
Vanhat 900 Sedan --->paaliauto ?
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Vanhat 900 Sedan --->paaliauto ?
Hei! Mistäköhän johtuu, että näitä vanhoja sedan mallisia 900 Saabeja ei arvosteta. Niitä saa halvalla ja silti niitä on vaikea myydä. Miten on laita 99 mallien? Eli onko 99 yhtä huono markkina-arvo kuin og 900 sedanissa? 

- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Mielestäni 900 sedan on parhaimmillaan hyvin nätti ja käytännöllinen auto. Combi on persoonallisempi, jollekin sen käytännöllisyys ratkaisee, mutta tähänastisten kokemusten mukaan pientä takaluukkua on huomattavasti miellyttävämpi käyttää, tosin isojen tavaroiden kuljettamisessa on toisin. Mutta enempi kuin käytännöllisyydestä, on kyse persoonallisuudesta. Ulkonäöllisesti ovat mielestäni hyvin tasavertaisia, kuka tykkää mistäkin.
Mutta joku mörkö näissä vanhoissa Saabeissa piilee, kun kansa ei niitä osta, vaikka ovat hyvin käytännöllisiä ja varmojakin pelejä. Meille harrastajille se tarkoittaa alhaisempia hintoja, myyjille tuskaa ja kipua. Autojen käyttöarvo vain on niin paljon rahallista arvoa suurempi, ja toisinaan ne eivät tunnu edes kelpaavan ilmaisenekaan. Silti siisti, ajokuntoinen ja kaikin puolin toimiva Saab usein vielä löytää ottajansa. Harmi vain, ettei moni tohdi nähdä sitä vaivaa...
Mutta joku mörkö näissä vanhoissa Saabeissa piilee, kun kansa ei niitä osta, vaikka ovat hyvin käytännöllisiä ja varmojakin pelejä. Meille harrastajille se tarkoittaa alhaisempia hintoja, myyjille tuskaa ja kipua. Autojen käyttöarvo vain on niin paljon rahallista arvoa suurempi, ja toisinaan ne eivät tunnu edes kelpaavan ilmaisenekaan. Silti siisti, ajokuntoinen ja kaikin puolin toimiva Saab usein vielä löytää ottajansa. Harmi vain, ettei moni tohdi nähdä sitä vaivaa...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Arvatkaa vituttaako kuunnella jonkun pokan puheita että vieläkös niissä uusissa saabeissa ottaa käsijarru etupyöriin?
Todellakin ihmisillä mörköjä Saabia kohtaan .Harmi ,eivät tiedä mitä menettävät
Todellakin ihmisillä mörköjä Saabia kohtaan .Harmi ,eivät tiedä mitä menettävät
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
...samaa kaverikin mulle YRITTI vitt*illa, kun ekaa kertaa ton saapin näki....Piti vähän valistaa sitä suurta "autotuntijaa"900i kirjoitti:Arvatkaa vituttaako kuunnella jonkun pokan puheita että vieläkös niissä uusissa saabeissa ottaa käsijarru etupyöriin?
(Nykykulkineista esim.C5 shitikassahan ottaa känkkä eteen)
Itse tykkään erityisesti auton sisätilojen verhoilusta. Siisti plyyshi tuo sitä tiettyä hillittyä arvokkuutta. Auto on myös perusruotsalaisen turvallisuusajattelun tuote, eli fyysisesti lujaa tekoa, mitä suuresti arvostan aina japsikinnereitä nähdessäni...

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Oon nähnyt vanhemmiskin ranskalaisis eessä käpän.
Subaru leonessakin on.
Aina vaan jaksetaa parjata saabia siitä.
Suurimmat virheet onkai tehty kun sitä tiukataa vaijereista,jota siis ei saa tehdä ainakaan ylettömästi
Subaru leonessakin on.
Aina vaan jaksetaa parjata saabia siitä.
Suurimmat virheet onkai tehty kun sitä tiukataa vaijereista,jota siis ei saa tehdä ainakaan ylettömästi
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Kyllä mielestäni noissa og900 on nimenomaan hinta/laatusuhde kohdallaan. Kestväviä ja edullisia peliä. Esim. monet 80-luvun Japsit 250tkm on jo niin loppuja koneelta ja korilta että aivan heikottaa 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Hmm koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee.
Minä en muiden puheista piittaa ajelen tyhmänä OG-saabilla.
Siitä etujarruihin vaikuttavasta käsijarrusta vielä: sehän on loistava keksintö. Muutamankin kerran kun talvella jäin ysikympilläni jumiin ylämäkeen (siis jyrkkään jäiseen ylämäkeen pysäköidessä), niin ei muuta kun pari napsua käsijarrua ja menoks. Se toi siihen sen tarvittavan "lukon".
Toisekseen jos tarvii hätäjarruttaa, niin ei oo auto sitten poikittain.
Tietysti vanhemmiten kun se ei toimi kunnolla, niin sittenhän sitä helposti haukkuu huonoksi systeemiksi.
Kävipä kerran katsastuksessa katsastusmiehellekkin vanhanaikaisesti kun testas käsijarrun pitävyyttä takarenkaista: ei muka toiminut...
Minä en muiden puheista piittaa ajelen tyhmänä OG-saabilla.
Siitä etujarruihin vaikuttavasta käsijarrusta vielä: sehän on loistava keksintö. Muutamankin kerran kun talvella jäin ysikympilläni jumiin ylämäkeen (siis jyrkkään jäiseen ylämäkeen pysäköidessä), niin ei muuta kun pari napsua käsijarrua ja menoks. Se toi siihen sen tarvittavan "lukon".
Toisekseen jos tarvii hätäjarruttaa, niin ei oo auto sitten poikittain.
Tietysti vanhemmiten kun se ei toimi kunnolla, niin sittenhän sitä helposti haukkuu huonoksi systeemiksi.
Kävipä kerran katsastuksessa katsastusmiehellekkin vanhanaikaisesti kun testas käsijarrun pitävyyttä takarenkaista: ei muka toiminut...

