Elikkäs kerronpa oman tarinani kannentiivisteen vaihdosta. Elikkäs autoni on 9000CD -90, johon kesän aikana tein täydellisen tekniikan vaihdon johtosarjoja myöden. Samalla vaihdoin ruiskukoneen tilalle 2.0T koneen jonka purin osiin ja vaihdoin kaikki tarpeelliset tiivisteet ja o-renkaat ja hieman avarsin kanavia kannesta. No homma onnistui todella hyvin ja auto kulki kuten pitikin pari kuukautta. Kerkesin muutoskatsastamaankin 26% papereilla.
Eräänä paskana lauantai-iltana lupauduin sitte kavereille kuskiksi ja kuinkas ollakaan ns. "reippaassa" vauhdissa pamahtaa laturin remmi poikki, eikä malta välittömästi pysähtyä. Seuraus tästä: palanut kannentiiviste ja nesteet pihalle.
No jätän auton kotipuoleeni paikallisen korjaajan pajalla, kun itse olen opiskelemassa eri paikkakunnalla. Korjaaja soittaa ensimmäisen kerran ja kyselee, että miten kannen saisi helpoiten pois. Annan hyviä ohjeita puhelimen välityksellä ja homma ilmeisesti onnistuu... Seuraavaksi ilmoittaa, että kannesta oli mennyt runkolinjakin kieroon, että koneistamolla vähän isompi homma sen kanssa. Kansi kuitenkin oli saatu ilmeisesti kuntoon, eikä ollut vuotanut enään koeponnistuksessa.
Viime viikonloppuna kävin sitten kotopuolessa ja hain autoni pois tuolta korjaamolta. Ensin tietenkin kattelen miltä konehuoneessa näyttää... Kaikki ok. Ei muuta kuin menoksi. Ensimmäisen 10km ajon jälkee auto tuntuu jotenkin laiskalta. Niinpä ajan kotiin ja pelti auki. Katsoppas kummaa sytytys päin per****. Säädän sytytyksen kohdalle ja auto käyntiin. Mitäs kummaa öljynpaineen merkkivalo jää palamaan eikä sammu millään. Kyllä vitu****...
No soitan auton korjaajalle joka vakuuttelee, että oli toiminut moitteettomasti kun oli käynyt koeajaan, mutta lupaa tarkistaa vielä öljykellon, jne. jos vika löytyisi. Itse lähden taas toiselle paikkakunnalle opiskelujen takia.
No tänään sitte pikkuveli soittaa, että auto viety takaisin korjaamolle ja toden näköisesti 1 pytty leikannu kiinni???(MITÄ VI**** KUULU VASTAUS) Kastelee kuulemma yhden tulpan koko ajan ja turbosta lykää bensaa suoraa läpi...
Jos joku jakso lukea jutun läpi, niin saa kommentoida ainakin tuota uusinta vikaa...
Huono remontti!
Oiskohan tuon ö-painevalon palamisen syynä roska öljypumpun takaisku-venttiilissä? Tuntuu olevan aika yleinen "vika" kansirempan jälkeen, jos ei ole saanut puhdistettua kaikkia työstöjätteitä kanavista. Toivottavasti ei kerennyt leipomaan sylinteritilaa uuteen uskoon voitelun puutteessa
.

Foxbody turbo
Jeps.. Minun 9000 vaihettiin kannentiiviste ja juuri kuten to4 sanoin niin meilläkin rupesi palamaan öljynpaine valo.. No siinä ihmeteltiin että mikä mättää.. Ja syy oli siinä takaisku-venttiilissä.. Ketju rallatti siihen malliin että teki ihan pahaa.. Mutta ei ollut iso homma siinä venttiilin puhistuksessa ja taas mentiin...
Luulen että sinun saabissa on sama vika.. Toivotaan että vika löytyy..