
Huurtumisongelma
Huurtumisongelma
Ongelmana 1994 tuulilasi huurtuu. Puhaltaa kyllä lämmintä, enimmäkseen kuskin puolelta. Eilen kauppareissulla kun tulin ulos höyryä tuli autosta niinkuin olisi saunasta tullut
Vaihdoin aikaisemmin radion ja lämmönjakovipu irtosi. Lieneekö väärin laitettu takaisin. Sisäilmankierto ei ole päällä, tarkastin. Nestetaso ok. Ei ilmastoitu malli. Kikkakakkosta kaivaten ja avusta etukäteen kiittäen. Arska

-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Huurtumisongelma
Kaverin ysitonnista tuunailtiin myös huurtumisen takia.
Vaihdettiin ilmanputsari, raitisilma suodatin ja pari päivää kuivateltiin etupenkkien jalka tilaa johon olikin mattojen alle kertynyt kuulemma vuosien kosteudet.
Nyt ei huurru..
Vaihdettiin ilmanputsari, raitisilma suodatin ja pari päivää kuivateltiin etupenkkien jalka tilaa johon olikin mattojen alle kertynyt kuulemma vuosien kosteudet.
Nyt ei huurru..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Huurtumisongelma
samaa ongelmaa mullakin... onko näissä ei-ilmastoiduissakin raitisilmasuodatin?mikkari kirjoitti:Ongelmana 1994 tuulilasi huurtuu. Puhaltaa kyllä lämmintä, enimmäkseen kuskin puolelta. Eilen kauppareissulla kun tulin ulos höyryä tuli autosta niinkuin olisi saunasta tullutVaihdoin aikaisemmin radion ja lämmönjakovipu irtosi. Lieneekö väärin laitettu takaisin. Sisäilmankierto ei ole päällä, tarkastin. Nestetaso ok. Ei ilmastoitu malli. Kikkakakkosta kaivaten ja avusta etukäteen kiittäen. Arska
Saab NG900 96' 2.0t
Re: Huurtumisongelma
Oliskohan nyt niin et poistoilman venttiilit takana jumittaisivat jotenkin, ja ilma sisätilassa jää liian kosteaksi. Tämä vaan yks ajatus.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Huurtumisongelma
Tyhmänä kysyn, etää missähän näm poistoilmaventtiilit ovat ?
Autoliikkeessä kehoittivat poistamaan raitisilmasuodattimet. En moista kyllä tee.
Autoliikkeessä kehoittivat poistamaan raitisilmasuodattimet. En moista kyllä tee.
Re: Huurtumisongelma
Uusi ilmiö. Moottorin lämpötila ei enää nouse "normaaliin" mittarin mukaan. Glykolin haju tuli rajusti sisälle kun kiihdytin kakkoselle kovemmin. Etulasi meni ihan huuruu. Vuotaa jostain auton alle, eli ilmoitti kylmänesteen alhaisesta tasosta. Konekoneen puolelle, ilmeisesti sisään menevien lämpöputkien alla oli letkun "nysä" josta vuotaa ainakin. Letku lähti irti. Outoa ettei lämmöt nouse vaikka nestetaso alhainen
Re: Huurtumisongelma
Juu, tänään korjaamolla Hyvinkäällä Vähämaan autohuollossa vaihdettiin lämmityslaitteen kenno, joka vuosi höyryt sisälle. Helkutin hyvä palvelu. Suosittelen!
Kiitos kaikille vinkeistä !
Arska
Kiitos kaikille vinkeistä !
Arska
Re: Huurtumisongelma
Nyt vielä pese ne akkunat sisäpuolelta, niin näet niistä ton neste-huurtumis sotkun jälkeen ulos.
Re: Huurtumisongelma
Aivan, pirun hyvä vinkki. Kiitos !
Re: Huurtumisongelma
Moro, heh. Sun kanssa tuli muutama minuutti vissiin siinä vähämaan edessä turistua. Mulla oli se og9-3 nokivasara johon kävin termarin hakemassa. Omat kokemukset nyt vuoden ajalta kanssa Vähämaan palvelusta positiivisia.
-Tommi
-Tommi
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96