Jälkiasennusxenonit/päivävalot
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Jälkiasennusxenonit/päivävalot
No nyt on asennettu xenonit. Ne toimii hyvin, mutta päivävalot ei enää toimikaan oikein.
Päivävalojen "sammutusjohto" on liitetty lähivalojen plussaan eli maadoittuu sieltä kun räppää lähivalot päälle (päivävalot sammuu) tai näin teki ennen kuin asensin xenonit.
No nytkin ne kyllä sammuu, mutta kun pelkkien päivävalojen pitäisi palaa(valokytkin nolla tai parkkiasento), niin ne välkkyvät/vuorottelevat xenoneiden kanssa. Samoin ainakin toinen xenon välkkyy muutaman kerran auton sammuttamisen jälkeen.
Pitäisikö päivävalot laittaa kytkimen taakse vai onko parempaa ratkaisua?
Tulipas pitkä tarina.
Terv. Jari
Päivävalojen "sammutusjohto" on liitetty lähivalojen plussaan eli maadoittuu sieltä kun räppää lähivalot päälle (päivävalot sammuu) tai näin teki ennen kuin asensin xenonit.
No nytkin ne kyllä sammuu, mutta kun pelkkien päivävalojen pitäisi palaa(valokytkin nolla tai parkkiasento), niin ne välkkyvät/vuorottelevat xenoneiden kanssa. Samoin ainakin toinen xenon välkkyy muutaman kerran auton sammuttamisen jälkeen.
Pitäisikö päivävalot laittaa kytkimen taakse vai onko parempaa ratkaisua?
Tulipas pitkä tarina.
Terv. Jari
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Saakos tuota mitenkään "säädettyä"?
Mihinkä nightpanel kytkimen alla oleva - kytkin vaikuttaa, vois ohjata päivävaloja vaikka sillä....
Mihinkä nightpanel kytkimen alla oleva - kytkin vaikuttaa, vois ohjata päivävaloja vaikka sillä....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Meinasinkin saada ne sammumaan kytkimellä siinä vaiheessa kun lähivalot syttyy.
Ennen xenoneita ne sai maadoituksen lähivalon "läpi" eli syttyivät kun lähivalot
eivät olleet päällä, nyt ei sitä saa eli eivät syty, sammuvat kyllä lähivalojen syttyessä. Toinen vaihtoehto olisi ottaa heräte parkin plussasta, mutta siinä ei voi hyödyntää hämärää. Virtaahan ne ei paljon veis vaikka palaisivat aina auton käydessä, mutta häikäisevät pimeällä/ovat laittomat. Laittomathan nuo xenonitkin, mutta 4300K eivät sävyltään erotu halogeeneistä.
Ennen xenoneita ne sai maadoituksen lähivalon "läpi" eli syttyivät kun lähivalot
eivät olleet päällä, nyt ei sitä saa eli eivät syty, sammuvat kyllä lähivalojen syttyessä. Toinen vaihtoehto olisi ottaa heräte parkin plussasta, mutta siinä ei voi hyödyntää hämärää. Virtaahan ne ei paljon veis vaikka palaisivat aina auton käydessä, mutta häikäisevät pimeällä/ovat laittomat. Laittomathan nuo xenonitkin, mutta 4300K eivät sävyltään erotu halogeeneistä.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Normaali "vanhanajan" relekytkentä toimii. Lähivalolta ja sumuvalolta plussa diodien kautta releen kelalle ja kelan toinen pää maihin. Virtalukon takaa plussa releen napaan 30 ja navasta 87a huomiovalojen plussaan ja miinus maihin, huomiovalojen "herätejohdin jää kytkemättä. Ja jos haluat sen "laittoman" kytkimen niin voit laittaa sen esim: virtalukon ja navan 30 väliin tai 87a ja huomivalon plussan väliin. Tätä kytkintähän ei tietysti tarvita kuin "hämärähommissa", eikä katsastusmies pidä siitä, tosin ovat huomiovalojen toiminnasta ainakin toistaiseksi ihan pihalla eivätkä niihin juuri puutu.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Lamppujen vikavalvonnasta tulee huomiovalokäytöllä kyllä jonkinasteinen ongelma, jonka voi kyllä Mimmin mukaan poistaa techillä. Lähivalojen vikailmoitukset loimottelee sidíssä joka käynnistyksen jälkeen ja ne saa näpytellä molemmat pois häiritsemästä ennen ajoa.
