

Laitoin suljetulla alueella ajoa varten H7 65 W:set myös pitkiin. Käväisin toki myös testaamassa =>JussiE kirjoitti:
Bi-xenoneissa 2/3-osaa valotehosta jää umpioon, kun lyhyillä valoilla laitetaan verho eteen.JKen kirjoitti:Laitoin suljetulla alueella ajoa varten H7 65 W:set myös pitkiin. Käväisin toki myös testaamassa =>JussiE kirjoitti:Jokohan 300 m menee rikki
![]()
Mihin noi xenon valaisimet hukkaavat ne polttimoiden "jopa 3 kertaa suuremmat" lumenit/luxit/mitkä lie ?
Muovia on. Näitäkään ei ilmeisesti ole suunniteltu xenonille? Haaparantalainen, jolta auton ostin, on ilmeisesti ajatellut vain ulkonäköä, jos alkuperäiset umpiot kerran ovat tehokkaammat. Ällistyttävän hyvät valot kyllä siltikin!Mimmi kirjoitti:Ja lampun lasit ovat lasia, eikä muovia?
Kuluu ne xenon polttimot,varsinkin kun laittaa valot parkille päällä asennosta ne välkkyy(joka syönee käyttöikää)ja sytytysmäärätkin syö sit ikää.Niin ja niitä lumeneja on d1s osramin mukaan n3200 ja joku autolehti testas h7 suht perus polttimoille n1600 eli puolet enempi uutena.Tuo valojen tarkka rajauskin syönee vähän tehoa lähivalon osalta(kun varjostin rajaa)eli huippu h7 umpio ++ polttimoilla valaisee suht vähän vain vähemmän kuin xenon,mut edelleen se valon sävy/väri rules med xenon.ps potilas saab istuu länkkärin pihas silmätulehdus lääkettä odottamas,toinen simmu on täysin purppuraJKen kirjoitti:Laitoin suljetulla alueella ajoa varten H7 65 W:set myös pitkiin. Käväisin toki myös testaamassa =>JussiE kirjoitti:Jokohan 300 m menee rikki
![]()
Mihin noi xenon valaisimet hukkaavat ne polttimoiden "jopa 3 kertaa suuremmat" lumenit/luxit/mitkä lie ?
Lueskelin uutta TM:aa ja edelleen ihmetyttää tuo yllä oleva.JKen kirjoitti:Mihin noi xenon valaisimet hukkaavat ne polttimoiden "jopa 3 kertaa suuremmat" lumenit/luxit/mitkä lie ?JussiE kirjoitti:
Vielä itse itseäni lainaten..NoNI kirjoitti:2002 kaksoisksenonien pitkien kantama n. 220m, lyhyet 108m.
"Syksyn uudistuksessa saab 9-5 halogeenilähivalot paranivat juuri niiltä osin kuin edellisessä oli puutteita. Vaikka kaukovalokantama jostain käsittämättämästä syystä selvästi lyhenikin, on niiden teho edelleenkin erinomainen.
Saabin kaksoisksenonit ovat markkinoiden halvimmat (1000€). Lähivaloilla merkittävin ero on värisävyssä ja oman kaistan valaisussa (+15m). Kaukovaloilla lisäleveyttä tulee juuri sinne, mihin halogeeneilla ajettaessa sitä kaipaisi eli vasemmalle kaartavien mutkien sisälaitaan. Loppuun asti symmetrisenä jatkuvan valokeilan kantama on vakioautojen harvalukuista huippua."(tm 8/2002)