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
eiköhän tässä arvostuskysymyksessä päde yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan laki. 80 luvun puolivälin satkuja on edelleen aivan tungokseen asti liikenteessä, markkinat ovat kylläiset. jos sellaisen haluaa ostaa, kannattaa odottaa pitkään, hyviäkin yksilöitä tulee markkinoille jatkuvasti. Juuri muutama päivä sitten oli hyvinkään paikallisehdessä muistaakseni 85 satku 200 eurolla, mikä pisti silmään oli se, että eka omistaja myi. Olis voinut olla helmi mutta pidin näpit irti puhelimesta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kävi tässä hirveän kauan sitten tällainen juttu...
Nainen oli jäänyt ysikuupalla jyrkkään ylämäkeen kiinni ( talvella ) no katselimme hetken kaverin kanssa sitä touhua, nainen heitti hiekkaa TAKA pyörien alle ja eikun taas yrittämään, no eihän se mihinkään siitä lähtenyt.
Kun tätä oli yritetty pari kertaa niin vihjaisimme naiselle mitäs jos laittaisit sitä hiekkaa tuonne etupyörien alle, no näin tehtiin ja ysikuuppa suorastaan ampaisi liikkeelle. Voi sitä naisen ilmettä.....
*no paras oppi tulee kantapään kautta*
Nainen oli jäänyt ysikuupalla jyrkkään ylämäkeen kiinni ( talvella ) no katselimme hetken kaverin kanssa sitä touhua, nainen heitti hiekkaa TAKA pyörien alle ja eikun taas yrittämään, no eihän se mihinkään siitä lähtenyt.
Kun tätä oli yritetty pari kertaa niin vihjaisimme naiselle mitäs jos laittaisit sitä hiekkaa tuonne etupyörien alle, no näin tehtiin ja ysikuuppa suorastaan ampaisi liikkeelle. Voi sitä naisen ilmettä.....

*no paras oppi tulee kantapään kautta*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Niin siihen aiheeseen..900i 3d/4d combi on pirskatin komea ilmestys.
Eikä se sedankaan mikään ruma ole..mutta se takakontti on vaan melko pieni combiin verrattuna.
Combiin mahtuu yllättävän paljon tavaraa takakonttiin kun saa sen hattuhyllynkin irti. Sedanissa se taas on kiinteä ja ei lähde irti.
Siinä syy miksi itse en ollut sedaniin niin tyytyväinen kuin combiin.
Eikä se sedankaan mikään ruma ole..mutta se takakontti on vaan melko pieni combiin verrattuna.
Combiin mahtuu yllättävän paljon tavaraa takakonttiin kun saa sen hattuhyllynkin irti. Sedanissa se taas on kiinteä ja ei lähde irti.
Siinä syy miksi itse en ollut sedaniin niin tyytyväinen kuin combiin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Tähän täytyy todeta, että vaikka omassa autossa harvoin tulee matkustettua takapenkillä, niin joskus kuitenkin. Tuossa combissa olen huomannut, että pää ottaa keskipituisellakin kaverilla (n. 185cm) kiinni kattoon, ja haittaa ainakin pitemmällä matkalla oloa, kun taas sedanissa jää jostain syystä huomattavasti enemmän päätilaa takapenkillä.
"SaabAna"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Näinhän se on. Olisikohan näissä loppupään OG900:ssa muistaakseni katon muoto pään kohdalla korkeammalla mitä omassa -84. Ei ole tullut istuttua useasti, joten muistin varassa ollaan.ajakaa kirjoitti:Tähän täytyy todeta, että vaikka omassa autossa harvoin tulee matkustettua takapenkillä, niin joskus kuitenkin. Tuossa combissa olen huomannut, että pää ottaa keskipituisellakin kaverilla (n. 185cm) kiinni kattoon, ja haittaa ainakin pitemmällä matkalla oloa, kun taas sedanissa jää jostain syystä huomattavasti enemmän päätilaa takapenkillä.