Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
O: defa lohkolämppärin johto pienellä päällä
Onko muilla ollut noissa pienipäisissä lohkolämmittimen johdoissa kosketushäiriöitä?
Minulla on (defa), en tiedä onko ongelma auton päässä olevassa urostöpselissä vai johdon naarastöpselissä mutta naarastöpselin kielet on omituisen syvällä kahdessa reijässä. Ihan mielenkiinnosta avasin topicin kuullakseni onko näistä useammilla ollut riesaa.
Onko muilla ollut noissa pienipäisissä lohkolämmittimen johdoissa kosketushäiriöitä?
Minulla on (defa), en tiedä onko ongelma auton päässä olevassa urostöpselissä vai johdon naarastöpselissä mutta naarastöpselin kielet on omituisen syvällä kahdessa reijässä. Ihan mielenkiinnosta avasin topicin kuullakseni onko näistä useammilla ollut riesaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Moi, juu kokemusta on. Jos olisi ollut sydämmentahdistin, niin varmaan olis ottamut ylikierroksia! Nyt tuli vaan mustunut etusormi.
Johto oli aikaa myöten katkennut siitä urospään juuresta ja ilman ennakkovaroituksia antoi kunnon sähköt sormille. Kannattaa ottaa vastusmittari esille ja taivutella johtoa joka suuntaan kokeille, ettei vaan ole katkoksia
Työkaveri valitteli vastaavassa johdossa samanlaisia ongelmia, niin otin Fiskarsin halkasukirveen ja tein siitä viisi senttisiä "lakuja". Uusi johto taisi maksaa about 27€ eli aika halpa henkivakuutus hälle. Ja nyt se on pitempi, joten sen käyttäminen on kuulema helpompaa, kun ei tarvii autoa ajaa niin tarkasti tolpan juurelle
Ari
Johto oli aikaa myöten katkennut siitä urospään juuresta ja ilman ennakkovaroituksia antoi kunnon sähköt sormille. Kannattaa ottaa vastusmittari esille ja taivutella johtoa joka suuntaan kokeille, ettei vaan ole katkoksia
Työkaveri valitteli vastaavassa johdossa samanlaisia ongelmia, niin otin Fiskarsin halkasukirveen ja tein siitä viisi senttisiä "lakuja". Uusi johto taisi maksaa about 27€ eli aika halpa henkivakuutus hälle. Ja nyt se on pitempi, joten sen käyttäminen on kuulema helpompaa, kun ei tarvii autoa ajaa niin tarkasti tolpan juurelle
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
sh*t
tarkastelin johtoani tarkemmin, niin perhana sehän on hirttäytynyt lähes poikki "pään" juuresta
miten toi on mahdollista että se on silti vielä toiminut ajoittain? Ihan sabotaasin näköistä touhua, ei ymmärrä miten johto itsestään menee tuhon kuntoon
.
Siinä on varmaan ensin kontakti mennyt, ja sitten kärventynyt loput?! Mulla kun on töpseli viistokeulasatkun puskurin kyljessä, niin johto aina taipunut 90 astetta kun plugi puskurissa. Pitäisi olla kulmalla varustettu johdon pää!




Siinä on varmaan ensin kontakti mennyt, ja sitten kärventynyt loput?! Mulla kun on töpseli viistokeulasatkun puskurin kyljessä, niin johto aina taipunut 90 astetta kun plugi puskurissa. Pitäisi olla kulmalla varustettu johdon pää!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Eikös nämä kaikki "mustat" defa-johdot vedetty pois myynnistä juuri noiden ongelmien takia. Eristeet halkee juuri ennen auton pistoketta ja saattaa näpäyttää käyttäjää sormille.
Nykyään myynnissä on vain vihreitä "eco" johtoja. Mitään muuta eroa ei ole paitsi että johto on pakkasella perkeleen jäykkä, ja uutena kallis.
