tää on siis -83 vuoden 900:ta tehty tekniikanvaihto. ruiskuna k-jet
oireilua ollut koko viikonlopun. lähinnä nykimistä kierrosalueesta riippumatta.
tänään sammui n. 100m ajon jälkeen ja ei edes lupaa enää.
toteamuksia,
-kipinä tulee
-bensapumppu vaihdettiin. tässä siis pumppu konehuoneessa. tankin ison luukun alla ei ollut pumppua. kuuluuko k-jetissä olla vaan yks pumppu?
-suuttimista ei tule kuin tippa silloin tällöin kun on auki ja pyörittää konetta. kuuluisiko tulla paineella? ilmeisesti..
-suodattimesta tulee paineella bensaa
-ilmanputsarin kansi pois. määräjakaja liikkuu alaspäin n.3mm. eikö määräjakajan liikkeen kuuluisi olla suurempi? voisiko vika piillä tässä?
kiitos vastauksista etukäteen. aika vieras kone itselle tämä k-jet 8v turbo.
mikko
99 turbo ei käy
99 turbo ei käy
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Re: 99 turbo ei käy
Ruiskun testaus:
-suuttimet pulloihin
-bensapumpun releen ohitus hyppylangalla
-määräjakajasta kumilerssi pois
-vaikkapa pihdeillä kiinni siitä lautasen keskellä olevasta pultin kannasta ja nostetaan läppää ylöspäin
Näin tehtynä bensaa pitäisi tulla suuttimista semmosta tahtia, että kun läppä on ylhäällä, alle 30sekunnissa on kaljapullot täynnä.
K-jetissä kuuluu olla yksi pumppu tankissa. Itellä on huonoja kokemuksia pumpun sijoituksesta tankin ulkopuolelle. Jostakin syystä se vaan ei saanut tarpeeksi soppaa ja auto ei toiminut kunnolla, ennenkuin pumppu istutettiin suosiolla tankin sisälle.
Ettei vaan olisi ilmavuoto jossain? Joskus jäi määräjakajan ja turbon välisestä putkesta auki se magneettiventtiilin liitäntäreikä. Samoin samaisen putken ja turbon välinen kumimutka on ollut muutamassa ongelmatapauksessa halki. Imusarjassahan voi olla avoinna esim. se egr-venttiilin reikä siellä alapinnassa. Omasta tulppasin sen tylysti vetämällä reikään M12-kierretapilla jengat ja sitten kierteisiin M12 pultti tulpaksi hydrauliikkaliiman kera.
-suuttimet pulloihin
-bensapumpun releen ohitus hyppylangalla
-määräjakajasta kumilerssi pois
-vaikkapa pihdeillä kiinni siitä lautasen keskellä olevasta pultin kannasta ja nostetaan läppää ylöspäin
Näin tehtynä bensaa pitäisi tulla suuttimista semmosta tahtia, että kun läppä on ylhäällä, alle 30sekunnissa on kaljapullot täynnä.
K-jetissä kuuluu olla yksi pumppu tankissa. Itellä on huonoja kokemuksia pumpun sijoituksesta tankin ulkopuolelle. Jostakin syystä se vaan ei saanut tarpeeksi soppaa ja auto ei toiminut kunnolla, ennenkuin pumppu istutettiin suosiolla tankin sisälle.
Ettei vaan olisi ilmavuoto jossain? Joskus jäi määräjakajan ja turbon välisestä putkesta auki se magneettiventtiilin liitäntäreikä. Samoin samaisen putken ja turbon välinen kumimutka on ollut muutamassa ongelmatapauksessa halki. Imusarjassahan voi olla avoinna esim. se egr-venttiilin reikä siellä alapinnassa. Omasta tulppasin sen tylysti vetämällä reikään M12-kierretapilla jengat ja sitten kierteisiin M12 pultti tulpaksi hydrauliikkaliiman kera.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 99 turbo ei käy
tarkastan nämä huomennna ja raportoin tuloksista.
kiitokset
kiitokset
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Re: 99 turbo ei käy
tänään ehdin vasta ihan pikaisesti vilkaista saabia. en ehtinyt tuota suutinten irroitusta tehdä mutta läppää kokelilin nostaa. määräsäädin rupeaa pitämään todella kovaa "sirinää/kiljuntaa" kun läppää nostaa. tämä ei varmaan ole normaalia..?
onkos joku törmännyt moiseen meteliin aikaisemmin?
huomenna tarkistan vielä tuleeko suuttimista tavaraa kun läppä ylhäällä
onkos joku törmännyt moiseen meteliin aikaisemmin?
huomenna tarkistan vielä tuleeko suuttimista tavaraa kun läppä ylhäällä
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Re: 99 turbo ei käy
Kyllä vinkuminen kuuluu asiaan. ilmavuotoa veikkaan ite jos kerta syttypuoli kondiksessa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: 99 turbo ei käy
joo vika löytyi kuitenkin virranjakajan kannesta. tiedä sitten mikä tota ruiskua risoi. no, pääasia että pääsee taas ajamaan.
iso kiitos neuvoista
mikko
iso kiitos neuvoista
mikko
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto