Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Hullua hommaa. Toivottavasti ei itse tarvi enää alalle.
Pohjois-Saksasta kun ajaa esim Espanjaan ja noudattaa lakia mikä on totaalinen pakko niin joka päivä joutui noin 7 tuntia potkia kiviä parkkipaikalla tai takoa päätä kärryn seinään. Tunne on kuin olisi kahlittu johonkin pirun Ranskalaiseen huoltoasemaan.
24 tuntia miinus nukkuminen, miinus ajoaika.
Pohjois-Saksasta kun ajaa esim Espanjaan ja noudattaa lakia mikä on totaalinen pakko niin joka päivä joutui noin 7 tuntia potkia kiviä parkkipaikalla tai takoa päätä kärryn seinään. Tunne on kuin olisi kahlittu johonkin pirun Ranskalaiseen huoltoasemaan.
24 tuntia miinus nukkuminen, miinus ajoaika.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
^Tuommoistahan se varmaan on joo. Joskus itellä tuo välähtää mielessä ja joskus pilkahtaa mieleen jopa Kanadan jäätiet. Mutta en vaihtas nykystä jobia tällähetkellä mihinkää. Jakeluhommissa pääsee kuiten illaksi kotiin vaikka päivä saattaa pitkäksi venyäkin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
http://www.tyosuojelu.fi/fi/ajoajat
tämän mukaan pitäs mennä
aika tiukkaa asiaa
http://www.naisrahtarit.fi/pages/etusiv ... upumus.php
vaikka onkin naisrahtareiden sivuilta niin koskee ihan asmoin miehiä.
kirves on todellakin menty lyömään kiveen ja ihan olan takaa
useat rahtari tekevät muitakin hommia kuin vain ajamista jotta edes jonkinmoisen tulotason saavuttaa valitettavasti.
jos kiinni jää niin valtio perii omansa sakkojen muodossa.
tiedän useampia heppuja jotka ajavat taksia silloin kun ei voi rekalla ajaa
on trukkikuskeja ja raksamiehiä ja monia muita jotka tekevät muita hommia silloinkun ei autolla saa ajaa kun joku on keksinyt että nytten nukuttaa ja kusettaa kun laki niin sanoo
aika hankalaksi on tehty kuljetus ala nykypäivänä.
toisaalta on hyvä että lepo aikoja valvotaan mutta joustoakin pitäs hommassa olla.
ja valvonnallahan saadaan kuskeille vapaa aikaa tosin perseelleen menee jos 9h pitää maata 50km päästä kotoa.
noissa linkeissä on karua totuutta kuljetus alasta etenkin tossa alimmaisessa.
ei valitettavasti ole homma niin yksinkertaista aina.
mutta muistakaa aina. ilman rahtareita ei teidänkään elämä ole helppoa.
kaljat,ruoka,postit,ja kaikki muu kulkee rekkojen kyydissä vaikka sitä ei aina muistetakaan joku aina joutuu valvomaan että muut saa lehtensä ja kahvinsa aamu pöytään
turvallisia kilometrejä kaikille rahtareille ja muillekkin tiellä liikkujille.
ps. annattehan työrauhan rahtareille ja muistakaa vilkun käyttö ajoissa
(vaikka mulkkuja kaikki onkin kun edessä nutaa mäessä)
tämän mukaan pitäs mennä
aika tiukkaa asiaa
http://www.naisrahtarit.fi/pages/etusiv ... upumus.php
vaikka onkin naisrahtareiden sivuilta niin koskee ihan asmoin miehiä.
kirves on todellakin menty lyömään kiveen ja ihan olan takaa
useat rahtari tekevät muitakin hommia kuin vain ajamista jotta edes jonkinmoisen tulotason saavuttaa valitettavasti.
jos kiinni jää niin valtio perii omansa sakkojen muodossa.
tiedän useampia heppuja jotka ajavat taksia silloin kun ei voi rekalla ajaa
on trukkikuskeja ja raksamiehiä ja monia muita jotka tekevät muita hommia silloinkun ei autolla saa ajaa kun joku on keksinyt että nytten nukuttaa ja kusettaa kun laki niin sanoo

aika hankalaksi on tehty kuljetus ala nykypäivänä.
toisaalta on hyvä että lepo aikoja valvotaan mutta joustoakin pitäs hommassa olla.
ja valvonnallahan saadaan kuskeille vapaa aikaa tosin perseelleen menee jos 9h pitää maata 50km päästä kotoa.
noissa linkeissä on karua totuutta kuljetus alasta etenkin tossa alimmaisessa.
ei valitettavasti ole homma niin yksinkertaista aina.
mutta muistakaa aina. ilman rahtareita ei teidänkään elämä ole helppoa.
kaljat,ruoka,postit,ja kaikki muu kulkee rekkojen kyydissä vaikka sitä ei aina muistetakaan joku aina joutuu valvomaan että muut saa lehtensä ja kahvinsa aamu pöytään

