4- vai 5-vaihteinen
Re: 4- vai 5-vaihteinen
Kuinka usein noita öljyjä olisi hyvä vaihella? Olisiko vaikka kerran vuodessa/40tkm hyvä väli? Sen verran helppo homma tuo öljynvaihto on että ei siitä ainakaan jää kiinni.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2079
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 4- vai 5-vaihteinen
taitaa joka vuosi olla vähän liian taajaan. mutta esim. joka kolmas vuosi tai 60tkm.
itse ajan noin 35tkm vuodessa niin tulee laatikko öljyt vaihdettua 3 vuoden välein.
itse ajan noin 35tkm vuodessa niin tulee laatikko öljyt vaihdettua 3 vuoden välein.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 4- vai 5-vaihteinen
vuosi tai 20 tkm, miten sitte viitsii.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: 4- vai 5-vaihteinen
Turha jatkuvasti on vaihtaa, maailma ei pelastu. Ei se vuodessa mene yhtään miksikään.
Re: 4- vai 5-vaihteinen
Menee jos paljon ajaa 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: 4- vai 5-vaihteinen
Ruottissahan swedut on näiden kanssa leikkineet paljon enemmän kuin me suomipojat.
Avataas tätä keskustelua vähän laajemmin eli onko Suomessa kellään "dogbox" rattaita eli leveämpiä tuohon 4-loviseen laatikkoon, koska ainakin muutaman ruotsalaisen "kolleegan" mielestä se on niissä se heikko lenkki.
Ja tuo laatikon vahvistehitsaus. Onko sillä todellista hyötyä vai onko sama mielipide, että tehdään kun muutkin on tehneet?
Tässä lainaus itselleni:
"You can find a 4-speed dogring gearset in Sweden, maybe I can help with this. Don´t waste any money on the standard gearset because it will break.
I will give you some alternatives, you need too chose which way to go:
1. Go with standard 4-speed box and knowing that they will break, but they only cost about 100 euros so it is not the end of the world if this happens. But I most say that this is not a solution in the long run in my world.
2. Buy a Rally gearbox, a 4-speed is the easiest to find but the will cost a lot of money and the max speed is not enough for 1/4mile(made for rally and rallycross). And with 500 bhp you will probaly break this gearbox aswell. And now it will cost you a lot of money.
3. Rotate the engine and go with RWD or AWD gearbox from another car. A lot of work, but a solution that will work and doesn´t need to be so expensive. (This is the only way with really high bhp in og900=my way)"
Avataas tätä keskustelua vähän laajemmin eli onko Suomessa kellään "dogbox" rattaita eli leveämpiä tuohon 4-loviseen laatikkoon, koska ainakin muutaman ruotsalaisen "kolleegan" mielestä se on niissä se heikko lenkki.
Ja tuo laatikon vahvistehitsaus. Onko sillä todellista hyötyä vai onko sama mielipide, että tehdään kun muutkin on tehneet?
Tässä lainaus itselleni:
"You can find a 4-speed dogring gearset in Sweden, maybe I can help with this. Don´t waste any money on the standard gearset because it will break.
I will give you some alternatives, you need too chose which way to go:
1. Go with standard 4-speed box and knowing that they will break, but they only cost about 100 euros so it is not the end of the world if this happens. But I most say that this is not a solution in the long run in my world.
2. Buy a Rally gearbox, a 4-speed is the easiest to find but the will cost a lot of money and the max speed is not enough for 1/4mile(made for rally and rallycross). And with 500 bhp you will probaly break this gearbox aswell. And now it will cost you a lot of money.
3. Rotate the engine and go with RWD or AWD gearbox from another car. A lot of work, but a solution that will work and doesn´t need to be so expensive. (This is the only way with really high bhp in og900=my way)"
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: 4- vai 5-vaihteinen
Asiaa, nyt kaikki (jos ees pari löytyis?) oikeesti jämäkkää satkun laatikkoa rakentaneet kokemuksia kehiin! Itellä on kokillilaatikko jo tallin nurkassa oottamassa, pitäis vaan saada ensin auto nykyisilläkin palikoilla liikenteeseen.
Juttuja johon ite olen netissä törmäillyt, ois ainakin tuo jakopyörästön lukko ja vaihteistoöljynjäähdytys - minkälaista vaikutusta laatikon kestoon? Ja jos sutiminen on yksi suuri piru satkun laatikolle, niin kuinka paljon laatikon kestoa voi parantaa etupään puslilla ja koneen kannakkeilla yms. asioilla, ja onko ratkasevaa merkitystä kokillilaatikossa onko myös enskan kotelo kyseistä kovista vai ei?
Muutaman jutun löysin foorumilta myös, jossa oli linkitys merkkiluokan sivuille, jonkin tietyn laakerin vaihtoon, mutta noita sivuja ei taida olla vuosiin ollut, ja kukaan ei ole avannut sieltä löytynyttä salatietoa foorumilla sen jälkeen - ainakaan mun haunkäyttökyvyillä.
Ja näillähän ei oo mitään merkitystä tietenkään, jos lähtee vaihtoehdon kolme viitottamalle tielle, mutta mahtaako Suomen kilvissä olla yhtään tuollasta kokoonpanoa? Saa olla aika erittäin osaava ranettaja...
Edittinä löysin tän minkä varmaan moni muu on löytänyt jo aiemmin:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=136416
Juttuja johon ite olen netissä törmäillyt, ois ainakin tuo jakopyörästön lukko ja vaihteistoöljynjäähdytys - minkälaista vaikutusta laatikon kestoon? Ja jos sutiminen on yksi suuri piru satkun laatikolle, niin kuinka paljon laatikon kestoa voi parantaa etupään puslilla ja koneen kannakkeilla yms. asioilla, ja onko ratkasevaa merkitystä kokillilaatikossa onko myös enskan kotelo kyseistä kovista vai ei?
Muutaman jutun löysin foorumilta myös, jossa oli linkitys merkkiluokan sivuille, jonkin tietyn laakerin vaihtoon, mutta noita sivuja ei taida olla vuosiin ollut, ja kukaan ei ole avannut sieltä löytynyttä salatietoa foorumilla sen jälkeen - ainakaan mun haunkäyttökyvyillä.
Ja näillähän ei oo mitään merkitystä tietenkään, jos lähtee vaihtoehdon kolme viitottamalle tielle, mutta mahtaako Suomen kilvissä olla yhtään tuollasta kokoonpanoa? Saa olla aika erittäin osaava ranettaja...
Edittinä löysin tän minkä varmaan moni muu on löytänyt jo aiemmin:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=136416