9-5 V6 -99 hälytinvika
9-5 V6 -99 hälytinvika
Ko. autoon olen vaihtanut sireenin paristot 1,5 vuotta sitten. Nyt alkoi jälleen itsestään varashälytin huutaa. Otin sireenin irti ja kävin juotokset läpi viikko sitten. Parantelin kolvauksia ja viikon toimi normaalisti. Sitten alkoi taas huutaa. Onko kokemuksia, kauanko nuo paristot yleensä kestävät / jokin muu vikaehdotus kuin paristot?
Re: 9-5 V6 -99 hälytinvika
Piirilevylla olevat kolme kondensaattoria saattavat kuulemma myos olla elamansa ehtoopuolella. Luin jostain pitkan ketjun halytinasioista ja siella alettiin jossain parinkymmenennen sivun kohdalla spekuloida noista konkista, kun paristojen vaihto oli tuonut vain lyhytaikaisen parannuksen halyttimen toimintaan. Kondensaattoreiden lisaksi vaara paristotyyppi saattaa myos olla ongelman syy, siella puhuttiin jotain paristotyyppien CR17335 and CR17335SE valisista eroista.
Oma halytin piti myos jossain vaiheessa uudistaa ainakin kondensaattoreiden osalta muutta auton kaytya testerissa toisen vian takia olivat samalla ystavallisesti poistaneet koko sireenin kaytosta.
Edit: pianovirhe x2
Oma halytin piti myos jossain vaiheessa uudistaa ainakin kondensaattoreiden osalta muutta auton kaytya testerissa toisen vian takia olivat samalla ystavallisesti poistaneet koko sireenin kaytosta.
Edit: pianovirhe x2
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
Re: 9-5 V6 -99 hälytinvika
Otin sireenin pois, tarkoituksena uusia paristot. Parkkipaikalla auton ollessa alkoivat vilkut vilkkua, eli hälytys kytkeytynyt, ääntä luonnollisesti ei tullut, koska sireeni poissa...
Kysymys: voiko sireenin poistaminen aiheuttaa viivästyneen hälytyksen? Jos vastaus kysymykseen on kielteinen, tarkoittaa se sitä, että hälytys aiheutuu jostakin muusta syystä kuin kuluneista paristoista, koska sireeni ei ole edes kiinni.
Ja jos näin on, mikä saattaisi olla hälytyksen aiheuttaja? Selvinnee Techillä?
Kysymys: voiko sireenin poistaminen aiheuttaa viivästyneen hälytyksen? Jos vastaus kysymykseen on kielteinen, tarkoittaa se sitä, että hälytys aiheutuu jostakin muusta syystä kuin kuluneista paristoista, koska sireeni ei ole edes kiinni.
Ja jos näin on, mikä saattaisi olla hälytyksen aiheuttaja? Selvinnee Techillä?
Re: 9-5 V6 -99 hälytinvika
Keskusteluketju sireenin pattereista ja niiden eroista, sekä konkista http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 88994.htmlsamih kirjoitti:Piirilevylla olevat kolme kondensaattoria saattavat kuulemma myos olla elamansa ehtoopuolella. Luin jostain pitkan ketjun halytinasioista ja siella alettiin jossain parinkymmenennen sivun kohdalla spekuloida noista konkista, kun paristojen vaihto oli tuonut vain lyhytaikaisen parannuksen halyttimen toimintaan. Kondensaattoreiden lisaksi vaara paristotyyppi saattaa myos olla ongelman syy, siella puhuttiin jotain paristotyyppien CR17335 and CR17335SE valisista eroista.
Kannattaa lukea läpi, vika saattaakin olla konkissa eikä paristoissa.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: 9-5 V6 -99 hälytinvika
Minulla oli sireeni irti autosta pari kuukautta ,paristojen vaihdon jälkeen (laiskuuttani saanut takaisin )
kyllä sillä pääsi ajelemaan ihan hyvin ei menny ajonesto päälle ?????
ja kyllä,, tilt anturi on sekä lasinrikko
kyllä sillä pääsi ajelemaan ihan hyvin ei menny ajonesto päälle ?????
ja kyllä,, tilt anturi on sekä lasinrikko
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re: 9-5 V6 -99 hälytinvika
Palju, tuo juuri oli se viestiketju mita itsekin luin.
Mitahan tapahtuisi jos sireenista ottaisi paristot kokonaan irti? Tarkoituksena siis pitaa autossa toimiva sireeni mutta ilman virhehalytyksia. "Korjaa haly" -ilmoituksia varmaan tulisi, mutta ne saa pois techilla (ja mika on siis jo tehty).
Ajoneste ei mennyt minullakaan paalle vaikka nappasin sireenin poydanlaatikkoon. Ehka se oli jo kytketty pois ennenkuin auto siirtyi meille (vaikka "SERVICE THEFT ALARM" viesteja pukkasikin ajoittain).
Ilman sireenia kyseinen viesti ilmestyi aina autoa kaynnistettaessa huollon deaktivointiin saakka.
Mitahan tapahtuisi jos sireenista ottaisi paristot kokonaan irti? Tarkoituksena siis pitaa autossa toimiva sireeni mutta ilman virhehalytyksia. "Korjaa haly" -ilmoituksia varmaan tulisi, mutta ne saa pois techilla (ja mika on siis jo tehty).
Ajoneste ei mennyt minullakaan paalle vaikka nappasin sireenin poydanlaatikkoon. Ehka se oli jo kytketty pois ennenkuin auto siirtyi meille (vaikka "SERVICE THEFT ALARM" viesteja pukkasikin ajoittain).
Ilman sireenia kyseinen viesti ilmestyi aina autoa kaynnistettaessa huollon deaktivointiin saakka.
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: 9-5 V6 -99 hälytinvika
Lauantaina iltapäivällä alkoi femman hälytin huutaa. Aluksi ulvominen oli loppuvinaan kun renkkasin kakesta ovet auki/kiinni useamman kerran. Parin sekunnin kuluttua sama show pyöri non-stoppina, tätä jatkui aikansa. Auto lähti käyntiin hälytyksen aikana ihan normaalisti (kiva ajaa autolla jonka varashälytin huutaa). Lopulta ulvominen taukosi ja jätin ovet auki (häly pois päältä). 5 minuutin päästä kiljuminen taas alkoi. Kävin kaikki ovet, konepellin koskettimen ja takaluukun läpi. Sitten irrotin akun piuhan, sehän ei tunnetusti lopeta hälyn huutamista. 15 sekunnin päästä kytkin akkukaapelin kiinni ja siihen loppui ulvonta. Nyt odottelen seuraavaa "kohtausta". Liekö TWICE saanut jonkun kohtauksen.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98