Jäi jarruista kiinni leima,apua
Jäi jarruista kiinni leima,apua
Auto saab 9000 cde 2.0t -95 elikkäs muuten oli kaikki kunnossa mutta etujarrujen erot oli liian suuret toinen näytti 1.2 ja toinen 2.0 mistähän vikaa etsimään?
uudet palat ja levyt vaihettu koko autoon viime vuonna ja paloissa on pintaa
uudet palat ja levyt vaihettu koko autoon viime vuonna ja paloissa on pintaa
Re: Jäi jarruista kiinni leima,apua
Paloja vaihtaessa on joskus hyvä herkistellä jarruja.
Ilman paloja painellaan jarrupoljinta (tarkkaillen, ettei jarrumäntä kuitenkaan liikaa tule ulos). Jarrunestesäiliön korkki auki ja painetaan mäntää takaisin sisään.
Tätä toistaen muutamaan kertaan.
Eipä jarrunesteiden vaihdostakaan samassa operaatiossa ainakaan haittaa ole
Ilman paloja painellaan jarrupoljinta (tarkkaillen, ettei jarrumäntä kuitenkaan liikaa tule ulos). Jarrunestesäiliön korkki auki ja painetaan mäntää takaisin sisään.
Tätä toistaen muutamaan kertaan.
Eipä jarrunesteiden vaihdostakaan samassa operaatiossa ainakaan haittaa ole

Viimeksi muokannut teesalama, Su Marras 07, 2010 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Jäi jarruista kiinni leima,apua
Ei siinä muuta mutta se meni läpi viime vuonna kun ne laitettiin edelliseen katsastukseen... vai voiko se jumiutua käytössä?
Re: Jäi jarruista kiinni leima,apua
Moi, tod.näköisesti jarrupalanpinta on lasittunut, johtuen kevyesti suoritetuista jarrutuksista - ennakoiva ajotapa. Ajaen ykkösellä reilusti jarruttaen vasemmalla jalalla about 150m, mutta ei kuitenkaa polttaen jarruja pilalle ongelma poistuu. Pari kertaa tolleen kats.aseman ympäri olisi riittänyt, luulen ma. Pikku savun nousemista jarruista ei pidä säikähtää...
Nätimpi homma korjata hommma on irrottaa jarrupalat ja luistella niillä maalaamattomalla betonilattialla, kyllä tulee puhdasta ja nopeasti. Kasauksessa kuparitahnaa jarrupalojen päähän että luistaa paremmin, ainakin sen jarrumännän puoleiseen
Ari
Nätimpi homma korjata hommma on irrottaa jarrupalat ja luistella niillä maalaamattomalla betonilattialla, kyllä tulee puhdasta ja nopeasti. Kasauksessa kuparitahnaa jarrupalojen päähän että luistaa paremmin, ainakin sen jarrumännän puoleiseen
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Jäi jarruista kiinni leima,apua
Todennäköisimmät syyt on että jarrupalat eivät liiku kunnolla tai palat ovat lasittuneet. Veikkaisin itse ensimmäistä. Jarrujen herkistely on melko helppoa hommaa kuten Teesalama sanoi.
Nyrkkipajassa tuollaisen homman saa mukavan halvalla teetettyä, jollet itse meinaa tehdä. Jos asut Varsinais-Suomessa, voin vaikkapa omassa tallissa huoltaa takajarrus parillakympillä
Nyrkkipajassa tuollaisen homman saa mukavan halvalla teetettyä, jollet itse meinaa tehdä. Jos asut Varsinais-Suomessa, voin vaikkapa omassa tallissa huoltaa takajarrus parillakympillä

#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: Jäi jarruista kiinni leima,apua
Pitääpäs kokeilla kuhan tässä jaksaa =) kiitokset avusta
Re: Jäi jarruista kiinni leima,apua
Kannattaa samalla katsoa satulan suojakumien kunto. Myös ehjillä kumeilla tahtoo sylinterin pinta ruostua ja likaantua. Jarrupalojen vaihdon yhteydessä lika ja ruoste pääsevät sylinterin ja satulan väliin ja jumittavat sylinterin.
Oliko kuskin puolen jarrussa huonompi tulos?
Oliko kuskin puolen jarrussa huonompi tulos?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2653
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Jäi jarruista kiinni leima,apua
Mulla oli 2007 keväällä laahausongelma kuskin puolella. Suojakumi oli rikki ja jarrumäntä ruostunut. Tilasin suosiolla motonetistä uudet männät, kumit ja palat sekä hoonasin sylinterit porakoneella. Ovat toimineet loistavasti siitä lähtien. (Tuli vaihdettua jarrulevytkin, vaikka olis niistä vanhoista ehkä vielä saanut tekemällä toimivat)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008