Olis kysymys myös Mimmille: saako kaukovalojen vikailmoa ohjelmoitua pois jos kaukovalojen piuhoissa ei ole kuormaa, tai kytkee niihin 35W xenonit. Tuli aikoinaan laitettua kiinaxenonit lähivaloihin ja kaukovalot jäi tietysti "ohuiksi". TM:n lisävalotestissä oli voittajana kohtuuhintainen Taiwanilainen xenonlisäpitkä, mikä lisäisi todennäköisesti kauas valoa, jotta näkisi sen lähixenonin "valomuurin" ohi.Saabin umpioiden referenssihän on täydet 37.5 joten on kytkettävä pois tai laitettava vaihtokytkimen "taakse" Vikailmohan siitä tietysti tulee, mutta saako sen poistettua? Toinen vaihtoehto on "halogeeniosaston" parhaat, eli Bilteman 40€:n kattilat kytkettynä alkuperäisiin kaukovalojohtoihin, mutta xenonit myös kaukopuolelle olis kyllä nro 1.
Olis kysymys myös Mimmille: saako kaukovalojen vikailmoa ohjelmoitua pois jos kaukovalojen piuhoissa ei ole kuormaa, tai kytkee niihin 35W xenonit. Tuli aikoinaan laitettua kiinaxenonit lähivaloihin ja kaukovalot jäi tietysti "ohuiksi". TM:n lisävalotestissä oli voittajana kohtuuhintainen Taiwanilainen xenonlisäpitkä, mikä lisäisi todennäköisesti kauas valoa, jotta näkisi sen lähixenonin "valomuurin" ohi.Saabin umpioiden referenssihän on täydet 37.5 joten on kytkettävä pois tai laitettava vaihtokytkimen "taakse" Vikailmohan siitä tietysti tulee, mutta saako sen poistettua? Toinen vaihtoehto on "halogeeniosaston" parhaat, eli Bilteman 40€:n kattilat kytkettynä alkuperäisiin kaukovalojohtoihin, mutta xenonit myös kaukopuolelle olis kyllä nro 1.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Viimeksi muokannut Risto, Su Helmi 27, 2011 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Jos ohjelmoi valoiksi xenon, niin silloin ongelmaksi muodostuu automaattisen korkeudensäädön puute, eikö niin, herjaako se siitä?Mimmi kirjoitti:Valonvalvontaa ei pysty poistamaan TECHlla enkä ole tälläistä väittänytkään.
Sensijaan valojen toimintoja pystyy muuttamaa TECHlla.
Ei.
Tällöin voisi poistaa "turhat vastukset".
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Kiitoksia.
Palakoot päivävalot yksistään päivällä ja sit xenonit päälle kun riittävästi hämärtää.
Eli otan tuon sammutuksen parkki+piuhalta. Toivottavasti ei aiheuta ylimääräistä
välkkymistä. Parkit ja kilvenvalot nyt välkkyvät, mutt ei se ainakaan minua haittaa.
Palakoot päivävalot yksistään päivällä ja sit xenonit päälle kun riittävästi hämärtää.
Eli otan tuon sammutuksen parkki+piuhalta. Toivottavasti ei aiheuta ylimääräistä
välkkymistä. Parkit ja kilvenvalot nyt välkkyvät, mutt ei se ainakaan minua haittaa.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Niin tekevät, kele. Poistin päivävalot käytöstä, silti xenonit välkkyy auton ollessa käynnissä, jos on valokatkaisin 0 tai parkkiasennossa.
Onko jotain maavikaa, mistä vetistä niille xenoneille vuotaa virtaa, että ne välkkyvät vai johtuuko se siitä lisävastuksesta?
Kun sammuttaa valot päällä, silloin xenonit ei jää välkkymään.
Täytyy ihmetel lä
Onko jotain maavikaa, mistä vetistä niille xenoneille vuotaa virtaa, että ne välkkyvät vai johtuuko se siitä lisävastuksesta?
