9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Täälläpäin ei mun käsittääkseni kellään ole tota lukijaa, et pitää varmaan suunnata Turkuun päivitykselle.
Mitäs toi softaus mahtaa kustantaa? Toivottavast sillä alkais toimimaan, no toisaalta onhan tos remontissa takuu.
Mitäs toi softaus mahtaa kustantaa? Toivottavast sillä alkais toimimaan, no toisaalta onhan tos remontissa takuu.
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Löytyikö Abelle lääkettä 2-3 vaihdon rykäsyyn? Mulle alkanut ilmetä sama vikaa, laatikko 2.0t -04 225tkm.
Vika selvisi. Laatikko ehjä, T7suitella tehty "Tune Me Up" softa paska.
Vika selvisi. Laatikko ehjä, T7suitella tehty "Tune Me Up" softa paska.
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
http://www.valvebodybuilders.com/saab_aw55_50sn.htmlarto kirjoitti:Löytyikö Abelle lääkettä 2-3 vaihdon rykäsyyn? Mulle alkanut ilmetä sama vikaa, laatikko 2.0t -04 225tkm.
Vika selvisi. Laatikko ehjä, T7suitella tehty "Tune Me Up" softa paska.
Tuolta saa tuota Aisinin matolaatikkoo hintaan 495 CAD + 156 CAD pk.
Tuossa -04 mallissa on se uudemman mallinen. vaihteistonumeroon
02GV 706486 on tuo vanhamallinen valve body. Tuolta saa molempia. Itellä on tarkotus tilata tuolta, jos sattus muita kiinnostuneita niin ehkä postikulujen osalta päästäs vähän alemmaksi.
Tosiaan tuo marmorin hinta tuolle komeudelle on 3500e.
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Jahas, pitääpä kysyä myös tuota TCM:n päivitystä Oulun huollosta. Tuli hommattua 9-5 2.3T Arc vuosimallia 2004, ajettu 45 tkm ja tuo P -> R/D nykäisy on kans välillä havaittavissa. Tänään testasin 230 tkm ajetulla jossa tuota ei tapahtunut, olishan se kiva että siitä nykäisystä pääsisi eroon.JouniCSE kirjoitti:Nyt loota toimii hyvin
-Vaihdettu öljyt
-lisätty Lubegard platinum lisäaine
-TCM uudelleenohjelmointi.
Kaikkien näiden vanhempien 5 vaihteisten omistajien kannattaa kyllä uus softa hommata tohon TCM yksikköön. P->D nykäsy ja viive on poissa ja muutenki aski pelaa hienosti. Seuraavaks sitten Trionic:n kimppuun
Vai olisiko vinkkejä missä muualla voisi olla syy tuohon nykäsyyn? Muuten kyllä laatikko vaihtaa hyvin.
# 2072
9-5 2.3T Arc 2004, projekti: 9-5 2.3T 2005
9-5 2.3T Arc 2004, projekti: 9-5 2.3T 2005
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Bis kirjoitti:Jahas, pitääpä kysyä myös tuota TCM:n päivitystä Oulun huollosta. Tuli hommattua 9-5 2.3T Arc vuosimallia 2004, ajettu 45 tkm ja tuo P -> R/D nykäisy on kans välillä havaittavissa. Tänään testasin 230 tkm ajetulla jossa tuota ei tapahtunut, olishan se kiva että siitä nykäisystä pääsisi eroon.JouniCSE kirjoitti:Nyt loota toimii hyvin
-Vaihdettu öljyt
-lisätty Lubegard platinum lisäaine
-TCM uudelleenohjelmointi.
Kaikkien näiden vanhempien 5 vaihteisten omistajien kannattaa kyllä uus softa hommata tohon TCM yksikköön. P->D nykäsy ja viive on poissa ja muutenki aski pelaa hienosti. Seuraavaks sitten Trionic:n kimppuun
Vai olisiko vinkkejä missä muualla voisi olla syy tuohon nykäsyyn? Muuten kyllä laatikko vaihtaa hyvin.
