VAG konsernin autoista
VAG konsernin autoista
Nyt näin ekoilun aikakautena kun alkaa näkymään liikenteessä uusia autoja joissa palaa vain ne huomiovalot edessä. Ihmettelyä on herättänyt VAG konsernin autoissa se, että kun laitetaan vilkku päälle, niin vastakkaisen puolen huomiovalo sammuu ja syttyy kun vilkku kytketään pois päältä. Miksi ihmeessä? Mikä järki tässä on?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: VAG konsernin autoista
Mikä malli nion tekee?
A4 kyllä pudottaa saman puolen huomiovalon parkiksi vilkun vilkkuessa, jotta vilkku erottuisi paremmin, mutta vastakkaisen puolen valolta en ole vielä moista temppua bongannut.

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: VAG konsernin autoista
Skoda(SuperB II ja octavia III) ja volkkari ainakin. Näin olen useampia jo nähnyt ja viimeksi tänään.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: VAG konsernin autoista
Oisko kyseessä kääntymisvalot, jolloin sen puolen valo palaa missä vilkkukin... En tiedä sitten miten ne toimii huomiovalojen kanssa yhteen
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: VAG konsernin autoista
Mersuissa sama ominaisuus näkyy olevan...
Rotkessa sammuu sumuvalot kokonaan kun laittaa vilkun... ei meinaa nähdä mitään kun valot on muutenkin mitä sattuu...
Rotkessa sammuu sumuvalot kokonaan kun laittaa vilkun... ei meinaa nähdä mitään kun valot on muutenkin mitä sattuu...

-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: VAG konsernin autoista
Kysymys kuuluukin että mitä helkatin järki tässä touhussa on? Ja se että jatkuvasti räpelletään valoja pois ja päälle(kuten audin tapauksessa vilkun käytön yhteydessä) niin tämähän kuluttaa ajovalopolttimoita entisestään. No hyötynä liikkeelle tästä on se että audiliikkeet pääsee puolen vuoden välein vaihtamaan ajovalopolttimoita. Tunnetusti, ainakin B7 korimallin audi a4:seen ajovalopolttimon vaihto on lähes mahdoton urakka. Puoli autoa pitää purkaa että pääsee käsiksi polttimoon...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7775
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: VAG konsernin autoista
Ja ajatelkaas kun 6 klohvin tuulilasinpyyhkijätkin pysähtyvät samalla kun auto
pysähtyy.
Se se on vasta todellista säästöä....
pysähtyy.
Se se on vasta todellista säästöä....

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: VAG konsernin autoista
Ne Audin vilkuttaessa himmenevät yhdistetyt parkki-/päivävalot ovat LEDejä, joten kestävät kyllä tuota touhua verraten hyvin. Mitä B7:n polttimonvaihtoon tulee, toiselle puolen oli ohjekirjassa joku 7-8 riviä tavaraa, mitä kaikkea pitää poistaa edestä, että ajovalopolttimoihin pääsee käsiksi. Toiselle puolen riitti rivi "Ota yhteys valtuutettuun huoltoon"...Pakari kirjoitti:Kysymys kuuluukin että mitä helkatin järki tässä touhussa on? Ja se että jatkuvasti räpelletään valoja pois ja päälle(kuten audin tapauksessa vilkun käytön yhteydessä) niin tämähän kuluttaa ajovalopolttimoita entisestään. No hyötynä liikkeelle tästä on se että audiliikkeet pääsee puolen vuoden välein vaihtamaan ajovalopolttimoita. Tunnetusti, ainakin B7 korimallin audi a4:seen ajovalopolttimon vaihto on lähes mahdoton urakka. Puoli autoa pitää purkaa että pääsee käsiksi polttimoon...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: VAG konsernin autoista
Joo, niin siellä ohjekirjassa lukee... Erittäin turvallista jos sattuu pimeässä palamaan... otappa siinä yhteyttä merkkikorjaamoon esimerkiksi viikonloppuna 

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: VAG konsernin autoista
Kato sen "helpon" voi vaihtaa tienvarressa ja ajella yhdellä valolla, kunnes saa yhteyden huoltoon
.

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: VAG konsernin autoista
Joka varmasti sekin on helppoa kuin heinänteko... (paitsi jos sataa)
kun on niin yksityiskohtaisesti kerrottu toimenpiteet lampun vaihtamiseksi.

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7775
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: VAG konsernin autoista
Nyt se myrkyn lykkäsi, vw golf variant 6, aj 10tkm.
Lämppärin moottori heittäytyi hengettömäksi, ajelin n.50km.
Kulkine seisoi noin 1/2h, ja kun uudestaan lähdin baanalle, niin lämppäri
osoitti taas yhteistyöhalukkuutta.
Kumma juttu..?
Lämppärin moottori heittäytyi hengettömäksi, ajelin n.50km.
Kulkine seisoi noin 1/2h, ja kun uudestaan lähdin baanalle, niin lämppäri
osoitti taas yhteistyöhalukkuutta.
Kumma juttu..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: VAG konsernin autoista
Ihan sama kun minun 9-3:n vakionopeudensäädin. Kirosin kun vakkari ei toiminut, sitten linjuripysäkille, sammutetaan auto ja käyntiin. Taas toimii, milloinkohan se kiukuttelee uudelleen...9000CD23T kirjoitti:Nyt se myrkyn lykkäsi, vw golf variant 6, aj 10tkm.
Lämppärin moottori heittäytyi hengettömäksi, ajelin n.50km.
Kulkine seisoi noin 1/2h, ja kun uudestaan lähdin baanalle, niin lämppäri
osoitti taas yhteistyöhalukkuutta.
Kumma juttu..?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: VAG konsernin autoista
Monesti riittää kun vähän koskee jarruun, niin rupeaa uudesti toimimaan. Ilmeisesti poljin anturissa jotain.VKe kirjoitti:Ihan sama kun minun 9-3:n vakionopeudensäädin. Kirosin kun vakkari ei toiminut, sitten linjuripysäkille, sammutetaan auto ja käyntiin. Taas toimii, milloinkohan se kiukuttelee uudelleen...9000CD23T kirjoitti:Nyt se myrkyn lykkäsi, vw golf variant 6, aj 10tkm.
Lämppärin moottori heittäytyi hengettömäksi, ajelin n.50km.
Kulkine seisoi noin 1/2h, ja kun uudestaan lähdin baanalle, niin lämppäri
osoitti taas yhteistyöhalukkuutta.
Kumma juttu..?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).