Nykyään myynnissä on vain vihreitä "eco" johtoja. Mitään muuta eroa ei ole paitsi että johto on pakkasella perkeleen jäykkä, ja uutena kallis.
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Mää taas muistelen että olisivat olleet niitä ensimmäisiä eriä vihreitä piuhoja joissa ongelmia oli? Täälläkin oli joskus juttua tuolla "yleistä autoilusta"- puolella.
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Varmasti totta, mutta kyllä täällä painetaan perille saakka ihan ilman liukkareitakin, tosin eipä ole ongelmiakaan ollut kummallakaan, ei vanhalla mustalla eikä uudemmalla vihreällä. Vihreä tosin on, kuten edellä kuvailtu, pakkasessa tönkömpi kuin vanha musta.
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Samaa vikaa täälläkin.
Kyllä on pohjaan painettu ja liittimiä putsailtu. Aistinvaraisesti arvioituna johdoissa tai liittimissä ei näy mitään erityistä vikaa.
Taitaa olla heikkolaatuisia noi Defan johdot. Musta ja kuminen johto käryää. Vihreä (alle vuoden vanha) johto käryää ja on vielä näillä pakkasilla bonuksena aivan kuin rautakankea.
Hyvä kun ton 5 metrisen saa CS:n takajalkatilaan ängettyä
Eihän noita uskalla edes käyttää.
Calix tilalle vai kaikki johdot uusiksi?
Kyllä on pohjaan painettu ja liittimiä putsailtu. Aistinvaraisesti arvioituna johdoissa tai liittimissä ei näy mitään erityistä vikaa.
Taitaa olla heikkolaatuisia noi Defan johdot. Musta ja kuminen johto käryää. Vihreä (alle vuoden vanha) johto käryää ja on vielä näillä pakkasilla bonuksena aivan kuin rautakankea.
Hyvä kun ton 5 metrisen saa CS:n takajalkatilaan ängettyä

Eihän noita uskalla edes käyttää.
Calix tilalle vai kaikki johdot uusiksi?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
EiMimmi kirjoitti:Eikös se ole sama asia?teesalama kirjoitti:Calix tilalle vai kaikki johdot uusiksi?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Missä olen niin väittänyt?Mimmi kirjoitti:Mites kuvittelet saavasi Calixin johdon menemään Defan pistorasiaan?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Maantien harmaassa Defan johdossa en ole havainnut mitään edellä mainittuja puutteita.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Toi on muuten hyvä vinkki. Varsinkin uutena ne pistokkeet on aika nihkeitä liukumaan paikoilleen.Mimmi kirjoitti:Yksi sy, miksi johto lämpene on se, ettette työnnä pistoketta pohjaan saakka.
Itse suihkasin pistorasiaan ja pistotulppaan (vain muoviosiin) PTFE-suihketta (tunnetaan yleisimmin DuPont´n tuotemerkillä teflon).
Tämän avulla pistoke menee helpommin pohjaan, jolloin kontaktipinta on suurempi eikä lämpenemistä ilmene.
Tosin jos autopuolella naaraspistokkeessa on vettä eli yhtä kuin jäätä niin ei se silloinkaan mene kunnolla pohjaan. Viime talvena oli moinen päässyt käymään ja tyhjäksi se piti lirkkiä ennen kuin viitsi jättää autoa roikkaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Ne mustat defan kumikaapelit on sutta, ja ne sai (saa?) vaihtaa veloituksetta niihin jäykkiin muovikaapelihin... tuo vihree kaapeli on jotain jatkokehitystä sille harmaalle muovikaapelille, jossa ilmeisesti myös jonkinlainen hätäpäissään tehty vika...?
Jos niissä kaapeleissa tai pistokkeissa ilmenee jotain kontaktivikaa, niin heti vaan kahalle yhteyttä... noin värkit on semmosia, että niillä on helppo tappaa ittensä tai ainaki polttaa koko taloyhtiön autot kerralla, joten valmistaja suhtautuu asiaan tarpeellisella vakavuudella, vaikka ei mitään systemaattista vikaa myönnäkään...
