muutama 99 kysymys.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: muutama 99 kysymys.
joo motonetissa käyty ja tilaamaan joutuu..
penkinkorjausarja ja 4 napainen vilkkurele saapuu turuust huomiseksi...
sitten... saako tuon korjausarjan paikoilleen ilman penkin enempää hajottamista?
eli tarviiko irroittaa verhoilua??
miksi vänkärin penkissä ei oo lämmitintä !!!!!
penkinkorjausarja ja 4 napainen vilkkurele saapuu turuust huomiseksi...
sitten... saako tuon korjausarjan paikoilleen ilman penkin enempää hajottamista?
eli tarviiko irroittaa verhoilua??
miksi vänkärin penkissä ei oo lämmitintä !!!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: muutama 99 kysymys.
Saa. Ongelmaa voi olla vieterien pingottamisessa paikalleen, sama ongelma on käsillä vaikka toppaus ja verhoilu olisi poissa. Olen tehnyt rautalangasta koukut, jolla pihtien avulla saa jousen vedettyä paikalleen kohtuudella.nalleolut kirjoitti:saako tuon korjausarjan paikoilleen ilman penkin enempää hajottamista? eli tarviiko irroittaa verhoilua??
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: muutama 99 kysymys.
kuva lainattu vesan hienoilta sivuilta...poistan jos haittaa
http://www.aijaa.com/v.php?i=7046868.jpg
tarviinko mie vielä tuon toppauksen kun omassani ei vissiin ole....
tai siis on siellä jotain keltaista epämääräistä materiaalia...
mut ei sellaista kiinteää joka tois penkille muodon.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7046868.jpg
tarviinko mie vielä tuon toppauksen kun omassani ei vissiin ole....

tai siis on siellä jotain keltaista epämääräistä materiaalia...

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: muutama 99 kysymys.
kuvia "potilaasta"
revennyt pohja
http://www.aijaa.com/v.php?i=7046960.jpg
pääliverhoilu sisältäpäin eipä näy persgrillin osia
http://www.aijaa.com/v.php?i=7046961.jpg
onko nää toppauksia
http://www.aijaa.com/v.php?i=7046963.jpg
pitääkö tuo juuttikangas säästää? mihin tulee tuo ufokiekko uuteen alaosaan kiinni??
kuuluuko tuo koukkupää tohon entisen kumiosan reikään?
http://www.aijaa.com/v.php?i=7047103.jpg
ja tähän tuli penkin koukku joka kertoo fasten seat belts valolle palaako vai ei pala...
http://www.aijaa.com/v.php?i=7047104.jpg
mutta mihin nuo asennetaan ku tuon korjaa???
revennyt pohja
http://www.aijaa.com/v.php?i=7046960.jpg
pääliverhoilu sisältäpäin eipä näy persgrillin osia

http://www.aijaa.com/v.php?i=7046961.jpg
onko nää toppauksia
http://www.aijaa.com/v.php?i=7046963.jpg
pitääkö tuo juuttikangas säästää? mihin tulee tuo ufokiekko uuteen alaosaan kiinni??
kuuluuko tuo koukkupää tohon entisen kumiosan reikään?
http://www.aijaa.com/v.php?i=7047103.jpg
ja tähän tuli penkin koukku joka kertoo fasten seat belts valolle palaako vai ei pala...
http://www.aijaa.com/v.php?i=7047104.jpg
mutta mihin nuo asennetaan ku tuon korjaa???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: muutama 99 kysymys.
Kaikki muu pitää säästää paitsi se revennyt kumilärpäke. Persgrilli on siellä penkin pehmusteen yläpinnalla -epä se istuimen pohjassa kauhiasti takamusta lämmitä -takana istujan varpaita ehkä enintään... Juuttikangas on hyvä säästää, sillä se estää jousien pureutumisen vaahtomuovitoppauksiin. Se pitkä koukku taitaa olla vaan vedetty istuintoppauksen läpi ja sen virka on pingottaa verhoilu muotoonsa. On siis kiinni istuimen päällisverhoilussa ja tulee läpi istuimen pehmusteen -ainakin muistaakseni... Turvavyön merkkivalon koukku kiinnitetään niihin uusiin jousiin. Kokeilemalla itse löysin sopivan kohdan, jossa merkkivalo toimi oikealla herkkyydellä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: muutama 99 kysymys.
ei satu kuvaa olemaan koukuista???jus kirjoitti:nalleolut kirjoitti:saako tuon korjausarjan paikoilleen ilman penkin Olen tehnyt rautalangasta koukut, jolla pihtien avulla saa jousen vedettyä paikalleen kohtuudella.
ihmetyttää...ei tohon penkkiin tullut muita johtoja ku tuo fasten seat belts...1 liitin alla vain..


