Laatu -98-99 vs. -08-09

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jarkke
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2008 16:49
Paikkakunta: Satakunta

Re: Laatu -98-99 vs. -08-09

Viesti Kirjoittaja jarkke »

Enpä osaa noiden uusimpien laadusta mitään sanoa, mutta tää mun -00
on pelannut nää viimeiset neljä vuotta ( n. 100 tkm ) todella luotettavasti.

Autoon on tehty seuraavat korjaukset melkein yhdentoista ( 11 ) vuoden aikana:

- turboahdin 134 tkm
- jakopää 161 tkm
- sytytyskasetti 177 tkm
- huohotinpäivitys ja käyttöhihnan rullat 235 tkm
- imuilman lämpöanturi 238 tkm
- jarrulevyt eteen ja vetonivelen suojakumi 253 tkm ja j-paloja 2x eteen ja kerran taakse
- muutama takapään hela 190-271 tkm
- p-putken takapönttö ja käyttöhihna 291 tkm

Öljy ja suodatin aina kympin välein ja muita suodattimia huolto-ohjelman mukaan.
Tulpat n. 40 tkm ja a-vaihteistoöljy n. 50tkm välein.

Motor flush( löpöllä ) 282 tkm ja savutus loppui ja öljyä ei tarvii lisätä vaihtovälillä.

Nyt mittarissa 297 tkm ja toivottavasti edessä vielä pitkälti mukavia ja turvallisia kilometrejä.

Jos uudemmat femmat ovat yhtä laadukkaita, niin eihän mun tarvi enää muilla
malleilla ikina ajaakaan !!
90 vm-85 125 tkm => 900 -87 145 tkm => 900 C -90 245 tkm => 9000 CD -95 285 tkm=> 900 -97 165 tkm =>( liian vähän )
9-5 -00 2,0 t A 299 tkm ja 9-3 SS -05 2,0t M
juhanahm
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 21:17

Re: Laatu -98-99 vs. -08-09

Viesti Kirjoittaja juhanahm »

Nyt ei sitten tarvitse enään arpoa vm 2000 vagon 2.0t vaihtui 2008 aero sedanii "pientä" välirahaa vastaan. Nyt ei pitäs ainakaan olla autosta kiinni jos on myöhässä.
Vastaa Viestiin