Moro!
Ajattelin nyt enemmän tai vähemmän onnellisena Saabin omistajana kysyä itseäni viisaammilta neuvoa kun tuon mokoman möykyn kanssa tuli lievästi sanottuna ylitsepääsemätön ongelma.
Autossa syttyi tänään kesken ajon "check engine"- valo ja se kerkesi palaa maksimissaan ehkä puoli minuuttia jonka jälkeen valo sammui. Sen jälkeen autosta alkoi selkeästi loppumaan veto ja pienikin pykälä silmässä se nyki aika rajusti ja sammuikin muutaman kerran. Aina kun auton sai käyntiin niin tyhjäkäynti oli jotenkin vaikean tuntuista, kone otti kierroksia tosi huonosti ja sammui jos kaasua painoi tasaisesti. Tyhjäkäynnillä kierroksia oli about 500rpm ja auto pysyi käynnissä vain kaasupoljinta härkkimällä. Vähän ajan päästä kone rupesi kuitenkin käymään taas suht normaalisti, mutta heti kun auton sai liikkeelle niin kierrokset tippuivat välittömästi alas ja nykiminen alkoi taas. Sen jälkeen vika katosikin yhtä nopeasti kuin tulikin ja kone otti taas ihan normaalisti kierroksia eikä mitään muutakaan epänormaalia esiintynyt.
Vian esiintyessä vauhtia oli jotain 60km/h ja ajoin aika matalilla kierroksilla ja ennen kuin tuo merkkivalo syttyi, niin auto nykäisi muutaman kerran vähän kevyemmin. Onko siis mahdollista että joku sähköosa tms. olisi kastunut kun tiellä oli lunta aika paljon ja tuossa autossa ei ole pohjapanssaria?
Auto on vuosimallia -95, 2.3 litraisella koneella ja manuaaliaskilla. Kilometrejä autoon on kertynyt vajaat 300tkm.
NG900 pätkii pahasti
Re: NG900 pätkii pahasti
Vikakoodien lukuun olis hyvä mennä, jos viittaa seoksiin niin voihan siellä olla vaikka
- bensapumppu vetelee viimeisiään, suodatin tukossa. Potki tankkia silloin kun vika on päällä ja jos reagoi tuohon niin vaihtoon
- jostain alipaineletku murtunut ja haukkoo happea pahasti ohi immun
- lambda vetelee viimeisiään
- immu vetelee viimeisiään
tulpathan on kunnossa onhan ?
- bensapumppu vetelee viimeisiään, suodatin tukossa. Potki tankkia silloin kun vika on päällä ja jos reagoi tuohon niin vaihtoon
- jostain alipaineletku murtunut ja haukkoo happea pahasti ohi immun
- lambda vetelee viimeisiään
- immu vetelee viimeisiään
tulpathan on kunnossa onhan ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: NG900 pätkii pahasti
Tulpat ja tulpan johdot on vaihdettu noin 4000km sitten. Silloin siinä oli sellainen vika että jostain syystä nelospytyn tulpasta hävisi kipinä tietyllä kierrosalueella.
edit. Nyt muistinkin, että vika oli aiemmin tulpan johdoissa.
edit. Nyt muistinkin, että vika oli aiemmin tulpan johdoissa.