Ensimmäinen Saab
Re: Ensimmäinen Saab
Jep, on se hieno väri tuo valkoinen. Mutta perhana vieköön nyt sinun on hinattava ylös joku punainen lippu johonkin jotta muut näkevät auton lumisilla teillä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ensimmäinen Saab
Ei tartte, meilläpäin penkat on pissankeltaiset...core2 kirjoitti:Jep, on se hieno väri tuo valkoinen. Mutta perhana vieköön nyt sinun on hinattava ylös joku punainen lippu johonkin jotta muut näkevät auton lumisilla teillä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ensimmäinen Saab
Ajamisen iloa todella on, mutta kehitys lakkaa tyytyväisyyteen: Itse kaipaisin tehokkaan eturaapijan kaveriksi Fordin RS-tyyppistä tasauspyörästön lukkoa, jossa voima ohjataan ulkokurvin puoleiselle etupyörälle, eikä sisäkurviin niin kuin näissä dieseleissä. Olisi ihan tosi hyvä jo märällä asfaltilla, saati sitten näillä jääkeleillä.93TTiD kirjoitti:Sitä en jaksa lakkaa ihmettelemästä että kuinka Saab onkaan onnistunut rakentamaan etuvetoisesta autosta näin hyvän ajettavan, oikeata ajamisen iloa sanon minä
Re: Ensimmäinen Saab
Täältähän niitä löytyy eikä niin hemmetin kalliitakaan näytä olevan jotain 800€.Ristom kirjoitti: Ajamisen iloa todella on, mutta kehitys lakkaa tyytyväisyyteen: Itse kaipaisin tehokkaan eturaapijan kaveriksi Fordin RS-tyyppistä tasauspyörästön lukkoa, jossa voima ohjataan ulkokurvin puoleiselle etupyörälle, eikä sisäkurviin niin kuin näissä dieseleissä. Olisi ihan tosi hyvä jo märällä asfaltilla, saati sitten näillä jääkeleillä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ensimmäinen Saab
Näyttää tekstien mukaan olevan sopiva 5-vaihteisiin malleihin. Eikä jälkiasennus kiinnosta, 180hv/400Nm autossa tuo pitäisi olla ehdottomasti vakiona. Siinä on parannettavaa muuten varsin mainiossa tuotteessa.core2 kirjoitti:Täältähän niitä löytyy eikä niin hemmetin kalliitakaan näytä olevan jotain 800€.
Re: Ensimmäinen Saab
Mulla oli 70 luvulla 99 sedan metsäautossa (josta muutamia kuvia http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=17812) sekä 99 Wagonback käyttö autossa saab rally&sport'in toimittamat diffit jotka olivat automaattiset vääntö nollasta 16 kp eli kilopondiin asti, ne toimivat silloin aivan erinomaisen hyvin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ensimmäinen Saab
Ainakaan itse en ole huomannut näillä liukkailla mitään ongelmaa etenemisen suhteen, menee kaarteissa ja liukkaalla pinnalla hyvin vakaasti. Muutenkaan en aja liikenteessä kuin radalla tukka putkella, vaan jouheasti ja sopivan vikkelästi joten en usko että itselle tulee missään olosuhteissa tarvetta mainitsemallesi ulkokurvin tasauspyörän lukolleRistom kirjoitti: Ajamisen iloa todella on, mutta kehitys lakkaa tyytyväisyyteen: Itse kaipaisin tehokkaan eturaapijan kaveriksi Fordin RS-tyyppistä tasauspyörästön lukkoa, jossa voima ohjataan ulkokurvin puoleiselle etupyörälle, eikä sisäkurviin niin kuin näissä dieseleissä. Olisi ihan tosi hyvä jo märällä asfaltilla, saati sitten näillä jääkeleillä.
Kyllä tämä saab oikeasti on todella hyvä ja vakaa ajaa ilman tasauspyöränlukkoakin, käyppä kokeilemassa jotain T5 volvoa , niin huomaat että eroa on. Volvo on kuin öljytty valas kylpyammeessa
Re: Ensimmäinen Saab
Ei etenemisessä mitään ongelmaa ole, mutta tyhmyyttää pikkusen, kun toinen pyörä sutii lumella ja toisen alla olisi pitävä kuiva asfaltti. Kaasun annostelustahan se on tasa-liukkaalla kelillä kiinni. En tiedä olisiko RS-tyyppisellä lukolla vaikutusta tähän renkaat eri alustalla tilanteeseen vaikutusta, mutta tuskin se huonompi olisi.
Re: Ensimmäinen Saab
Tämä lienee lähes kaikkien autojen ongelma kun toisella pyörällä on erilinen pinta kuin toisella. Hyvällä jousituksen suunnittelulla sekä huolellisesti suunnitellulla luistonestolla näitä puutteita paikataan. Pahin on joissakin autoissa huonosti suunniteltu luistonesto joka tiputtaa kierrokset juuri pahimmalla hetkellä. Nämä ne vasta vaaratilanteita aiheuttaa kun vauhti pysähtyy kuin seinään ja auto meinaa tukehtua.
Olen joskus ajanut etuvetoista tehokasta autoa jossa oli tasauspyörtästön lukko. Kiihdytyksissä pitoa oli enemmän ja nopeassa kaarreajossa siitä ehkä saattoi olla etua, mutta niin kovaa en mutkissa ajaa, että olisin huomannut mitään eroa normiin.
Olen joskus ajanut etuvetoista tehokasta autoa jossa oli tasauspyörtästön lukko. Kiihdytyksissä pitoa oli enemmän ja nopeassa kaarreajossa siitä ehkä saattoi olla etua, mutta niin kovaa en mutkissa ajaa, että olisin huomannut mitään eroa normiin.
Re: Ensimmäinen Saab
Ainakin tää diffi joka mulla oli toimi niin et ku oli vasen pyörä vaikka kuivalla-asfaltilla ja oikea asfaltin ulkopuolella jossa oli jäätä niin kumpikin pyörä suti.Ristom kirjoitti:Ei etenemisessä mitään ongelmaa ole, mutta tyhmyyttää pikkusen, kun toinen pyörä sutii lumella ja toisen alla olisi pitävä kuiva asfaltti. Kaasun annostelustahan se on tasa-liukkaalla kelillä kiinni. En tiedä olisiko RS-tyyppisellä lukolla vaikutusta tähän renkaat eri alustalla tilanteeseen vaikutusta, mutta tuskin se huonompi olisi.
E: jos halusi niin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ensimmäinen Saab
Kyllä noihin edellä mainittuihin "ongelmiin" paras ratkaisu on ehdottomasti XWD. Se muuttaa talviajokäytöksen täysin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Ensimmäinen Saab
Kun nyt vaan saisivat sen dieselin yhteyteen tarjolle (oikeasti, ei vain huhupuheissa) .Marko A kirjoitti:Kyllä noihin edellä mainittuihin "ongelmiin" paras ratkaisu on ehdottomasti XWD. Se muuttaa talviajokäytöksen täysin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ensimmäinen Saab
Tulee varmaan vasta uudessa ysikolmosen mallissa sähkösellaisella ei ennen.aero kirjoitti:Kun nyt vaan saisivat sen dieselin yhteyteen tarjolle (oikeasti, ei vain huhupuheissa) .Marko A kirjoitti:Kyllä noihin edellä mainittuihin "ongelmiin" paras ratkaisu on ehdottomasti XWD. Se muuttaa talviajokäytöksen täysin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.