Saab 900 2,0T 1994 tyhjäkäyntiongelma!
Ajettu 230.000 km. Kansipahvi uusittu! Kytkin uusittu! Tyhjäkäyntimoottori uusittu!
Puristuspaineet ok!
Tyhjäkäyntimoottori kytkettynä kierrokset jää pumppaamaan 2000-3000 rpm välille!
Nyt tyhjäkäyntimoottori irroitettuna (piuhat irti) pystyy ajamaan matkaajoa joten kuten!
Lähtee vetämään vasta yli 2000 rpm!
Liikkeelle lähtö ja kiihdytys tyhjäkäynnistä vaatii että kikkaillaan kierrokset yli 2000 rpm!
Moottorijarrutus ei toimi!
Kierrokset jäävät 2000 rpm:ään tai ryntää tyhjäkäynnistä 2000 rpm:ään!
Ei vielä ole korjauskäsikirjaa käytettävissä.
Miten ja mistä lähteä etsimään ongelmaa/ongelmat?
Auto menee pajalle 1 joulukuuta!
Onko tyhjäkäyntipuolella jotain yleisiä vikoja/ongelmia?
Saab 900 2,0T -94 tyhjäkäyntiongelma
Re: Saab 900 2,0T -94 tyhjäkäyntiongelma
Tarkistappa että tyhjäkäyntimoottorin ja ykkössuuttimen johdot eivät ole menneet ristiin kansipahvin vaihdossa. Kyllä - Ne pääsee menemään ristiin. useampi on tämän asian todistanut ko. rempassa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Saab 900 2,0T -94 tyhjäkäyntiongelma
ja jos kyseinen vena rikki ni niitähän multa tai hookilta löytyy 

9-3.1972