9-3SS 1,8i
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mä sain 9-3SS 1.8i Business Linearista 4% käteisalennuksen. Varmistin asian vielä eräältä klubilaiselta, joka kertoi minulle, että ei noista Business -autoista saa hirveästi alennuksia, kun ne ovat nettohinnoiteltuja ja tuo 4% alennus on kuulemma jo tosi hyvä tarjous Business -mallista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mallivikoja??
Mitä mallivikoja on kyseisessä moottorimallissa? Onko kellään vielä tietoa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mallivikoja??
No ainakin siinä on jakopään hihna ketjun sijasta, joka katketessaan voi pistää venttiilit ja kannen p sk ksi ja jaon sekaisin. Samalla koneella varustettuun pel Vectraan jakopään hihna vaihtaminen töineen merkkiliikkessä maksaa 535 euroa (hinta poimittu Tuulilasin farmarivertailusta, jossa oli mukana 1.8i -moottorilla varustettu Vectra).juhokare kirjoitti:Mitä mallivikoja on kyseisessä moottorimallissa? Onko kellään vielä tietoa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: ...
Joo, toi oli tosiaan Opelin hinta. En tiedä sitten, mikä on Saabin hinta.juhokare kirjoitti:Joo, olen kuullut tuosta jakopäänhihnasta. Aika paljon maksaa vaihtaminen töineen!
En tiedä, paljonko tuon auton pidon kokonaiskustannukset tulee olemaan, mutta eihän mun tarvitse tietääkään, kun firma maksaa kaikki kulut ja mä ainoastaan 590 € verotusarvon.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, ainakin toistaiseksi. Tiedä sitten, mitä toi toistaiseksi tarkoittaa (1-5 vuotta???)?tema kirjoitti:Jääkö sulle TSensonic toi turbo "kakkos"-autoksi vai alkaako uusi puhtaasti rationaalinen autoilukausi?
Toi oli muuten aika hauskasti sanottu: rationaalinen autokausi
No sanotaan nyt vaikka niin, että mulla alkaa työajoissa ja suuremmaksi osaksi muissakin ajoissa "rationaalinen autokausi", mutta sitten kun halutaan nautiskella oikein kunnolla, niin sitten otetaan NG900 alle. Ja jos emäntä tarvitsee toisen auton käyttöönsä ja mä ajan toisella, niin pidän siitä kyllä visusti huolen, että hän ajaa Sport Sedanilla ja mä tuolla NG900:lla
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tuli sitten kysyttyä suoraan Saabilta noita 9-3 SS 1.8i -malliin liittyviä moottorinohjausyksikön softakysymyksiä.
Saab Scenen foorumilla nimittäin väitettiin, että 1.8i:hin olisi saatavilla päivitys moottorinohjausyksikön softaan, jolla kaasutuntuma alakierroksilla saataisiin paremmaksi. No tätä asiaahan oli tietenkin kysyttävä Saabilta itseltään. Samalla tiedustelin, että onko moottorinohjausyksikön boksissa oleva softa otettu suoraan Opelilta vai onko se Saabin käsialaa.
Ja näin minulle vastattiin:
Kiitos yhteydenotostasi
Onnittelumme uuden Saabin hankinnasta. Yhtäläisyydet Opelin kanssa ovat tietojesi mukaiset. Moottorinohjausjärjestelmässä on Saabin softa vaikka tehot ja väännöt ovat samat.
Moottorinohjausjärjestelmä on luonteeltaan sellainen että se on jälkikäteen päivitettävissä. Uskon kuitenkin että kun kyseessä on aivan uusi auto siinä on viimeisin päivitysversio jota ei voi päivittää, koska uudempaa versiota ei ole olemassa.
Ystävällisin terveisin
GM Finland OY / Jälkimarkkinointi
Pertti Saarisalmi
Saab Scenen foorumilla nimittäin väitettiin, että 1.8i:hin olisi saatavilla päivitys moottorinohjausyksikön softaan, jolla kaasutuntuma alakierroksilla saataisiin paremmaksi. No tätä asiaahan oli tietenkin kysyttävä Saabilta itseltään. Samalla tiedustelin, että onko moottorinohjausyksikön boksissa oleva softa otettu suoraan Opelilta vai onko se Saabin käsialaa.
Ja näin minulle vastattiin:
Kiitos yhteydenotostasi
Onnittelumme uuden Saabin hankinnasta. Yhtäläisyydet Opelin kanssa ovat tietojesi mukaiset. Moottorinohjausjärjestelmässä on Saabin softa vaikka tehot ja väännöt ovat samat.
Moottorinohjausjärjestelmä on luonteeltaan sellainen että se on jälkikäteen päivitettävissä. Uskon kuitenkin että kun kyseessä on aivan uusi auto siinä on viimeisin päivitysversio jota ei voi päivittää, koska uudempaa versiota ei ole olemassa.
Ystävällisin terveisin
GM Finland OY / Jälkimarkkinointi
Pertti Saarisalmi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Toi paluu tehokkaasta turbosta iivariin on kyllä semmonen homma johon ei kuka tahansa kykenekkään.Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, ainakin toistaiseksi. Tiedä sitten, mitä toi toistaiseksi tarkoittaa (1-5 vuotta???)?tema kirjoitti:Jääkö sulle TSensonic toi turbo "kakkos"-autoksi vai alkaako uusi puhtaasti rationaalinen autoilukausi?