Hetken hurmaa joo oli se vain. Nykäsyt palas takaisin, ei tosin niin voimakkaana. Todellinen root cause noille ongelmille on kulunut venttiilikoneisto/solenoidit
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Äh, oliskin ollut liian helppoa. No, huomenna menee laatikon öljyt vaihtoon kumminkin. Olettaisin että ovat sen 6v vanhat, joten vaihdettua tulee vaikka ei kilometrit sitä vaatiskaan. Katsotaan onko mitään vaikutusta.JouniCSE kirjoitti: Hetken hurmaa joo oli se vain. Nykäsyt palas takaisin, ei tosin niin voimakkaana. Todellinen root cause noille ongelmille on kulunut venttiilikoneisto/solenoidit
# 2072
9-5 2.3T Arc 2004, projekti: 9-5 2.3T 2005
9-5 2.3T Arc 2004, projekti: 9-5 2.3T 2005
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Onko kukaan tilannu tuolta sitä laatikkoa??JouniCSE kirjoitti:http://www.valvebodybuilders.com/saab_aw55_50sn.htmlarto kirjoitti:Löytyikö Abelle lääkettä 2-3 vaihdon rykäsyyn? Mulle alkanut ilmetä sama vikaa, laatikko 2.0t -04 225tkm.
Vika selvisi. Laatikko ehjä, T7suitella tehty "Tune Me Up" softa paska.
Tuolta saa tuota Aisinin matolaatikkoo hintaan 495 CAD + 156 CAD pk.
Tuossa -04 mallissa on se uudemman mallinen. vaihteistonumeroon
02GV 706486 on tuo vanhamallinen valve body. Tuolta saa molempia. Itellä on tarkotus tilata tuolta, jos sattus muita kiinnostuneita niin ehkä postikulujen osalta päästäs vähän alemmaksi.
Tosiaan tuo marmorin hinta tuolle komeudelle on 3500e.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=106287Nicke kirjoitti:
Onko kukaan tilannu tuolta sitä laatikkoa??
Eli on. Itellä on se kans hommattuna ja odottaa asennusta. WIS:n mukaan pitäs TCM resetoida ja tehdä sopeutusajo kun tuon osan vaihtaa. Varmaan kuitenkin vaihdan ton ite ja ajelen sitten merkkihuoltoon jossa saavat techillä nollata tcm:n.
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Hyvä tietää että se on toimiva korjaus.
Pakko se on ostaa tohon omaan.
Hyviä vihjeitä siitä kuka osaa asentaa sen Turun seudulla??
Pakko se on ostaa tohon omaan.
Hyviä vihjeitä siitä kuka osaa asentaa sen Turun seudulla??
Saab 9-5 Aero 2003
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
http://www.valvebodybuilders.com/saab_a ... large.html
Saako noi "plate codes" selville muuten kun kattomalla omasta?
Onko noi koodit suoraan riippuvaisia vuosimallista??
Saako noi "plate codes" selville muuten kun kattomalla omasta?
Onko noi koodit suoraan riippuvaisia vuosimallista??
Saab 9-5 Aero 2003
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Onko tietoa löytyykö 00' vuosimallin 4-pykäläiseen automaattilootaan (moottori 2,0t) uudempaa päivitettyä ohjelmaa? Onko Aeron nelipykäläisessä vaihteistossa sama ohjelma kuin eceversiossa?Mimmi kirjoitti:Onnistuu kaikilla TECHlla, joiden seurana on TIS2000.JouniCSE kirjoitti: Ei onnistu sw päivitys kun marmorilla.
Nykyisellä moottorisoftalla (Vaasa-style) ja muutenkin päivitetyillä komponenteilla olisi hyvä jos automaattilootan saisi käyttämään paremmin hyväksi moottorin parantuneita teho/vääntöominaisuuksia.
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Jos nyt olen oikein ymmärtäny netissä löytyvää kirjallisuutta niin joutuisi kattomaan omasta noi koodit. Aika hankalaa.Nicke kirjoitti:http://www.valvebodybuilders.com/saab_a ... large.html
Saako noi "plate codes" selville muuten kun kattomalla omasta?