joo keskiviikkona pääsen ihmettelemään uutta pohjaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: muutama 99 kysymys.
Oliks siinä piuhassa sellainen vetojousikytkin? Kuskin penkkiin ei tule muuta piuhaa, kuin istuinlämppärin johto. Fasten seatbelts-valo sammuu kuskinpenkissä vain laittamalla turvavyön -muuten se palaa, vaikka istuimella ei istuisi kukaan. Kartturin penkissä on sitten se vetojousikytkin kiinnitettynä istuimen jousiin ja se sytyttää turvavyön valon, kun joku istahtaa penkille. Eli, molemmille istuimille on vain yksi piuha: kuskin penkissä lämppärille ja apparin penkissä merkkivalolle.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: muutama 99 kysymys.
juuri noin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: muutama 99 kysymys.
jatketaanpas..
näiden pikkupakkasten aikaan -22 astetta olen tehnyt havainnon että 99:sis on lämmin sisällä ku avaa sivuikkunaa...siis ku poltan tupakkaa.. oisko takana kanavat pikkasen tukossa ettei ilma kierrä vai mistä lie johtuva ilmiö vai kuvittelenko... eli työntää paremmin kuumaa ilmaa sisälle ku sivuikkuna raollaan...
ja toinen koskee kuskin ovenkahvaa+lukkoa... eilen piti kömpiä kuskinpaikalle vänkärinpuolelta. reilu 2v vaivannu pikkuvika meinas eilen muuttua isoksi viaksi.. eli jos erehtyy kahvasta painamaan ennen ku vääntää avaimella ovea auki jää kahva jotenkin puoliasentoon jolloin ei avain käänny kuskin ovessa ollenkaan. oven sain eilen auki kun nupista joka oli todella jäykkä väkisin avasin oven.
jatketaan talviautoilu on kivaa ku on made in finland ajossa.
näiden pikkupakkasten aikaan -22 astetta olen tehnyt havainnon että 99:sis on lämmin sisällä ku avaa sivuikkunaa...siis ku poltan tupakkaa.. oisko takana kanavat pikkasen tukossa ettei ilma kierrä vai mistä lie johtuva ilmiö vai kuvittelenko... eli työntää paremmin kuumaa ilmaa sisälle ku sivuikkuna raollaan...
ja toinen koskee kuskin ovenkahvaa+lukkoa... eilen piti kömpiä kuskinpaikalle vänkärinpuolelta. reilu 2v vaivannu pikkuvika meinas eilen muuttua isoksi viaksi.. eli jos erehtyy kahvasta painamaan ennen ku vääntää avaimella ovea auki jää kahva jotenkin puoliasentoon jolloin ei avain käänny kuskin ovessa ollenkaan. oven sain eilen auki kun nupista joka oli todella jäykkä väkisin avasin oven.
jatketaan talviautoilu on kivaa ku on made in finland ajossa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: muutama 99 kysymys.
Muutamissa projekteissa olen huomannut, että täysin jumituneetkin lukot saattavat hyvinkin herätä henkiin, jos ne viitsii purkaa viimeistä nippeliä myöten ja puhdistaa ja voiella kunnolla.
Usein lukon haitat ja jouset on täynnä kivettynyttä mönjää, joka estää lopulta lukon toiminnan täysin. Tämä operaatio vaatii toki viitseliäisyyttä ja näpertelyä, mutta ei loppujen lopuksi ole mikään paha homma ollenkaan. Saabin lukkoihin en vielä ole perehtynyt, mutta yleensä lukkosylinteri on suljettu lukkorenkaalla, jonka poistamalla koko höskä alkaa avautua. Samalla kun muutenkin on ovipahvit poissa tieltä, voi öljytä mekanismit ja putsata ja voidella kahvankin. Eiköhän noilla toimenpiteillä ala taas toimia!
Usein lukon haitat ja jouset on täynnä kivettynyttä mönjää, joka estää lopulta lukon toiminnan täysin. Tämä operaatio vaatii toki viitseliäisyyttä ja näpertelyä, mutta ei loppujen lopuksi ole mikään paha homma ollenkaan. Saabin lukkoihin en vielä ole perehtynyt, mutta yleensä lukkosylinteri on suljettu lukkorenkaalla, jonka poistamalla koko höskä alkaa avautua. Samalla kun muutenkin on ovipahvit poissa tieltä, voi öljytä mekanismit ja putsata ja voidella kahvankin. Eiköhän noilla toimenpiteillä ala taas toimia!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71