(hevosmiästen tietotoimistosta kerrottiin, jotta tuolle minipistokkeelle on tulossa korvaaja, eli lienee se sittenkin tarpeeksi susi konstruktio kokonaisuudessaan)
Jos niissä kaapeleissa tai pistokkeissa ilmenee jotain kontaktivikaa, niin heti vaan kahalle yhteyttä... noin värkit on semmosia, että niillä on helppo tappaa ittensä tai ainaki polttaa koko taloyhtiön autot kerralla, joten valmistaja suhtautuu asiaan tarpeellisella vakavuudella, vaikka ei mitään systemaattista vikaa myönnäkään...
(hevosmiästen tietotoimistosta kerrottiin, jotta tuolle minipistokkeelle on tulossa korvaaja, eli lienee se sittenkin tarpeeksi susi konstruktio kokonaisuudessaan)

-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Ei sen tartte olla susi että se pitää uusia. Taitaa Defan (ja vissiin Calixinkin) minipistokkeen patentti/lisenssisuoja/mikäpiruseon olla vanhenemassa, joten tarvikevalmistajat saa kohta niihin jalansijaa. Uusi tökkeli ja uudet tuotesuojat kehiin ja taas voidaan pitää tarvikevalmistajat erossa uusista autoista erinäisiä vuosia. Sama syy kuin tiettävästi Abloylla uusia avainmalleja säännöllisin väliajoin.ajn kirjoitti:(hevosmiästen tietotoimistosta kerrottiin, jotta tuolle minipistokkeelle on tulossa korvaaja, eli lienee se sittenkin tarpeeksi susi konstruktio kokonaisuudessaan)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Kannattaa tosissaan noita pistokkeitta välillä katsella, etä ovat kunnossa. Muutama vuosi sitten työkaverilta paloi Avensis ilmeisesti tuon takia ja itse huomasin viime talvena, että kuumeni aivan helvetisti. Tarkemmin tutkiessa uusi verkkojohtokin oli yhden liitimen kohdalta aivan sulanu, kun puskurin pistokkeessa oli yksi pinni aivan viturallaan. Kyllä tuli kylmä rinki persauksiin, kun mietti että entä jos olis koko auto palanut...
Yhtenä osasyyllisenä veikkaisin ainakin omassa tapauksessa pistokkeen matalaa asennusta aivan helmassa, jolloin sinne oli päässyt helpommin kaikkea moskaa. Eilen kun tuohon traktoriin asentelin lohkoa, niin asensin pistokkeen ylös maskiin juuri tuo mielessä.
Kävi tosin sekin asentaessa mielessä, että kaivan vanhan isopäisen defan ja pistän sen. Niissä kun tuntuu vanhatkin toimivan kuin junan vessa..
Yhtenä osasyyllisenä veikkaisin ainakin omassa tapauksessa pistokkeen matalaa asennusta aivan helmassa, jolloin sinne oli päässyt helpommin kaikkea moskaa. Eilen kun tuohon traktoriin asentelin lohkoa, niin asensin pistokkeen ylös maskiin juuri tuo mielessä.
Kävi tosin sekin asentaessa mielessä, että kaivan vanhan isopäisen defan ja pistän sen. Niissä kun tuntuu vanhatkin toimivan kuin junan vessa..
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Lohkolämppärin johdon kosketushäiriöt?
Kumma juttu että käyttävät tollasessa kohteessa muovivaippaista johtoa. Pitäs olla ihan normi-kumikaapelia ja kunnon taivutussuojalla. On kumminkin kyse verkkojännitteestä ja ihan kohtalaisista tehoista, sais olla vehkeet sen mukaan.
M97CSB234EFM57001 RE85