2.0 koneen lastutus, mikä lastu?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: 2.0 koneen lastutus, mikä lastu?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Tannisto kirjoitti:Mulla olisi jouten ECU jossa sisällä tehtaan softa 2,0L 185 hp.
mitäpä tuo vaatii jos siis omaan 150hp nuhakiikkuun haluaa tollasen laitattaa...meneekö vielä osia uusiks ja miten ohjelmointi....

mikä on se raja millon joutuu vaihtelemaan putkistoja yms.
oon aika pihalla tästä viripuolesta...ainakin vielä...
toivottavasti jaksat vääntää rautalankaa :mrgreen:
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 2.0 koneen lastutus, mikä lastu?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

mienkoiv kirjoitti:mitäpä tuo vaatii jos siis omaan 150hp nuhakiikkuun haluaa tollasen laitattaa...meneekö vielä osia uusiks ja miten ohjelmointi....
Ei mene osia uusiksi, ellei vanhuuttaan hajoa. Softauksen voi pyytää klubilaiselta tai alkaa harjoitella itse. Alkeet siihen löytyy täältä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0 koneen lastutus, mikä lastu?

Viesti Kirjoittaja Pola »

aika kämäsii noi 185 hepan laatikot, kannattaa laittaa suosiol se stage.
#3272
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.0 koneen lastutus, mikä lastu?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Pola kirjoitti:aika kämäsii noi 185 hepan laatikot, kannattaa laittaa suosiol se stage.
Joopajoo :roll: vm.-08 185hp softalla ja E85Steg1:n huipputehossa ei kovin suurta eroa mutta vääntöeron huomaa selvästi 280nm vs 350-360nm. Kuitenkin 185hv softalla eroa vakioon on kuin yöllä ja päivällä ja tuntuukin siltä että 150hv softalla on tahallisesti "tapettu" moottori jotta porukka olisi uutena ostanut tehokkaampia versioita.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Re: 2.0 koneen lastutus, mikä lastu?

Viesti Kirjoittaja ella »

Ostat vaan toisen ecun johon sitten vaikka 185hv:n softa, jos ja kun nälkä kasvaa syödessä eikä enää jännitä kestävyys niin sitten putkistoa ja stagea kehiin... Itsellä 2001 Aerossa 08-vuoden softa muokattuna klubilaisen toimesta, toimii hyvin :D Ja sid-info päälle siinä samalla kertaa. Hiukan pitempään oot tyytyväinen tehoihin kun välillä koitat 150hv:n boksilla, itse boksinvaihto reilu 5 min homma.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2579
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 2.0 koneen lastutus, mikä lastu?

Viesti Kirjoittaja Termos »

mienkoiv kirjoitti: mikä on se raja millon joutuu vaihtelemaan putkistoja yms.
oon aika pihalla tästä viripuolesta...ainakin vielä...
Osviittaa saa helposti esmes Maptunin tuningguidesta:

http://maptun.com/tuningIndex.php?car=5&type=
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin