Here is my dyno chart showing before and after PPC. I did a power run with the PPC on first, returned ECU to factory settings, went for a 40 minute drive and returned to have the stock dyno done. The stock dyno came out within 0.4 hp of an earlier dyno I had done a few weeks back. This would suggest the PPC has an immediate effect.
So in a nutshell...
Hp Gains 145 => 176.3 = 31.3hp
Torque 176 ftlb (238 Nm) => 210 ftlb (284 Nm) = 34 ftlb (46 Nm)
The HP is about 2.3hp more than the 29 claimed by BSR. BONUS!
Torque is right on the money.
These are all at the wheel values, so it appears ALL the gains promised by BSR are delivered fully to the wheels.
If the 2.0t is putting out 175 HP at the crank (and I strongly suspect that is the case based on earlier power runs), then the 2.0t with PPC will be putting out about 206-207 HP at the crank. Add a couple for the sports filter ( I was shown some dyno charts that show this) and you are (I am) looking at about 208-209 HP. Aero territory! at a fraction of the price!
Bottom line, the BSR PPC delivers what it claims (and maybe more). Bothe the chassis and bum dyno confirm this. Excellent bang for your buck.
PPC bs stock 2.0t
PPC bs stock 2.0t
Maailmalta bongattua
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: PPC bs stock 2.0t
Voi olla kyllä tosi "bang", jos BSR on taas sorkkinut Trionic 8:n softan nakutuksenherkkyysarvojaExcellent bang for your buck.
No mistäs sitä tietää, vaikka olisivat tehneet softan niin, etteivät olisi koskeneet softan "turva-asetuksiin", vaikka BSR:n huomioiden olisi melko vaikeaa uskoa sitä.
P.S. Koskakohan BSR/Speedparts kehittää virityssetin 9-3 SS 1.8i:hin, jolla saisi koneesta 2-3 heppaa lisää (tää oli sitten vitsi )
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: PPC bs stock 2.0t
Olen tässä harkinnut BSR:n miedointa settiä 1.8t koneelle. Olisi kiva kuulla lisää näistä "turvarajoista" ennen ostoa. Vai täytyykö ottaa varmuuden vuoksi Hirschin setti, on vaan aika paljon kalliimpi...Turbo Sensonic kirjoitti:Voi olla kyllä tosi "bang", jos BSR on taas sorkkinut Trionic 8:n softan nakutuksenherkkyysarvoja
No mistäs sitä tietää, vaikka olisivat tehneet softan niin, etteivät olisi koskeneet softan "turva-asetuksiin", vaikka BSR:n huomioiden olisi melko vaikeaa uskoa sitä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
BSR on aiemmissa softissa (trionic 5 ja 7) vaarantanut koneiden kestoa muuttamalla nakutussensorin arvoja huolestuttavissa määrin. (väitetään jopa koko nakutuksen tunnistamisominaisuuden olevan poistetun softasta, väitteen BSR on kylläkin sanonut virheelliseksi Ruåtsin foorumilta lukemani tekstin perusteella)
Meillä ei kuitenkaan liene tietoa miten asiat ovat Trionic 8 osalta ja PPC-virityksellä, joten "varoittelu" voi olla tarpeetontakin kun Sport Sedaninista on kyse.
Jos naapurifoorumista on bongattu jotain aiheeseen liittyvää niin joku oikaiskoon kirjoitustani mahd pikaisesti.
Meillä ei kuitenkaan liene tietoa miten asiat ovat Trionic 8 osalta ja PPC-virityksellä, joten "varoittelu" voi olla tarpeetontakin kun Sport Sedaninista on kyse.
Jos naapurifoorumista on bongattu jotain aiheeseen liittyvää niin joku oikaiskoon kirjoitustani mahd pikaisesti.