Kun sammuttaa valot päällä, silloin xenonit ei jää välkkymään.
Täytyy ihmetel lä
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Voiko tätä isoveljeä vapauttaa tehtävästään, alkuperäisxenonit tuskin välkkyvät?Mimmi kirjoitti:Välkkyminen johtuu valovalvonnasta.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Kiitoksia Mimmi vaivasta, keväällä täytyy taas alkaa päivävaloja pähkäilemään.
Talvella pärjää lähivaloillakin kun aamulla/illalla pimeää.
Talvella pärjää lähivaloillakin kun aamulla/illalla pimeää.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Jälkiasennusxenonit/päivävalot
Ulkomaisilta foorumeilta olen lukenut tämmöisen ohjeen TECH:lla ohjelmointiin.
<Add UEC and when Tech2 ask Halogen or Xenon, select Xenon, done! the tech II change corrects the output of voltage from pulse voltage to regulated voltage, no flickering anymore.>
Jonku hemmon tarinaa....
<I just want to summarize my experience with installing an HID kit in my 2007 9-3 2.0T.
I purchased one DDM Slimline Race HID Kit (55 Watts, Bulb type H7, Color Temperature 5000k) w/ Standard Plug-and-Play Harnesses) at the following website:
http://www.therpmstore.com/product_i...products_id=38
As discussed by others in this thread, I used a Dremel tool to cut the metal clip which holds the stock halogen into place. Using the right tool I did not found the piece to flimsy and was never afraid of breaking it.
I had to cut a hole through the rubber case which seals the headlight from the engine. I have the ballasts temporary mounted using the double sided tape supplied by the vendor and will mount more permanently once I have finished waterproofing/dust proofing the install.
Once installed the Xenons would turn on with the engine off and the key in the on position. When the engine was turned on the lights would illuminate, switch on and off (sometimes once, sometimes 10 times) and end off with the SID telling me my low beams have failed.
Talking to others on this board I was told that an additional DDM Bulb-out Warning Modules (http://www.therpmstore.com/product_i...roducts_id=790) were required or have the dealership program the car to accept the Xenons via TechII.
Today it took the dealership a half hour, and $65 CAD of my money, to reprogram the car. The technician said the settings to change were found in UEC module. The Xenon's now turn on without error from the SID and my high beams still function (I believe some people reported their high beams not working after being to the dealership).>
Mimmi voisi varmaan valaista tuommoisesta vaihtoehdosta hieman enemmän.
<Add UEC and when Tech2 ask Halogen or Xenon, select Xenon, done! the tech II change corrects the output of voltage from pulse voltage to regulated voltage, no flickering anymore.>
Jonku hemmon tarinaa....
<I just want to summarize my experience with installing an HID kit in my 2007 9-3 2.0T.
I purchased one DDM Slimline Race HID Kit (55 Watts, Bulb type H7, Color Temperature 5000k) w/ Standard Plug-and-Play Harnesses) at the following website:
http://www.therpmstore.com/product_i...products_id=38
As discussed by others in this thread, I used a Dremel tool to cut the metal clip which holds the stock halogen into place. Using the right tool I did not found the piece to flimsy and was never afraid of breaking it.
I had to cut a hole through the rubber case which seals the headlight from the engine. I have the ballasts temporary mounted using the double sided tape supplied by the vendor and will mount more permanently once I have finished waterproofing/dust proofing the install.
Once installed the Xenons would turn on with the engine off and the key in the on position. When the engine was turned on the lights would illuminate, switch on and off (sometimes once, sometimes 10 times) and end off with the SID telling me my low beams have failed.
Talking to others on this board I was told that an additional DDM Bulb-out Warning Modules (http://www.therpmstore.com/product_i...roducts_id=790) were required or have the dealership program the car to accept the Xenons via TechII.
Today it took the dealership a half hour, and $65 CAD of my money, to reprogram the car. The technician said the settings to change were found in UEC module. The Xenon's now turn on without error from the SID and my high beams still function (I believe some people reported their high beams not working after being to the dealership).>
Mimmi voisi varmaan valaista tuommoisesta vaihtoehdosta hieman enemmän.
#1747