Uuden femman hinta
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Uuden femman hinta
Äkkiseltään aika kallis auto tämä uusi 2 litran diesel tomaatti saapas eli lähes 60t eur!
Mitäs arvon saabistit on hinnasta mieltä, jotenkin tuntuu että myynti ei voi vetää
tuolla hinnalla ainakaan kovin hyvin....? No joo, perusmalli 1.6tbo taitaa olla jo edullisempi, vain 43t
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101139655
Alla Startin koeajopätkä, jossa hintalappuna videon lopussa 53t eur, muutama lisävaruste toki nostaa hintaa tuostakin...
http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=108140
Mitäs arvon saabistit on hinnasta mieltä, jotenkin tuntuu että myynti ei voi vetää
tuolla hinnalla ainakaan kovin hyvin....? No joo, perusmalli 1.6tbo taitaa olla jo edullisempi, vain 43t
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101139655
Alla Startin koeajopätkä, jossa hintalappuna videon lopussa 53t eur, muutama lisävaruste toki nostaa hintaa tuostakin...
http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=108140
Viimeksi muokannut nittifemma, Pe Marras 05, 2010 11:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-*-Elämä on-*-
Re: Uuden femman hinta
itse ostan mutta ei uuteen rahat riitä, joskus sitten käytetyn.
Ovat kyllä hinnotelleet itsensä pihalle tuossa kamppailussa, olisi edes 5000€ halvempi uutena niin voisi jo ostajia ilmestyäkkin
Ovat kyllä hinnotelleet itsensä pihalle tuossa kamppailussa, olisi edes 5000€ halvempi uutena niin voisi jo ostajia ilmestyäkkin
Viimeksi muokannut Rene-Rane, To Marras 04, 2010 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Uuden femman hinta
Katonko minä nyt jotain ihme hinnastoja mut eiks se ole 50 t eur...nittifemma kirjoitti:2 litran diesel tomaatti saapas eli lähes 60t eur!
Viimeksi muokannut VKe, To Marras 04, 2010 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Uuden femman hinta
Vaikea on saada kauppoja aikaseksi noilla hinnoilla, minusta ainakin hinta on liian kova haastajalle jos samalla rahalla on vastassa mm A6.
Se lähtöhinta paistaa pahasti silmään vaikka varustelua olisi enemmänkin mitä toisen merkin hinnat alkaen malleissa. Lisäksihän tuota ylihinnottelua on muistettu toitottaa eri medioissa jo hyvissä ajoin ennen myynnin alkua.
Toivotaan kuiten parasta.
Se lähtöhinta paistaa pahasti silmään vaikka varustelua olisi enemmänkin mitä toisen merkin hinnat alkaen malleissa. Lisäksihän tuota ylihinnottelua on muistettu toitottaa eri medioissa jo hyvissä ajoin ennen myynnin alkua.
Toivotaan kuiten parasta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uuden femman hinta
Tosiaan harmittaa tuo melkoinen hinta. Jos uuden 9-5 kuuluisi olla se, jonka myynti aloittaa Saabin uuden nousun on hinnoittelu mennyt pahasti pieleen. Ei joka poika ostele tuollaista autoa joka rinnastetaan kilpailijana isoon Audiin tai Meseen. Sitten päälle vielä testejen kommentit muovisuudesta, opel penkeistä, ratista ja poispäin. Tarvittaisin hinnaltaan kohtuullisempi peli, jonka esimerkiksi perheet voivat ostaa käyttöautoksi. Onhan tuo 9-3 olemassa, mutta kallis sekin mitänyt tuo turboturbodiesel (?) oli nyt lähtöhinnaltaan 29 950. Eipä toisaalta suurin osa lapsiperheistä diesel-autoa välttämättä tarvitse tai pysty pitämään Itseä harmittaa hieman tuo 9-5 vaikka komea peli onkin ulkoisesti ja sisältä, mutta kaipaamaan eritoten jään vanhanmallisia istuimia. Nuokun ovat melko tavalliset ja melkeinpä suoraan ooppelista Toivottavasti kumminkin saadaan päivityksiä siihen ja farkku pian saataville. Ja eikö 9-3:n hinnoittelun pitänyt muuttua ensivuoden puolelle kohtuuksiin? Myyntimenestystä tai ihmettä pitää toivoa. Onhan Saabisteja aina tukemassa, mutta uutena harvalla varaa. Jos olisi rahaa riittävästi ja kysyttäisiin kumman ottaa Audi vai uusi 9-5 niin Audin ottaisin. Saabismi on veressä ja pysyy, enkä merkkiä vaihtaisi mutta ei sytytä tuo 9-5. Hieman ehkä eisaabimainen ja turhan massiivinen muotoilu. Kyllä tuollasen joskus voi käytettynä hommata ehkä 10-15 vuoden päästä jos silloin halvalla saa. Meinaa nämä tänpäivän autot kaikki olla melko samanlaisia ja persoonattomia. Onneksi tuo tonnari vielä jaksaa, sitten tulisi tilalle varmaan OG 9-5
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Uuden femman hinta
Tuossa on kovasti mainostettu mm. premium-business-varusteltua diesel-tomaatti-E:tä, hinta 49 tonnia. Kieltämättä tulee mieleen, että Suomen osalta 9-5:n hinnoittelu saattaa olla pielessä jos meinataan kauppaa tehdä, riippumatta siitä kuinka hyvä auto on kyseessä. Kas kun mm. tuossa mesen mallissa on jo kaikki tarpeellinen. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä. Saabin hinnasta viistonninen pois niin veikkaisin että olisi hyvä juttu.
