Terve,
Viikonloppuna lopetti lämmityslaite tuottamasta lämmintä ilmaa sisälle. Auto on muuten 9000 CD 2,3i -89 ja autossa on automaatti-ilmastointi.
Moottorin lämpömittari nousee vain noin neljänneksen nollasta ylöspäin, mutta muistaakseni siinä se on muutenkin ollu, ehkä kuitenkin aavistuksen ylempänä.
Lisäsin syyläriin hieman vettä lauantaina ja silloin huomasin, että syyläri vuotaa hieman vettä ympärilleen.
Nyt onkin tullut mieleen muutama vaihtoehto siitä mistä vikaa pitäisi alkaa etsimään:
- Ilmaa lämmityslaitteen kennostossa => Missä ilmausruuvi sijaitsee?
- Termostaatti jumissa aukiasennossa => Onko termostaatti siinä edestäpäin katsottuna moottorin oikeanpuoleisessa päässä imusarjan alla?
- Automaatti-ilmastoinnin käskyt ei mene lämmönsäätömoottorille asti tai se moottori on rikki. => Mistä se moottori löytyy?
-m-
-
Lämmöt kateissa sisältä
Lämmöt kateissa sisältä
T:Okramsa
****************
9000CD 2,3i -90
900i special -85 (R.I.P.)
900 T8 -83 (jossain päin suomea uudella omistajalla)
99 Gls / Turbo -80 (R.I.P.)
****************
9000CD 2,3i -90
900i special -85 (R.I.P.)
900 T8 -83 (jossain päin suomea uudella omistajalla)
99 Gls / Turbo -80 (R.I.P.)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Viallinen kannentiiviste voi aiheuttaa jäähdytys järjestelmään painetta joka saattaa ilmentyä järjestelmän vuotona.
Ja yleensä jos järjestelmään pääsee painetta niin vesi herkeää kiertämästä lämmityslaitteen kennossa.
Seuraappas pakoputken päätä kun auto on normaali lämpöinen..!!
Ja yleensä jos järjestelmään pääsee painetta niin vesi herkeää kiertämästä lämmityslaitteen kennossa.
Seuraappas pakoputken päätä kun auto on normaali lämpöinen..!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ei ole ilmausruuvia. Järjestelmä ilmaa itse itsensä kun käytät täytön jälkeen hetken aikaa korkki auki.
Termostaatti on siellä missä epäilitkin. Suosittelen alkuperäisvaraosa-termaria.
Lämmönsäätömoottorin on hanskalokeron takana. Jos moottori olisi rikki, ACC:n diagnostiikka osannee kertoa vikakoodeja.
Yksi mahdollisuus vielä olisi, että säätömoottorin työntötanko olisi irronnut ilmansekoitusläpän vivusta tai että vipu on kokonaan poikki. Tuo työntötangon pää ja vipu näkyvät akvaariosta puhallinmoottorin ja höyrystimen kotelon välissä:
http://www.quasimotors.com/Blower_motor_flaprod.htm
Aloittaisin vaihtamalla termostaatin, huuhtelemalla jäähdytysjärjestelmän ja uusimalla nesteet.
Termostaatti on siellä missä epäilitkin. Suosittelen alkuperäisvaraosa-termaria.
Lämmönsäätömoottorin on hanskalokeron takana. Jos moottori olisi rikki, ACC:n diagnostiikka osannee kertoa vikakoodeja.
Yksi mahdollisuus vielä olisi, että säätömoottorin työntötanko olisi irronnut ilmansekoitusläpän vivusta tai että vipu on kokonaan poikki. Tuo työntötangon pää ja vipu näkyvät akvaariosta puhallinmoottorin ja höyrystimen kotelon välissä:
http://www.quasimotors.com/Blower_motor_flaprod.htm
Aloittaisin vaihtamalla termostaatin, huuhtelemalla jäähdytysjärjestelmän ja uusimalla nesteet.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Lämmöt edelleen kateissa sisältä
Terve,
Täytyy illalla tutkailla konehuonetta ja tarkistaa kuitenkin ensin tuo lämmönsäätimen toiminta ja sen jälkeen vasta alkaa vaihtamaan tuota termostaattia.
Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoista mitä pitäisi huomioida eli missä järjestyksessä se pitää purkaa?
-m-
Täytyy illalla tutkailla konehuonetta ja tarkistaa kuitenkin ensin tuo lämmönsäätimen toiminta ja sen jälkeen vasta alkaa vaihtamaan tuota termostaattia.
Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoista mitä pitäisi huomioida eli missä järjestyksessä se pitää purkaa?
-m-
T:Okramsa
****************
9000CD 2,3i -90
900i special -85 (R.I.P.)
900 T8 -83 (jossain päin suomea uudella omistajalla)
99 Gls / Turbo -80 (R.I.P.)
****************
9000CD 2,3i -90
900i special -85 (R.I.P.)
900 T8 -83 (jossain päin suomea uudella omistajalla)
99 Gls / Turbo -80 (R.I.P.)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Eipä siinä termarin vaihdossa ole mitään ihmeellistä, kunhan takaisin laittaessa muistaa laittaa termostaatin oikein päin (eli se pieni reikä ylöspäin). Suosittelen myös lämpimästi vain orkkistermaria (n. 15€ tiivisteineen Laakkoselta Konalassa).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Lämmöt palasivat
Terse,
Tänään sitten yllätys yllätys auto lämpiääkin myös sisältä. Ilmeisesti syynä oli ilmaa lämmityslaitteen kennossa!??
Täytyy seurata tilannetta ja todennäköisesti vaihtaa autoon uusi termostaatti ja syyläri. Onko kenelläkään tietoa mistä löytyy sopuhintaisia syyläreitä?
Tänään sitten yllätys yllätys auto lämpiääkin myös sisältä. Ilmeisesti syynä oli ilmaa lämmityslaitteen kennossa!??
Täytyy seurata tilannetta ja todennäköisesti vaihtaa autoon uusi termostaatti ja syyläri. Onko kenelläkään tietoa mistä löytyy sopuhintaisia syyläreitä?
T:Okramsa
****************
9000CD 2,3i -90
900i special -85 (R.I.P.)
900 T8 -83 (jossain päin suomea uudella omistajalla)
99 Gls / Turbo -80 (R.I.P.)
****************
9000CD 2,3i -90
900i special -85 (R.I.P.)
900 T8 -83 (jossain päin suomea uudella omistajalla)
99 Gls / Turbo -80 (R.I.P.)