turvallisia kilometrejä kaikille rahtareille ja muillekkin tiellä liikkujille.
ps. annattehan työrauhan rahtareille ja muistakaa vilkun käyttö ajoissa
(vaikka mulkkuja kaikki onkin kun edessä nutaa mäessä)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
^ Tulipa katottua molemmat linkit ja pistipä ajattelemaan. Paljon oli samaa mitä itsekin päivittäin ajattelen. Mutta kait minä oon jotenkin pöpi kun kaikesta huolimatta nautin autonkuljettajan työstä
Onneksi itse pääsin kuljetusfirmaan jossa nuo asiat toimii niin hyvin kuin ne kuljetuspuolella voi toimia. Pakko myöntää että lakia joutuu joskus rikkomaan mutta vähiten olen rikkonut lakia nykyisessä firmassa verrattuna aikaisempiin työnantajiin.

Onneksi itse pääsin kuljetusfirmaan jossa nuo asiat toimii niin hyvin kuin ne kuljetuspuolella voi toimia. Pakko myöntää että lakia joutuu joskus rikkomaan mutta vähiten olen rikkonut lakia nykyisessä firmassa verrattuna aikaisempiin työnantajiin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Kyllä. Kaikki on kiinni siitä minkälaiselle kusipäälle menet töihin tai kenen kusipään ajoja isäntä ajaa.
Tuohon keski-euroopan kivienpotkimiseen on lisättävä vielä että pirullista oli myös kun tiedät että muutaman kilometrin päässä olisi hieno nähtävyys tai museo mihin pelkällä nupilla olisi laillista ajaa että saisit sen noin 7 tuntia mielekkäästi vietettyä mutta siellä olet moottoritien aitojen takana ja nykyiset digipiirturit ei anna autoa siirtää edes muutamaa metriä jos tarve olisi.
(esim jos edestä lähtee auto ja haluaisit olla fiksu ja siirtää seuraavan auton perään ettei seisota "yksinään keskellä kenttää".)
Tuohon keski-euroopan kivienpotkimiseen on lisättävä vielä että pirullista oli myös kun tiedät että muutaman kilometrin päässä olisi hieno nähtävyys tai museo mihin pelkällä nupilla olisi laillista ajaa että saisit sen noin 7 tuntia mielekkäästi vietettyä mutta siellä olet moottoritien aitojen takana ja nykyiset digipiirturit ei anna autoa siirtää edes muutamaa metriä jos tarve olisi.
(esim jos edestä lähtee auto ja haluaisit olla fiksu ja siirtää seuraavan auton perään ettei seisota "yksinään keskellä kenttää".)
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
^ Ja noihin hyviin firmoihin päästäkseen täytyy olla osaava kaveri ja itseluottamus kunnossa. Itsellä se oli vielä vähän heikompaa muuan vuosi sitte mutta Siperia opettaa ja nykyään ei oo mitään ongelmia.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Puhut asiaa, mutta pidä mieli avarana jos sattuisit löytämään järkevän työn ja jättäisit kuljetukset Itä-Euroopan pojille.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
^ Pidetään. Viime vuoden yritin olla koulun penkillä mutta se alko ahdistaan ja väsyttämään joten lähdin tänäsyksynä töihin kun tuli hyvä työtarjous. Eikä oo tarvinnu katua. Viime talvi oli kyrsivää aikaa muutenkin kun autohan piti laittaa seisontaan ja autoa pääsi ajamaan vain kotona käydessä kerran kuussa. Ei tämmöinen ratti kädessä syntynyt jaksanut semmoista elämää 

