Automaatti vaihtaa nykäisemällä.
Automaatti vaihtaa nykäisemällä.
Eli auto on 2003 bensa 5-v. automaatti sensotronocilla vai miten se ny oli. Kuitenkin aina kun vaihtaa kolmosen joko automaattisesti tai manuaalisesti niin aivan kauhee nykäisy tapaahtuu kaikki muut vaihteet ei edes miltei huomaa vaihtoa. Laatikkoon vaihdettu öljyt ongelmaa oli jo aikaisemminki. Mikäs voisi olla syynä tähän vituttaa ku ns. ylimääräinen potkaisu ku muuten toimii hienosti.
Re: Automaatti vaihtaa nykäisemällä.
Onko trionic softa alkuperäinen vai stage?
Mulla ainakin rupesi 2-3 väli nykimään huonolla stage softalla.
Mulla ainakin rupesi 2-3 väli nykimään huonolla stage softalla.
Solenoidikoneistohässäkkä on porsinu, samaa vaivaa vähän tossa omassakin, Tyypillinen ongelma 2002...2004 5 vaihteisissa. Uus maksaa marmorilla sitten rapeet 3 tonnia. Näitä on kai vaihdettu paljon takuuseenki aikanaan mutta se ei enää taida auttaa. Näitä valvebodyja saa rebuildattuna maailmalta huomattavasti edukkaammin mutta sillon pitäs repiä ensin se hässäkkä autosta pois ja kattoo sitä vähän tarkemmin että saa tilalle juuri oikean saabbiin sopivan.Devilromu kirjoitti:Eli auto on 2003 bensa 5-v. automaatti sensotronocilla vai miten se ny oli. Kuitenkin aina kun vaihtaa kolmosen joko automaattisesti tai manuaalisesti niin aivan kauhee nykäisy tapaahtuu kaikki muut vaihteet ei edes miltei huomaa vaihtoa. Laatikkoon vaihdettu öljyt ongelmaa oli jo aikaisemminki. Mikäs voisi olla syynä tähän vituttaa ku ns. ylimääräinen potkaisu ku muuten toimii hienosti.
http://www.valvebodybuilders.com/tech_s ... ng_id.html
Alkuperäinen / Hirsch softa.
Ja voi perskeles jos syy on tos solenoidihässäkäs..
Mut voisko olla ehkä jotain muutaki ?
Ja voi perskeles jos syy on tos solenoidihässäkäs..

Mut voisko olla ehkä jotain muutaki ?
Samaa vikaa myös omassa -02 Aerossa. Tuntuisi toimivan kylmänä paremmin kuin lämmettyään. Korjausarvio automaattivaihteistohuollossa (Nätkin) 2000-2500 euroa irralliselle laatikolle. Itse ajattelin vaihtaa manuaaliaskin tilalle.
Joo sitä samaa hinta arvioo minäkin sain ja katselin tuossa jo Racestuff:in sivuilta manuaaliaskia joka olisi vahvistettu ja lukkojen kera. Pikkasen kalliimpi ku toi arvio mut olisi laatikko valmiiksi hyvä tuota tulevaisuutta ajatellen..
.

Näppärä kaveri koittaa vielä viimeisenä konstina vähän säätää niitä solenoideja.SiK kirjoitti:Samaa vikaa myös omassa -02 Aerossa. Tuntuisi toimivan kylmänä paremmin kuin lämmettyään. Korjausarvio automaattivaihteistohuollossa (Nätkin) 2000-2500 euroa irralliselle laatikolle. Itse ajattelin vaihtaa manuaaliaskin tilalle.
http://www.sonnax.com/tech-articles/PRE-ATRA08-RCW.pdf
Tuolla ohjeet. SLT tässä tapauksessa. Ite aattelin kokeilla että kierroksen vetäs tiukemmalle. Tohon valvebodyyn pääsee suht näppärästi käsiks, ei tartte koko autoo purkaa.
Oli kyllä aika selkeät ohjeet. On vaan mennyt niin hermo tuohon laatikkoon, ettei jaksaisi taistella. Ja manuaalilaatikko tykötarpeineen on jo hankittuna, korjaussarjaa odotellessa.
-
- Matalapaineturbo
Minulle vaihdettiin tämä solenoidiboksi pari viikkoa sitten, tilasin osan juuri tuolta valvebodybuilderilta. Nyt laatikko vaihtaa tosi herkästi ja ei juuri paukahtele kun siirtää P:ltä R:lle jne. Minulla ei kyseistä ongelmaa esiintynyt kuin teillä, vaan laatikko heitti limphome tilaan, siis lykkäsi 5. vaihteen päälle ja siinä sillä sitä sitten ajeltiin, kunnes taas toimi normaalisti. No minulla on vuoden -03 malliin nuo koodit, tosin en tiedä onko kaikissa samat? Mutta tulihan tällekin hintaa, osa oli luokka 880 €, sisältäen osan ilman vanhan takasin lähetystä + rahdin + alv+ tulli. Tuohan olisi helkutin halpa osa ilman veroja. Vaihtotyö oli luokkaa 350 € + öljyt.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01