"Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
Mitäs siellä merkkihuollon huomassa selvisi?
Ainakin oli aikaa selvitellä vikaa.
Ainakin oli aikaa selvitellä vikaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
Heh anturihan se syylliseksi paljastui. Pistää kyllä jo naurattamaan(ja itkettämään) tämä homma. Tuota anturia tosissaan epäiltiin ensimmäiseltä viikolta lähtien ja moni ammatti-ihminenkin sitä minulle ja isälle kovasti sanoi. Tuolta Metro-Autoltakin sanoi kaveri jo siinä puolessa välissä, että pistää asentajan vaihtamaan sen anturin ja testaamaan siten onko se vika siinä. Kumma kyllä ei homma selvinnyt, kuin vasta nyt tiistaina. Aika huvittavaa touhua on ollut tämä.
Mailia on kyllä lähtenyt sekä Metro-Auton toimarille ja sitten tuonne saabin maahantuontiin. Uskonkin homman nopeutuneen niiden mailien ansiosta.
Parasta oli, kun viime viikolla keskiviikkona tuli tekstiviestiä Metro-Autolta. Viestissä luki näin: "Kiitos autonne huollosta Metro-Autossa. Oletteko tyytyväinen huoltoon? Vastatkaa kirjaimella: K) Kyllä E) En". Tuon viestin kyllä voisi ottaa aika suorana vi**uiluna, kun ajattelee kuinka paljon olen tuonne ollut yhteydessä ja ilmaissut useaan kertaan oman mielipiteeni palvelun laadusta, aina toimarille asti.
...että sellaista tällä kertaa.
- Simo
Mailia on kyllä lähtenyt sekä Metro-Auton toimarille ja sitten tuonne saabin maahantuontiin. Uskonkin homman nopeutuneen niiden mailien ansiosta.
Parasta oli, kun viime viikolla keskiviikkona tuli tekstiviestiä Metro-Autolta. Viestissä luki näin: "Kiitos autonne huollosta Metro-Autossa. Oletteko tyytyväinen huoltoon? Vastatkaa kirjaimella: K) Kyllä E) En". Tuon viestin kyllä voisi ottaa aika suorana vi**uiluna, kun ajattelee kuinka paljon olen tuonne ollut yhteydessä ja ilmaissut useaan kertaan oman mielipiteeni palvelun laadusta, aina toimarille asti.
...että sellaista tällä kertaa.
- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
Mjoo-o... nyt alkaa läikkyä yli. Kävin auton hakemassa nyt aamusta ennen töihin lähtöä. No ensinnäkin aluksi autoa ei meinannut löytyä lumimassojen alta ja huomasin tässä, että auton työnumero (vai mikä olikaan) on muuttunut tämän 3 kk aikana ja autoa ei saatu enää kaukosäätimellä auki, vaan piti käyttää avainta kuskin oven avaamiseen.
Ja sitten se paras osa. Auto tosissaan oli sen rapian 3 kuukautta huollossa ja nyt kun sen sain takaisin, niin arabian risteyksessä bussi kolhi auton takalokasuojan päälle kivan naarmun.
Alkaa jo tuntua, että tuosta autosta on päästävä eroon. Kohtahan tässä lähtee henki.
- Simo
Ja sitten se paras osa. Auto tosissaan oli sen rapian 3 kuukautta huollossa ja nyt kun sen sain takaisin, niin arabian risteyksessä bussi kolhi auton takalokasuojan päälle kivan naarmun.
Alkaa jo tuntua, että tuosta autosta on päästävä eroon. Kohtahan tässä lähtee henki.
- Simo
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
Nyt se valo vilahtaa käynnistäessä täälläkii. Ei tosin aina, vaan pidemmän seisotuksen jälkeen (=useita tunteja väh.). Öljynpaineanturi meni vaihtoon (18€ merkkiliikkeestä, tarvikkeena ei saa), mutta eipä sillä ollu vaikutusta. Kait ne seuraavaks pitää öljyt ja suodatin vaihtaa, mut miten ne voi vaikuttaa tuohon valon välkähtämiseen? Tuossa ketjun alussa joku epäili softabugiks, kumma että ilmenis vasta liki 240 tkm ajettuna, eikä aiemmin
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
Itseasiassa lopullisesti ongelma katosi kun korjattiin tasapainoakselin ketjunkiristin sekä laahain. Luonnollisesti öljypohja pudotettiin alas ja ongittiin iso laahaimen pala pois sihdistä.Timon kirjoitti:Nyt se valo vilahtaa käynnistäessä täälläkii. Ei tosin aina, vaan pidemmän seisotuksen jälkeen (=useita tunteja väh.). Öljynpaineanturi meni vaihtoon (18€ merkkiliikkeestä, tarvikkeena ei saa), mutta eipä sillä ollu vaikutusta. Kait ne seuraavaks pitää öljyt ja suodatin vaihtaa, mut miten ne voi vaikuttaa tuohon valon välkähtämiseen? Tuossa ketjun alussa joku epäili softabugiks, kumma että ilmenis vasta liki 240 tkm ajettuna, eikä aiemmin
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
^Pitänee sitte öljyjä vaihtaissa pudottaa öljypohja pois ja kattoo mitä löytyy. Tosin vasta reilun 3 viikon päästä pääsee sisätiloihin tutkimaan että toivottavasti toi nyt siihen saakka kestää. Pitikö toi kiristin ja laahain mitään poikkeavaa ääntä tms mistä sen vois päätellä onko se hajoomassa/hajonnu?
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
Joo mulla oli valtavia värinöitä ja ruma moottoriääni kun ketju laahasi kiristäjää vasten. Laahain oli katkennu ja kiristimen jousi pompannu ulos. Tosiaan se laahaimen puolikas löytyi öljypohjasta sitten.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: "Low oilpressure" välillä kun käynnistää kylmänä
Kun tuo vaan just käyntiin lähtiessä vilauttaa tuota valoa, niin onko mahdollista että jossain kohtaa systeemiä on ilmaa tai öljy muuten vaan puuttuu? Esim. voiko käydä niin, että pidempään seisoessa suodatin valuu tyhjäksi ja sen takia käynnistäessä menee pieni hetki ennenkuin pumppu ehtii täyttää suodattimen?
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03