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
triviatietoa! autoa saa siirtää vuorokausilevon aikana.et kirjoitti:Kyllä. Kaikki on kiinni siitä minkälaiselle kusipäälle menet töihin tai kenen kusipään ajoja isäntä ajaa.
Tuohon keski-euroopan kivienpotkimiseen on lisättävä vielä että pirullista oli myös kun tiedät että muutaman kilometrin päässä olisi hieno nähtävyys tai museo mihin pelkällä nupilla olisi laillista ajaa että saisit sen noin 7 tuntia mielekkäästi vietettyä mutta siellä olet moottoritien aitojen takana ja nykyiset digipiirturit ei anna autoa siirtää edes muutamaa metriä jos tarve olisi.
(esim jos edestä lähtee auto ja haluaisit olla fiksu ja siirtää seuraavan auton perään ettei seisota "yksinään keskellä kenttää".)
#3272
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Tarkoitatko, että sama kuski joka jo on ajanut vuorokausiajonsa voi kirjautuaPola kirjoitti:triviatietoa! autoa saa siirtää vuorokausilevon aikana.
uudestaan piirturiin ja alkaa siirtään autoa jonkun matkaa, kuinka pitkän siinä
tapauksessa? Onhan hänellä tietysti ylityötunti käytössään ellei jo ole käyttänyt
kaikkia kahta tuntia, eikös se niin ole niitten ylitöiden kans, ja taisi olla vain tunti kerrallaan?
Auton saa kyl siirtää, mutta joku toinen kuski, niema probleema sanois polskikin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Heh heh, hyviä suorituksia. Tolle ylemmälle videolle löytyi kuitenkin hyvä selitys kun viitsi lukea kommentteja. Kuvan takaa rampin jälkeen alkaa tunneli, johon kaiketi rekat eivät yksinkertaisesti mahdu, jolloin joutuvat väkisin tekemään U-käännöksen. Silti hurjaa puuhaa. Aiempana kyllä tapahtunut liikennesuunnitteluvirhe, jos rekkoja eksyy ko. ramppiin.9000CD23T kirjoitti:Vetää sanattomaksi
http://www.youtube.com/watch?v=UBDgUdbL ... 4&index=22
http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjA ... re=related
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
On asioita, joista voi syyttää myös itseään, ei aina muita.tturku kirjoitti:Heh heh, hyviä suorituksia. Tolle ylemmälle videolle löytyi kuitenkin hyvä selitys kun viitsi lukea kommentteja. Kuvan takaa rampin jälkeen alkaa tunneli, johon kaiketi rekat eivät yksinkertaisesti mahdu, jolloin joutuvat väkisin tekemään U-käännöksen. Silti hurjaa puuhaa. Aiempana kyllä tapahtunut liikennesuunnitteluvirhe, jos rekkoja eksyy ko. ramppiin.9000CD23T kirjoitti:Vetää sanattomaksi
http://www.youtube.com/watch?v=UBDgUdbL ... 4&index=22
http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjA ... re=related
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
tottakai, mutta varmasti on paljon sellaisia suunnittelumokia liikennöintireiteillä, joissa ei ajoissa ilmoiteta raskaan liikenteen kuljettajille ahtaista (korkeuden puolesta) paikoista, kuin vasta siinä vaiheessa, kun se alikulku on nenukin edessä...
Serkkupoika ajaa rekkaa ja faija meni kerran neuvomaan "suorimman" reitin sille, ja kuinkas kävikään, olikin liian matala ylikulku yhtä-äkkiä edessä, onneksi oli noheva bussikuski takana, joka huomas tilanteen ja blokkas hetkeksi tarpeeksi etäälle kaiken takaa tulevan liikenteen, että nuppi saatiin käännettyä
Serkkupoika ajaa rekkaa ja faija meni kerran neuvomaan "suorimman" reitin sille, ja kuinkas kävikään, olikin liian matala ylikulku yhtä-äkkiä edessä, onneksi oli noheva bussikuski takana, joka huomas tilanteen ja blokkas hetkeksi tarpeeksi etäälle kaiken takaa tulevan liikenteen, että nuppi saatiin käännettyä

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Sama kuljettaja. Ei nyt varmaan kilometritolkulla, lähinnä just tollasta parkkipaikkasiirtoa tarkotin. Oliskohan se ollut jotain tyyliin "pakottavasta syystä"core2 kirjoitti:Tarkoitatko, että sama kuski joka jo on ajanut vuorokausiajonsa voi kirjautuaPola kirjoitti:triviatietoa! autoa saa siirtää vuorokausilevon aikana.
uudestaan piirturiin ja alkaa siirtään autoa jonkun matkaa, kuinka pitkän siinä
tapauksessa? Onhan hänellä tietysti ylityötunti käytössään ellei jo ole käyttänyt
kaikkia kahta tuntia, eikös se niin ole niitten ylitöiden kans, ja taisi olla vain tunti kerrallaan?
Auton saa kyl siirtää, mutta joku toinen kuski, niema probleema sanois polskikin.

#3272
Re: Kuljetusammattilaiset vauhdissa
Saattaahan sieltä digipiirturin valikoista löytyä jotain siirtomahdollisuuksia joita itse en ainakaan osannut käyttää mutta kun esim ranskalainen poliisi tulkitsee kannettavalla digikorttia on aika hankalaa selitellä miksi auto liikkunut väärään aikaan.Pola kirjoitti:Loppujen lopuksi aika tulkinnanvaraisia asioita.
Ite sain viimmeksi 150e sakkoa kun sakotusajasta 20 päivää taaksepäin olin ollut 14 kertaa tauolla päivässä mutta pisinmmät tauot oli ollu 13 ja 14 minuuttia eli ei menny yli 15min.
Onneksi ei mennyt Ranskasta tieto Suomen Akelle niin tuli taas puhdas vuosi.