Kevään ja kesän ja nyt siis syksyn sumareilla varustetun Saabin omistajana (tonnarissa ei ollut) ja aamuyöllä työmatkalle iltayöllä kotio - tyyppisen kohtalon kokijana rupesi vaivaamaan sumareitten käytön laillisuus..itse olen niitä käyttänyt lähinnä siis "lakisääteisillä keleillä" ja hyväksi havainnut (ja toki ne on joskus unohtunut päällekin vaikkei ihan kaataen olisi taivaalta vettä tullutkaan), mutta viimeviikolla pisti silmään kun suhasin tku-tre ja tku-hki väliä että yllättävän moni niitä käyttää, kuivallakin kelillä, ja toisaalta eivät ne minua kyllä mitenkään häirinneet (tuulilasi on puhdas kyllä ja silmälasit samoin, huumeita ei veressä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ainiin ja viimeviikolta tarttui myös verkkokalvolle 9-3SS aeron sellaisena
Glacier Blue - värisenä..sanoisinko että...hmmm eksoottinen tai villi...en ehkä itse ihan ensimmäisenä sitä väriä ajattelis
"Sumuvalojen virheellinen käyttö on ongelma. Osa autoilijoista käyttää sumuvaloja lisäämään valotehoa olosuhteissa, missä niiden käyttö ei ole sallittua. Sumuvalot antavat auton lähietäisyydelle lisää valotehoa, mutta samalla muodostavat valoverhon näkymiselle kauemmas. Tämä edellyttäisi aina myös nopeuden laskemista.
Lain mukaan etusumuvaloja ja takasumuvaloja saa käyttää vain sumun tai rankan vesi- tai lumisateen aikana. Etusumuvaloja saa tällöin käyttää lähivalojen asemasta, jos etuvalot ovat samanaikaisesti kytketyt. Takasumuvaloja saa käyttää myös milloin ajoviiman tiestä nostama lumi, pöly tai loka oleellisesti rajoittaa ajoneuvon näkymistä.
Sumuvaloja käytetään tahallaan väärin, mutta osa autoilijoista on voinut unohtaakin ne päälle olosuhteiden muuttuessa. Poliisi on tavannut myös sellaisia autoilijoita, jotka eivät edes tiedä sumuvalokytkimen paikkaa. Poliisi pysäyttää virheellisesti sumuvaloja käyttävät autoilijat herkemmin ja huomioi sen myös rangaistusta lisäävänä tekijänä"