Suappi 95 2,3T vm-99 lastutettu(BSR) onko venttiilin varren kumit sökönä vai kansi halki, ku
savuuttaa tosi paljon ,hetken kylmänä kun laittaa käymään?
On pikku hiljaa vaan pahentunut! (hävettää laittaa käyntiin julk.paikoilla)
Onko ventiilinvarren-kumien vaihto järkevämpää paineilmalla vai kansi pois!
Kiitos etu käteen!
No minulla on sellainen juttu: 9-5 2,3 kevytturbo vm 2000 farkku. Aika paljon on ollut ongelmia. Ensin meni turbo 1,5 vuotta sitten, sen jälkeen jakopää ja jälleen turbo ainoastaam 16000 km jälkeen! (Speedpartin huonosti tehty vaihtoturbo). Auto seisoi sitten yli puoli vuotta, kun oli toinen millä ajella. Nyt vaihdoin kuitenkin uuden turbo ja homma meni hyvin, mutta... nyt tuprauttaa kuitenkin savua kylmäkäynistyksen yhteydessä. Savu katoaa kun moottori on hiukan lämmennyt. Välistä ei savua tule lainkaan startissa.
Mistähän tällainen oikuttelu mahtanee johtua? Huolestumisen taso meinaan nousee, kun on niin heikko historia minun ja Suabbini rakkaustarinalla.
Siinä on siin uusi jakopääpaketti, uusi turbo, uusi huohotinpäivitys. Että kommenteista ja vihjeistä olisin minäkin kiitollinen. Sieltä "etsi" osastolta en oikein vastaavaa löytänyt.
Savuttaapa tuo omakin v6 kylmänä aika reippaasti mutta ei silmällä huomaa häviääkö nesteitä.tulpatkin oli kaikki yhtä paskasia.
Toisaalta,kun kaupungilla ajaa ja katselee muita autoja niin savuttaapa nekin yhtälailla.
Eiköhän se kelistäkin johdu näin talvella
Moi, tod.näköisesti voisi olla männänrenkaat pikeentyneet kiinni - itse lähtisin liikkeelle Forte-käsittelyillä. Seuraavassa ölynvaihdossa halvat öljyt koneeseen ja tekisin kaksi Forte-moottorinsisäpesu käsittelyä perä jälkeen ja tankkiin vielä Forte-polttoainejärjestelmän ainetta. Parin tonnin ajon jälkeen vielä kerta Forte-moottorinsisäpesua ja vasta sitten oikeat synteettiset öljyt koneeseen.
Isot pojat ovat polttoöljylläkin liottaneet renkaita irti, mutta kertokoot he tempuistaan
JA MILLOINKAAN, EIKÄ IKINÄ EI SAA LÄHTEÄ AJAMAAN KUN ON KONEESSA SISÄPESUAINETTA !!! (öljy ohenee ihan litkuksi ja ei pysty voitelemaan laakeripintoja -> täys tuho)
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Sonett73 kirjoitti:Moi, tod.näköisesti voisi olla männänrenkaat pikeentyneet kiinni - itse lähtisin liikkeelle Forte-käsittelyillä. Seuraavassa ölynvaihdossa halvat öljyt koneeseen ja tekisin kaksi Forte-moottorinsisäpesu käsittelyä perä jälkeen ja tankkiin vielä Forte-polttoainejärjestelmän ainetta. Parin tonnin ajon jälkeen vielä kerta Forte-moottorinsisäpesua ja vasta sitten oikeat synteettiset öljyt koneeseen.
Isot pojat ovat polttoöljylläkin liottaneet renkaita irti, mutta kertokoot he tempuistaan
JA MILLOINKAAN, EIKÄ IKINÄ EI SAA LÄHTEÄ AJAMAAN KUN ON KONEESSA SISÄPESUAINETTA !!! (öljy ohenee ihan litkuksi ja ei pysty voitelemaan laakeripintoja -> täys tuho)
Ari
Täytyypä kokkeilla loppuuko " savvuutus"! Kiitos! Turbon vaihdoin,mut savutti sitä ennenkin jo! Kilometrejä kyl on jo 376000 mut ei mun mielestä syy moiseen!
Meikäläisenkin Saapikas pölläyttää toisinaan (mutta onneksi vain toisinaan) kylmäkäynnistyksen yhteydessä valkoisen, piiiiitkään ilmassa viipyvän savupilven. Samanlaisia uskomattoman sitkeitä valkoisia savupilviä Saappi tuotti turboahtimen laukeamisen jälkeen (paljon isompia vaan ja kaasun noston yhteydessä). Mutta tilanne on pysynyt samanlaisena jo pidempään, joten en ota asiasta huolta. Teetin kuitenkin hiljattain Forte-käsittelyn, mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan. Viime talvena olin huomaavinani, että reipas moottoritie ajo kolmosvaihteella olisi lopettanut pölläyttelyt (vanha kunnon karstanpoistokäsittely). Oli niin tai näin, mutta nyt pölläyttelee taas...