Tosin myyntiluvuista minulla ei ole mitään käsitystä....
Tosin myyntiluvuista minulla ei ole mitään käsitystä....
Re: Uuden femman hinta
Jason Castriotan sanoja nämä, koko haastatteluhan löytyy tuolta: http://www.saabsunited.com/2010/11/inte ... #more-7486We feel that in terms of content, with the 9-5, slowly but surely journalists are starting to come on to this – when they really look at the price point of the car and the content it gives you, the drive that it gives you, they saying “Wow, this really is a bargain” compared to an A6 or a 5-series. But it’s taking them a little while to get over that hump, coming to terms with a 50,000 Euro Saab. Now, we see they’re finally getting around it, after driving them back to back – they’re seeing a similarly priced A6 or 5-series and noticing they don’t have anywhere near the content of the 9-5, at the same pricepoint.
Re: Uuden femman hinta
Tri-Lo kirjoitti:Jason Castriotan sanoja nämä, koko haastatteluhan löytyy tuolta: http://www.saabsunited.com/2010/11/inte ... #more-7486We feel that in terms of content, with the 9-5, slowly but surely journalists are starting to come on to this – when they really look at the price point of the car and the content it gives you, the drive that it gives you, they saying “Wow, this really is a bargain” compared to an A6 or a 5-series. But it’s taking them a little while to get over that hump, coming to terms with a 50,000 Euro Saab. Now, we see they’re finally getting around it, after driving them back to back – they’re seeing a similarly priced A6 or 5-series and noticing they don’t have anywhere near the content of the 9-5, at the same pricepoint.
Kyllä noinkin, mutta valitettavasti yksi positiivinen tai toisaalta negatiivinenkaan arvostelu ei kokonaiskuvaa heilauta. Se on vaan odotettava vaikkapa vuoden loppuun ja katsottava sitten miten myynti kehittyy. Sitten ollaan paljon viisaampia....
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Uuden femman hinta
Onneksi se hinta ei kaikilla markkina alueilla ole noin kova, esimerkkinä Jenkit joille Saab 9-5 Model 2010 Aero, 4WD V6 näyttäisi maksavan 46000 $ ( n.32800 e )
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Uuden femman hinta
Tarkennan vielä omaa kantaa, että ollaan liikaa lähdössä hyppimään muiden kilpailijoiden varpaille isolla itseluottamuksella. Ei itseluottamus koskaan ole pahaksi, mutta mistä saadaan ihmisiä ostamaan näitä.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Uuden femman hinta
Ikävä sanoa, mutta tuo on enemmänkin toivetta kuin tulevaisuutta. Tähän mennessä pressi on valittanut hintaa että auton ominaisuuksia verrattuna kilpailijoihin. Lisäksi esimerkiksi a6:ssa ja 5-sarjalaisessa puhumattakaan mersusta osa hinnasta menee tähän vaikeasti materialisoituvaan premiumiin ja sitä ei Saabista löydy yhtä paljon. Sen sijaan Saab tarjoaa reilun annoksen epävarmuutta.Tri-Lo kirjoitti:Jason Castriotan sanoja nämä, koko haastatteluhan löytyy tuolta: http://www.saabsunited.com/2010/11/inte ... #more-7486We feel that in terms of content, with the 9-5, slowly but surely journalists are starting to come on to this – when they really look at the price point of the car and the content it gives you, the drive that it gives you, they saying “Wow, this really is a bargain” compared to an A6 or a 5-series. But it’s taking them a little while to get over that hump, coming to terms with a 50,000 Euro Saab. Now, we see they’re finally getting around it, after driving them back to back – they’re seeing a similarly priced A6 or 5-series and noticing they don’t have anywhere near the content of the 9-5, at the same pricepoint.
Castriotan hintaesimerkki viittaa V6 Aeroon, joka on kalliimpi kuin 535iA, 3.0TFSI quattro Tiptronic tai E350CGI Mersu. Siinä on joukko, jonka ostaja osaa vaatia aika paljon.
Pressi on ollut sen verran johdonmukainen arvosteluissaan, että enää ostajille ei voi väittää kyseessä olleen "vain yksi huono toimittaja". Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran ja sen muuttamisessa on valtava työ.
Re: Uuden femman hinta
Valitettava tosiasia on sekin että jos hinnottelu menee alussa pieleen niin jostain kumman syystä asiakkaita on vaikea voittaa puolelleen vaikka myöhemmin laskisi hintaakin oikealle tasolle. Tästähän on automaailmassa olemassa monia esimerkkejä.
Vastaavasti on kyllä esimerkkejä missä alkuun edullista hintaa on saatu hinattua pikkuhiljaa ylöspäin ihan kiitettävästi.
Ei kait tuo v6 aero nyt kalliimpi ole jenkeissä mitä a6 3.0T ?
Vastaavasti on kyllä esimerkkejä missä alkuun edullista hintaa on saatu hinattua pikkuhiljaa ylöspäin ihan kiitettävästi.
Ei kait tuo v6 aero nyt kalliimpi ole jenkeissä mitä a6 3.0T ?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uuden femman hinta
Ei ihan, A6 3.0T Premium 50.200$, 9-5 Aero 49656$. Varustelu näyttäisi oleva kummassakin samaa tasoa, eroina lähinnä audissa navi, saabissa xenonit ja 18" vanteet.mike kirjoitti: Ei kait tuo v6 aero nyt kalliimpi ole jenkeissä mitä a6 3.0T ?
Aiemmat hintaesimerkkini ovat saksasta ja nopeasti vilkaisten briteissä näyttäisi olevan sama juttu.
Re: Uuden femman hinta
No kun tuota TM:n koeajoa ja siinä olevia verokkeja ja hintoja katselee, niin ei se nyt niin pielessä näytä olevan:
Saab 9-5 2.0 TiD Vector 48653€
Audi A6 2.0 TDI 45862€
BMW 520d 49505€
Volvo S80 D3 Summum 48762€
Eli ainoastaan Audin saa halvemmalla, ja sekin on jo kohtalaisen vanha malli. Uusi malli tulee lienee olemaan hieman hintavampi. Ja hintaa arvioitaessa pitää ottaa sekin huomioon kuinka kauan on siitä kun on tullut joku isompi uudistus kuin joku facelift. Eikä joku tonni sinne toinen tänne ole tuossa hintaluokassa ratkaisevaa. Hinnasta tuskin tulee olemaan kiinni tämän mallin menestys.
Saab 9-5 2.0 TiD Vector 48653€
Audi A6 2.0 TDI 45862€
BMW 520d 49505€
Volvo S80 D3 Summum 48762€
Eli ainoastaan Audin saa halvemmalla, ja sekin on jo kohtalaisen vanha malli. Uusi malli tulee lienee olemaan hieman hintavampi. Ja hintaa arvioitaessa pitää ottaa sekin huomioon kuinka kauan on siitä kun on tullut joku isompi uudistus kuin joku facelift. Eikä joku tonni sinne toinen tänne ole tuossa hintaluokassa ratkaisevaa. Hinnasta tuskin tulee olemaan kiinni tämän mallin menestys.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Uuden femman hinta
Ja tuon audin varustelua pitäisi vähän täydennellä niin hinta nouseekin sitten samoihin muiden kanssa.
Mutta onhan tuo saabin ajotietokoneen näyttö melko antiikkisen näkönen verrattuna muiden suosimiin värinäyttöihin. Käytettävyyteen ja luettavuuteen en ota kantaa.
Mutta onhan tuo saabin ajotietokoneen näyttö melko antiikkisen näkönen verrattuna muiden suosimiin värinäyttöihin. Käytettävyyteen ja luettavuuteen en ota kantaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334