Saab 9000 automaatti laatikolla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
tepu50
"Kaasari"

Automaatti

Viesti Kirjoittaja tepu50 »

laatikko kestää,mulla 91 200hv ajettu 430 tuhatta käsketty reippaasti.Laatikkoon vaihtanut keskip.säätimen O-renkaat(100 euroa) ja lauhdutimenkennon(220e),moottoripuolelle laturi,vesipumppu pariinkertaan urah.pyörät kiristimineen lämppärinm,tuulilasi .Alkuperäistä on turbo,startti,katti,jakoketju, pyöränl,vetonivelet.Yläkertaa ei ole avattu,öljypohjan avasin ja katkaisin tasapainok.400 tuhannessa olis pitänyt tehdä 100t aikaisemmin ketju roikui pyykkinaruna hampaat öljyp.pohjalla,rautahilsettä oli öljysuodattimessa ja öljynseassakin.En aukaissut laakerikooleja liekkö liuskat saaneet siipeensä nyt on ajettu 30 tuhatta eikä koneesta vielä kuulu laakerin kolinoita.Öljypohja oli muuten puhdas ei ollut muuta sakkaa kuin hampaita.Sähkövikoja ei ole ollut,vain kuskinpeilin lämmitys ja penkinl.mykkänä kerran olen penkinlämmityksen johdot tinannut kesti muutaman vuoden.Tietenkin normaalia nivel,iskari ja jarruremonttia olen huoltaissa tehnyt,ruostetta ei juuri löydy hakemallakaan
turkkaki
"Hölösuu"

Re: Saab 9000 automaatti laatikolla

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

saabin, tai ainakin tonnarin automaatti on asteen verran terävämpi, kuin esim bmw:n vastaavilla tehoilla. Enemmän mua häiritsi se bmw:n kumilanka, kuin saabin pieni terävyys. viritettynä tosin oppii varomaan tietynlaisia kiihdytyksiä. Tässä yritän miettiä, että mitä ne ovat, mutta tuntuu oppi menneen selkärankaan,kun en nyt tiedä sanoa, että mitä. öljynvaihtovälin venähtäessä nuo nykäykset muuttuvat pikkuhiljaa paukahduksiksi..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
jamppav
"Ruisku"

Re: Saab 9000 automaatti laatikolla

Viesti Kirjoittaja jamppav »

turkkaki kirjoitti:saabin, tai ainakin tonnarin automaatti on asteen verran terävämpi, kuin esim bmw:n vastaavilla tehoilla. Enemmän mua häiritsi se bmw:n kumilanka, kuin saabin pieni terävyys. viritettynä tosin oppii varomaan tietynlaisia kiihdytyksiä. Tässä yritän miettiä, että mitä ne ovat, mutta tuntuu oppi menneen selkärankaan,kun en nyt tiedä sanoa, että mitä. öljynvaihtovälin venähtäessä nuo nykäykset muuttuvat pikkuhiljaa paukahduksiksi..
no bmw se on tuo toinen auto. onhan ne tekniikat ihan erinlaiset. toinen on takaveto ja 3 litran koneella, kun taas saab etuveto ja 2 litran, eihän niitä voi mitenkään verrata.
mie muuten valehtelin tosta saabilla ajo kokemuksesta. hain kesällä varaosa tonnarin automaatilla kotia (n.250km) se oli turbon koneella. laatikko aivan sökö. liikkeelle lähtiessä laatikko nykäsi rajusti. ja aina vaihteen vaihtuessa. 100km/h vauhdissa kun paino kaasua renkaat vinkasi tyhjää, ja oli vielä kesä. eikä se johtunu moottorin tehoista.
saab 9000 cd aut -89
Vastaa Viestiin