ilmamassamittari

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

ilmamassamittari

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Mitä eroa on ilmamassamittareilla kun loppunumerot on 011, 005 tai 017
Toi 011 vissiin hajos kokeilin tilalle 017 ja silläkin tuntu toimivan rungon alapää vain erillainen kuten myös 005 kin on.
Mut mitä muuta eroa noilla on?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11630
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ilmamassamittari

Viesti Kirjoittaja jus »

kontki-2 kirjoitti:Mitä eroa on ilmamassamittareilla kun loppunumerot on 011, 005 tai 017
Toi 011 vissiin hajos kokeilin tilalle 017 ja silläkin tuntu toimivan rungon alapää vain erillainen kuten myös 005 kin on.
Mut mitä muuta eroa noilla on?
011 on katiautolle, 005 ja 017 katittomalle. 005 on alumiinikuorinen ja muut muovikuorisia. Korjaamokäsikirja varoittaa kytkemästä alumiinikuorisen tilalle muovikuorista tai päinvastoin, uhkaa seurauksena ruiskuboksin tai ilmamassamittarin vioittumisella.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/LH_osat_kat.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _eikat.jpg

Miten hyvin se toimi kun noita vaihdoit ristiin? Toimiihan se jollakin tapaa kokonaan ilmankin ilmamassamittaria.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Kiitos jusille tiedoista tais tulla tunaroitua toisesta autosta palo poksi ja hajoitti samalla siinä kokeilemani ehjän ilmamassamittarin.Jonka lainasin ehjästä autosta ja kun laitoin sen takasin ei auto enää kunnolla käynytkään savutti ja ei käynyt tyhjäkäyntiä. Sit kokeilin tota 017 ja sillä lähti käymään ja kävi hyvin tyhjäkäyntiä ja siihen sitten lopetinkin enempiä koeajoa ajamatta.
Eli nyt tarttis löytää kaks mittaria 011 -89 malliseen ja -87 malliin vissiin toi 005 sekä ojausyksikkö :evil:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

005 loppunen on T16:n katittoman.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Jamppa kirjoitti:005 loppunen on T16:n katittoman.
Aivan oikein niinhänse on elikkä se tarvis olla 009.
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Eli kun minulla on 900i Kat niin tuo ilmamassamittari pitää olla juuri tuo 011? Ei viitsisi mennä tuonne hirveeseen pakkaseen tarkistamaan.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11630
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Fundamental kirjoitti:Eli kun minulla on 900i Kat niin tuo ilmamassamittari pitää olla juuri tuo 011? Ei viitsisi mennä tuonne hirveeseen pakkaseen tarkistamaan.
Satkussa on eri kamppet kuin tonnarissa. Todennäköisesti -019

Noilla on eri toimintalämpötilat,
-011 on 120 astetta ja tarkoitettu LH 2.4:lle
-019 on 155 astetta, tarkoitettu LH 2.4.1:lle ja 2.4.2:lle

Kannattanee vaan käydä rohkeasti siellä pakkasessa kurkkaamassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin