9-5 acc näyttöongelma + puhallin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jösse
"Kaasari"

9-5 acc näyttöongelma + puhallin

Viesti Kirjoittaja jösse »

Ongelmana semmonen juttu että acc:n ollessa auto-asennossa näytössä ei näy muutakun kummankin puolen lämpötilat ja auto- teksti (sekin häviää välillä). puhallusnopeutta säädettäessä tulee palkki näkyviin ja puhalluspaikat. eli näytössä toimii kaikki "valot".ja acc toimii ongelmitta vaikka näytössä ei mitään palaisikaan. toinen ongelma: lähdet ajamaan autolla puhallin toimii mutta kun auton sammuttaa ja lähtee parin minuutin päästä liikkeelle niin puhallin herää n.1-5 min viiveellä. onko hiilissä vika?

Kalibrointi ei näytä vikoja..

9-5 2.0T wagon -00 autom.
p.s. olen amatööri joten ei saa suuttua jos ei kaikki mene jakeluun heti
jösse
"Kaasari"

Re: 9-5 acc näyttöongelma + puhallin

Viesti Kirjoittaja jösse »

no niinpä tuli takasin kaikki kuvat sun muut.. :D omasta mielestä olin kyllä kaikkia nappeja jo painellut mutta en näköjään ollutkaan.. hiilet onnistun kyllä vaihtamaan mutta mites tämä kollektorin pää? mikä se on? 8O
p.s. olen amatööri joten ei saa suuttua jos ei kaikki mene jakeluun heti
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jösse kirjoitti:no niinpä tuli takasin kaikki kuvat sun muut.. :D omasta mielestä olin kyllä kaikkia nappeja jo painellut mutta en näköjään ollutkaan.. hiilet onnistun kyllä vaihtamaan mutta mites tämä kollektorin pää? mikä se on? 8O
Vaihda suosiolla vaan kokonaan uusi puhallin. Voit sitten rauhassa perehtyä vanhan propellin moottoriin, josta tosiaan siis tod.näk. hiilet loppu ja hiilten "vastakappalekin" (=kollektorin pää) liki loppuun kulunut.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Wege
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Wege »

9-5T kirjoitti:...kollektorin pää loppu ...
:lol:
Tälläkin palstalla disinformaation levittäminen näyttää onnistuvan mutkattomasti..
Kollektori löytyy esim. transistorista tai vaikkapa 4-1:een pakosarjasta, DC sähkömoottorista sitä ei käsitykseni mukaan löydy. Kyseessä on virrankääntäjä eli kommutaattori (commutator) ja jos epäilyttää kahtokaa googlen kuvahaulla.
Kansankielessä nimet vääntyy monesti päin *ittua, mm. kuuluisaa öljynlauhdutinta ei minun kotteroista löydy.
Ja kerrankin sain jörniä pilkkua. :mrgreen:
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
core2
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja core2 »

"9-5T" tarkoitti varmaankin moottorin ankkurin päätylevyä jossa hiilien pidin ja laakeri itse ankkurille. Kuva ankkurista ja kollektorista.

Kuva

Täällä näkyy myös hiilien ja harjojen pidin sekä laakerointikupu itse päätylevyssä kuva nr. 18:sta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuva melko loppuun kuluneesta lämppärinpuhallinmoottorin kommutaattorista (Saab 9000):
Kuva
Osittain jo puhki kulunut, seuraavaksi tuosta olisi liuskojen jämät alkaneet irrota ja siitä olisi seurannut käynnistymisvaikeuksia jos moottori pysähtyy sammuttaessa puuttuvan liuskan kohdalle.
Viimeksi muokannut jus, Ke Heinä 30, 2014 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Wege
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Wege »

Nykyajan kieliopas kertoo seuraavaa:

Kieli on vain hyvin harvoin täysin täs­mäl­lis­tä ja yksitulkintaista. Sanoilla on monia mer­ki­tyk­siä, ja lauserakenteetkin voi usein ym­mär­tää useal­la tavalla.

Silloinkin, kun tekstin voi teoriassa tulkita eri tavoin, useimmiten asia­yhteys ja terve järki ohjaavat lukijan oikeaan suuntaan. Ongelmia syntyy, kun ne eivät riitä.

:wink:
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Vastaa Viestiin