Ei oikein tuntunut aiheesta yleispätevää keskustelua löytyvän, joten nyt sitten keskustellaan.
Irroitus käsittääkseni tapahtuu avaamalla alaruuvit/popniitit (miten nyt sattuu olemaan kiinni) ja vetämällä kiskosta pois. Edessä ja takana pyöränkaaret kuitenkin ahistavat jonkin verran, joten auttaisiko jos sisältä löysäisi kiskojen kiinnityksiä? Nyt olisi helppoa, kun sisusta on purettu. Ovesta taitaa lähtä ihan vetämällä taaksepäin.
Nuo muovit ovat saaneet hiekkasuihkua reilusti joten maalaus on edessä. Myös nuo yläkiinnityksien "peilaaminen" häiritsee reilusti, joten ne myös tarttisi paklata siistiksi. Seuraavanlaista työjärjestystä meinasin:
1.Pesu
2.Hionta. Maalit kokonaan pois vai vaan mataksi? (vesihionta minulle ainoa mahdollisuus talviaikaan)
3.Rasvanpoisto (Hagmans silikoninpoisto S:ää löytyy hyllystä)
4.Kiinnityskohtien ja kraatereiden paklaus. Mikä olisi paras pakkeli?
5.Muovin tartuntapohjamaali.
6.Pintamaali & lakka
Toimiiko tuo tartuntapohjamaali myös, jos sen jälkeen näkyy vielä epätasaisuuksia, pohjana uudelle pakkeloinnille?
Asiaa tässä nyt tuli paljon, mutta varmaan ihan aiheellista käydä yleisestikin läpi. Viikonloppuna ajattelin rojektin aloittaa, ellei flunssa heitä päälle. Oli eilen olympiastadionilla helevatin kylmä!
Aeron helmamuovien irroitus ja fiksaus
Aeron helmamuovien irroitus ja fiksaus
Sauli.M #1562
Re: Aeron helmamuovien irroitus ja fiksaus
Itse otin viime kesänä korisarjan pois. Mitä nyt muistelen niin ovet on kiinni alhaalta popniitel yleensä. Sit vaan kiskot muovihelman pois(voi olla tosi tiukka). Ovien edessä olevat pienet palat on pohjasta kiinni sellasel erikoist palikal mikä pitää ruuvvata irti. Sit se on myös niillä kumitassuilla korissa 3:lla pultilla, muista ottaa eka kuskin helma irti ja sitten vasta tuo seuraava palikka. Siitä puskurille oleva jatke on erinlaisel kiskolla niinkuin taka puskurin jatke. Siinä oli muistaakseni kisko mitä piti vetää pikkasen taakseppäin ja nostaa ylös niin vapautu. Etu ja takapuskurit on kahdella pultilla kiinni ota ne ekana pois.
Maalaukseen paha sanoa mitään kun kaveri maalas mun osat kunnon maalaamossa. Kantsii katsoa korisarja osien kiskoken kunto itse "helmassa" mä liimasin kaikki uusiks kun repsotti pahasti.
Toivottavasti sait jotain käsitystä asiasta
Jotain kuvii löytyy projektista täältä
http://picasaweb.google.com/jammer85/Saab900Special#
http://picasaweb.google.com/jammer85/Sa ... kitRepairs#
Maalaukseen paha sanoa mitään kun kaveri maalas mun osat kunnon maalaamossa. Kantsii katsoa korisarja osien kiskoken kunto itse "helmassa" mä liimasin kaikki uusiks kun repsotti pahasti.
Toivottavasti sait jotain käsitystä asiasta

Jotain kuvii löytyy projektista täältä
http://picasaweb.google.com/jammer85/Saab900Special#
http://picasaweb.google.com/jammer85/Sa ... kitRepairs#
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: Aeron helmamuovien irroitus ja fiksaus
Lauantaina täytyy kokeilla irroitusta ja raportoin sitten lisää. Tuo on joskus ollut kylkikolarissa ja muistaakseni kiinnityksissä on hiukan eroakin repsikan puoleen verrattuna. Etummainen kylkipala on jo irti, koska halusin tutkia ruostereikää kesällä. Lötyi noin 10x10cm reikä ilmeisesti huonon paklailun seurauksena. Onneksi paikka jää tuon palan alle.
Sauli.M #1562
Re: Aeron helmamuovien irroitus ja fiksaus
Jos löytyy ammattimaalari läheltä kannattaa käydä kysymässä miten hän sen tekisi.
Itselle ei ole ikinä ovea näytetty kun opastusta olen kyselly, mutta ihmisiä on se 6 miljardia.
Toinen on maaleihin erikoistuneet liikkeet.
3M:n muovikorjausmassa toimi itsellä pakkelointiin, mutta vaati todella tarkan sekotussuhteen kun patruuna vaatisi omanlaista pistoolia eikä kahta 4 tuuman naulaa.
Pohja karheaksi 100-200 karkeudella, rasvat pois ja "pakkeloimaan", hionta, tartunta-aine, maali ja lakka.
Kyseessä oli Airflow puskurit.
Itselle ei ole ikinä ovea näytetty kun opastusta olen kyselly, mutta ihmisiä on se 6 miljardia.
Toinen on maaleihin erikoistuneet liikkeet.
3M:n muovikorjausmassa toimi itsellä pakkelointiin, mutta vaati todella tarkan sekotussuhteen kun patruuna vaatisi omanlaista pistoolia eikä kahta 4 tuuman naulaa.
Pohja karheaksi 100-200 karkeudella, rasvat pois ja "pakkeloimaan", hionta, tartunta-aine, maali ja lakka.
Kyseessä oli Airflow puskurit.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Aeron helmamuovien irroitus ja fiksaus
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85