Onko noi koodit suoraan riippuvaisia vuosimallista??
Vaihtoehto on naapurimaa Ruotsi.
Svenska Bil, Tukholma ---> Valve body noin 10000 kruunua, asennettuna tarvikkeineen noin 16500 kruunua.
EBB, Tukholma ---> asennettuna noin 13000 kruunua, sisältää 4 litraa öljyä.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Itelle on tilattu toi "ilman B5 jousta"Nicke kirjoitti:Jos nyt olen oikein ymmärtäny netissä löytyvää kirjallisuutta niin joutuisi kattomaan omasta noi koodit. Aika hankalaa.Nicke kirjoitti:http://www.valvebodybuilders.com/saab_a ... large.html
Saako noi "plate codes" selville muuten kun kattomalla omasta?
Onko noi koodit suoraan riippuvaisia vuosimallista??
Vaihtoehto on naapurimaa Ruotsi.
Svenska Bil, Tukholma ---> Valve body noin 10000 kruunua, asennettuna tarvikkeineen noin 16500 kruunua.
EBB, Tukholma ---> asennettuna noin 13000 kruunua, sisältää 4 litraa öljyä.
The Plate codes (light blue square) : B5 and 3A
Stamp level (Yellow square): B
TECH" B5 clutch control spring info: There have no spring in front of this valve.
Mitään takeita että näillä toimiva tulee ei ole mutta koska epc ei tunne kuin yhden varaosanumeron niin pitäs toimia. siinä MY04 nurkillahan toi osa vaihtuu siihen uudempaan malliin jossa vaihtuu samalla se lootan johtosarjakin.
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
Kiitos tiedoista.
Saa katsoa mitä tekee.
EBB:n tarjous Tukholmassa oli aika asiallinen.
Saa katsoa mitä tekee.
EBB:n tarjous Tukholmassa oli aika asiallinen.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: 9-5 aero -02 automaattilaatikko sekosi. apuja?
No niin, meikäläisen Aero MY03 oireilee automaattilaatikostaan. Kaikki muu toimii hienosti, mutta vaihto kakkoselta kolmoselle on usein hidas, erityisesti lämpimillä öljyillä ja maantieajon jälkeen. Vaihtaessa kolmosen kytkeytyminen viivästyy, koneen kierrokset nousevat ja lopulta kolmosen kytkeytyessä nykäisee ikävästi.
Vaikuttaa ihan Aisin-Warnerin AW55-50 kuuluisalta tyyppivialta. Ulkomaanfoorumeilta silmiin osui seuraava tarina:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=217168
Volvo-kaupasta tuon korjaussarjan 30751262 saisi jenkeissä $22 hintaan, eli ei kai se Suomessakaan voi viittäkymppiä enempää maksaa. Varsinkin Volvoväki hehkuttaa tuon korjaussarjan olevan tehokas lääke vaihtamisvaivoihin.
Onko kukaan täällä asentanut tuota korjaussarjaa Saabiinsa? Auttoiko? Houkuttelisi jonkin verran kokeilla ensin halpaa korjausta ennen kuin alkaa etsiä satasien osia tai koko laatikkoa.
Vaikuttaa ihan Aisin-Warnerin AW55-50 kuuluisalta tyyppivialta. Ulkomaanfoorumeilta silmiin osui seuraava tarina:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=217168
Volvo-kaupasta tuon korjaussarjan 30751262 saisi jenkeissä $22 hintaan, eli ei kai se Suomessakaan voi viittäkymppiä enempää maksaa. Varsinkin Volvoväki hehkuttaa tuon korjaussarjan olevan tehokas lääke vaihtamisvaivoihin.
Onko kukaan täällä asentanut tuota korjaussarjaa Saabiinsa? Auttoiko? Houkuttelisi jonkin verran kokeilla ensin halpaa korjausta ennen kuin alkaa etsiä satasien osia tai koko laatikkoa.