Mä en ainakaan
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Joo, muistan aikoja kun tämä nykyinen oli jo ostettu ja kauppasin edellistä autoa joka oli ng900 2.0i.
Pitihän sitä ruiskua käydä aina välillä ajamassa, ettei levyt ruostu ja pysyy muutenkin herkässä kondiksessa. Ennen niin vauhdikas vaunu oli muuttunut kurpitsaksi. Kaasun painalluksen tuloksena oli vain voimakkaampi ääni imukanavassa totutun selkäänpotkun sijaan. Melkein hävetti myydä autoa kenellekään Tasavauhtinen ajelu oli kyllä edelleenkin juhlavaa ja maiseva vaihtui mukavasti.
Pitihän sitä ruiskua käydä aina välillä ajamassa, ettei levyt ruostu ja pysyy muutenkin herkässä kondiksessa. Ennen niin vauhdikas vaunu oli muuttunut kurpitsaksi. Kaasun painalluksen tuloksena oli vain voimakkaampi ääni imukanavassa totutun selkäänpotkun sijaan. Melkein hävetti myydä autoa kenellekään Tasavauhtinen ajelu oli kyllä edelleenkin juhlavaa ja maiseva vaihtui mukavasti.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, no tuon 9-3 SS 1.8i:n suorituskyky on suurin piirtein sama kuin OG900i16V:n, jollainen mulla oli ennen tuota NG900:sta. Se OG oli tosi hyvä ajaa Ja niin on toi Sport Sedankin, parempi se on alustansa puolesta kuin NG900.NG900T kirjoitti:Toi paluu tehokkaasta turbosta iivariin on kyllä semmonen homma johon ei kuka tahansa kykenekkään.
No kaikki on suhteellista. Jos voi pitkän taistelun jälkeen saada itselleen työsuhdeauton hintaluokassa 30000 euroa ja haluaa edelleen ajaa Saabilla, niin sitten toi 9-3 SS 1.8i on ainoa vaihtoehto. 1.8t maksaa samoineen varusteineen noin 35000 euroa, joten siihen ei ole saumoja. Niin, ja sitten jos haluaa olla "epäaito" saabisti, niin ainahan sitä voi ottaa itselleen Skoda Octavia RS:n, Nissan Maximan, Honda Civic "Typerän" tai jonkun muun auton, mutta mulle merkkasi tuossa auton valinnassa se, että auton merkki on Saab, siinä on hyvät penkit ja hyvä ajaa, varustustaso on ihan OK ja tietty se, että Saab on turvallinen (ihan kuten "Mimmin" slogan sanoo ).NG900T kirjoitti:Mä en ainakaan
Sain vielä järkättyä tuon työsuhdeauton niin, että ainoa asia, jossa "häviän" nykyisiin tuloihin verrattuna on "hieman" (no kaikki on suhteellista ) kohonnut veroprosentti. Olishan sitä tietty voinut ostaa itsekin uudemman Saabin, mutta sitä varten olis joutunut ottamaan lainaa ja nyt on sellainen kämppälaina päällä, että ei oikein viittis ottaa lisää lainaa ja maksella sitten autolainaa, auton vakuutusmaksuja ja huoltokuluja + kaikkea ennalta arvaamatonta (renkaan puhkeaminen jne.), kun nyt voi em. asiat maksattaa firmalla.
Ja sitten vielä sellainen asia, että jos olisin ostanut uuden Saabin, olisin todennäköisesti joutunut luopumaan tuosta NG900:sta. Ja sitten olisi ollut taas hirveä hinku alkaa virittämään uudempaa Saabia, rahaa olisi mennyt virityskuluihin + noihin kaikkiin em. autokuluihin. Parempi pitää tuo NG900 itsellään ainakin toistaiseksi ja ajella duuniajoja sitten tuolla 9-3 S 1.8i:llä.
Vielä tähän tehoasiaan palatakseni: kuinka monta yli 200 hv:n automallia voi saada 30000 eurolla? Ja kannattaako työsuhdeautoon panostaa omaa rahaa alkamalla chippaamaan sitä? Mä en ainakaan voisi saada sellaista työsuhdeautoa, jossa olisi sama suorituskyky kuin mun NG900:ssa.
P.S. Okei, jos klubi järkkää ensi keväänä reissun Trollhättaniin ja pääsisi käymään SDCC:ssä, niin kyllähän sieltä voi lähteä mukaan jotain halpaa ja pientä Sport Sedanin osaa, jos sellaista olisi tarjolla. Tällä hetkellä heillä olisi mm. tarjolla Sport Sedan Aeron takaspoileria, ja värikin olis sama kuin ton mun Sport Sedanin, eli Laser Red
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tässä on taas yksi 9-3 SS 1.8i:n testi, joka löytyi ruotsalaisesta Auto, Motor & Sportista:
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... l&carId=51
Moittivat auton penkkejä? HÖH Siinähän on samat penkit kuin esim. 1.8t -mallissa
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... l&carId=51
Moittivat auton penkkejä? HÖH Siinähän on samat penkit kuin esim. 1.8t -mallissa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki