
Jostain Di-kasetista täällä on ollut juttua,mutta olisiko kuitenkin startista kyse?
puolivuotta. Kyllä ite menin myyjäliikkeeseen, kun tuulilasin yläreunasta alkoi vuotamaan vettä. Ihan suosiolla korjautti sen. Pari päivää kauppojen jälkeen tuo ilmeni.ST1972 kirjoitti:Mikä mahtaa olla myyjäliikkeen vastuu tämän vian korjauksessa?Auto ostettu 29.10.
Ainut mitä voi tehdä 15€ yleismitarilla on ottaa niistä johdoista kiinni ja viskata hevon vit...ng900aero kirjoitti:Käännät vaan virrat pois autostasi ennen akkukaapeleiden irrotusta niin ei mitään probleemia.
Sellainen yleismittari maksaa mistä vaan ostettuna noin 5-15e (siis yleiskäyttöön ihan kelvollinen), ja kait sellainen olisi muutenkin hyvä olla automiehellä olemassa?
Akun lepojännite ei kyllä tosiaankaan kerro kaikkea.
Sori OT siinä mielessä ettei seuraava höpötys käsittele lainkaan Saabeja:
Meidän vääränmerkkisestämme hajosi akku viime keväällä, ja auto oli vaimon mukaan pyörittänyt muutaman hassun kierroksen tosi laiskasti, ja sitten oli akku hyytynyt, starttimoottori ei ollut sen jälkeen pyörinyt vaan ainoastaan solenoidi oli jotain önissyt tahi naksunut.
Sama akku on meillä edelleen tallessa (odottamassa kierrätykseen menoa), se on otettu käyttöön tarransa mukaan 05/08/2008, ja latasinkin sen taasen viimeksi joskus pari viikkoa sitten.
Äsken kävin sitä mittaamassa niin näyttää lepojännitteeksi 12,56V. Siltikään tuo akku ei kestä pienintäkään rasitusta vaan sippaa jos sen koettaa laittaa jonkin auton starttia pyörittämään, eli kait nuo nykyakut osaavat sippailla aika mielenkiintoisillakin tavoilla)
Jos sinulla on käytettävissäsi jokin akkulaturi niin iske se kiinni autosi akkuun, ja koeta muutaman tunnin päästä uudelleen käyntiin, jos lähtee niin melko varmasti voisi kuvitella akkusi olevan kaput, eli uutta akkua vaan tilalle.
Meinaatko Kalle, että sama asia jos tönärillä aletaan satasia mittaamaan?kalle37 kirjoitti:Ainut mitä voi tehdä 15€ yleismitarilla on ottaa niistä johdoista kiinni ja viskata hevon vit...ng900aero kirjoitti:Käännät vaan virrat pois autostasi ennen akkukaapeleiden irrotusta niin ei mitään probleemia.
Sellainen yleismittari maksaa mistä vaan ostettuna noin 5-15e (siis yleiskäyttöön ihan kelvollinen), ja kait sellainen olisi muutenkin hyvä olla automiehellä olemassa?
Akun lepojännite ei kyllä tosiaankaan kerro kaikkea.
Sori OT siinä mielessä ettei seuraava höpötys käsittele lainkaan Saabeja:
Meidän vääränmerkkisestämme hajosi akku viime keväällä, ja auto oli vaimon mukaan pyörittänyt muutaman hassun kierroksen tosi laiskasti, ja sitten oli akku hyytynyt, starttimoottori ei ollut sen jälkeen pyörinyt vaan ainoastaan solenoidi oli jotain önissyt tahi naksunut.
Sama akku on meillä edelleen tallessa (odottamassa kierrätykseen menoa), se on otettu käyttöön tarransa mukaan 05/08/2008, ja latasinkin sen taasen viimeksi joskus pari viikkoa sitten.
Äsken kävin sitä mittaamassa niin näyttää lepojännitteeksi 12,56V. Siltikään tuo akku ei kestä pienintäkään rasitusta vaan sippaa jos sen koettaa laittaa jonkin auton starttia pyörittämään, eli kait nuo nykyakut osaavat sippailla aika mielenkiintoisillakin tavoilla)
Jos sinulla on käytettävissäsi jokin akkulaturi niin iske se kiinni autosi akkuun, ja koeta muutaman tunnin päästä uudelleen käyntiin, jos lähtee niin melko varmasti voisi kuvitella akkusi olevan kaput, eli uutta akkua vaan tilalle.