Valo syttyy heti kun laittaa virrat päälle eikä sammu lainkaan.
Vikakohteita on varmaan monia mutta voidaanko tästä aluksi päätellä ettei kyse ole ainakaan yksittäisistä pyörimisantureista koska sellaisen vian sattuessa valo ensin sammuisi mutta syttyisi uudestaan vasta kun on lähdetty liikkeelle ?
Saab 9000 -91, antilock valo
Re: Saab 9000 -91, antilock valo
Tuossahan siitä onkin kerrottu http://www.thesaabsite.com/9000/ABSCODESupto939000.htm
"On all cars, wheel sensor codes will reset by cycling the key with the car stationary. They won't reset until the car exceeds 20 Km/hr. If the cars start up and the ABS lights come on and go out before you move the car and then come on after a short time of driving, suspect the sensors."
"On all cars, wheel sensor codes will reset by cycling the key with the car stationary. They won't reset until the car exceeds 20 Km/hr. If the cars start up and the ABS lights come on and go out before you move the car and then come on after a short time of driving, suspect the sensors."
Niinpä. Mulla tekee noin mutta vauhdissa kun kaikki toimii ja jarrut "pätkii" liukkaalla niinkuin pitääkin. Kummallinen sensorivika kun iskee taas kun vauhti tippuu tonne 10km/h paikkeillewesku kirjoitti:Tuossahan siitä onkin kerrottu http://www.thesaabsite.com/9000/ABSCODESupto939000.htm

Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Voisko joku vaikka suomentaa mulle tuon ku on tuo englannin kieli niin huono:Dwesku kirjoitti:Tuossahan siitä onkin kerrottu http://www.thesaabsite.com/9000/ABSCODESupto939000.htm
Kaikissa autoissa pyöräanturien koodit nollautuu käyttämällä virrat poissa auto pysähdyksissä. Ne eivät kuitenkaan nollausu ennenkuin nopeus ylittää 20. Jos käynnistyksen jälkeen ABS valo palaa hetken ja sammu ennenkuin auto liikkuu, ja syttyy taas lyhysen ajon jälkeen, epäile pyöräantureita.Tonippi kirjoitti:Voisko joku vaikka suomentaa mulle tuon ku on tuo englannin kieli niin huono:Dwesku kirjoitti:Tuossahan siitä onkin kerrottu http://www.thesaabsite.com/9000/ABSCODESupto939000.htm
Ainakin omassa MY89:ssä valo ei sammu kun auto käy ja olen melko varma että syynä on tosiaankin vaurioitunut anturi. Nimittäin kun vaihdoin omaani uudet takaiskarit, niiden kiinnityspultit olivat holkkeihin ruostuneet kiinni. Ja kyseisten pultteja en saanut irti ilman lämpöä ja rälläkkää, eikä anturi halunnut lähteä pois tieltä. Niin mulla on nyt kiinnitettynä sulannut abs-anturi.wesku kirjoitti:Valo syttyy heti kun laittaa virrat päälle eikä sammu lainkaan.
Vikakohteita on varmaan monia mutta voidaanko tästä aluksi päätellä ettei kyse ole ainakaan yksittäisistä pyörimisantureista koska sellaisen vian sattuessa valo ensin sammuisi mutta syttyisi uudestaan vasta kun on lähdetty liikkeelle ?
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
kuulostaa pyöräantureilta , mut saattaa olla vika myös keskusreleellä. Lueta vikakoodi niinpä saat tietää vastauksen ! Mulla Magneetti kertoi vikakoodin olevan releellä ( maksoi 55 E ) ja PCS :n laitteilla paikantui vasenpaan etupyörään.
Arvaa kumpi oli oikein?
Mulla on uusi rele kaapissa...

Arvaa kumpi oli oikein?
Mulla on uusi rele kaapissa...