Uusi saabisti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Tarkoitan, että jos se moottori todella sitä vaatii niin onko se sitten ylitsepääsemättömyys, moottorin kestämisen kannalta, tosin en tiedä tarvitseeko, enkä siihe kantaa ottanutkaan.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Siis ihan aikuisten oikeesti...

Miten monimutkainen juttu se öljypohjan irroittaminen ja sihdin tarkistaminen on? Vertailun vuoksi muistelen naapurin asentajan kertoneen vaihtaneensa 9-5:een kiertokangen laakerit alakautta alle kahdessa tunnissa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja CDTA »

No ei se sihdinpesu juuri sen kauempaa vie.
Dog61
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 14:02
Paikkakunta: KALAJOKI

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Dog61 »

Hei ja me ostettin noin vuosi sitten 9-5 2.0 turbo automat vuosimallia 2002 (otettu käyttöön 2001). Onneksi luimme tämän foorumin kautta huohotinpäivityksestä.
AutoÅström Kokkolassa tiesi heti asian, kun kysyimme ja sanoivat ettei meidän autoon ole tehty. Joten se tehtiin melkein heti, kun auto oli ostettu (km lukemalla 78 964).
Päivitys maksoi 79 euroa (työn osuus) + huohotinsarja 9-5:n 77,32 euroa ja letku 40,03 euroa.
Eli sehän tulee yhteensä melkein 200 euroa ja olishan sen saanut halvemmalla jostain muualta, mutta autoa oli käytetty huollossa kyseisessä paikassa. Tv Saabisti Pohjanmaalta.
ps. kannattaa tehdä ensitilassa!
eebee
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 18:12

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja eebee »

Terve kohtalotoverit. Vakavassa harkinnassa on ollut linkin takana oleva 1999 9-5, 2,3t, 149 tkm. Luettuani vikalistoja ja muita ongelmia tältä palstalta, meinaa usko loppua kun omat peukalot ovat sen verran keskellä kouria ettei korjailut onnistu. Sen verran pitkä oli myös lista ostaessa tarkastettavista asioista, että rupesi jo lukiessa hikoiluttamaan. Eihän kukaan sattumalta tuntisi kyseistä autoa? On sen verran kaukana etten turhan päiten viitsisi ajella paikalle.

http://www.rintajouppi.fi/Vaihtoautot/V ... 0/Saab/9-5
Wifferi
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 15:16
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Wifferi »

eebee kirjoitti:Terve kohtalotoverit. Vakavassa harkinnassa on ollut linkin takana oleva 1999 9-5, 2,3t, 149 tkm. Luettuani vikalistoja ja muita ongelmia tältä palstalta, meinaa usko loppua kun omat peukalot ovat sen verran keskellä kouria ettei korjailut onnistu. Sen verran pitkä oli myös lista ostaessa tarkastettavista asioista, että rupesi jo lukiessa hikoiluttamaan. Eihän kukaan sattumalta tuntisi kyseistä autoa? On sen verran kaukana etten turhan päiten viitsisi ajella paikalle.

http://www.rintajouppi.fi/Vaihtoautot/V ... 0/Saab/9-5
Sellaisia nämä merkkifoorumit ovat ajoneuvon valmistajasta riippumatta. Täällä keskustellaan avoimesti autojen vioista ja informoidaan muita harrastajia keinoista millä omasta ajoneuvosta on helpoin ja edullisin pitää huolta. Toisinaan muistetaan myös kehua hyviä puolia, vaikka vähemmistöön taitaa jäädä ne aiheet.

Kun käyt lukemassa UltimateVW foorumia, niin et uskalla kyllä ostaa VAG konsernin tuotteita; sellaisia kauhutarinoita löytyy sielläkin. Sama mersufoorumilla: kalliita monivarsituennan puslia menee jatkuvasti. Sähkövikoja merkillä kuin merkillä.

Väittäisin että Saabin tyyppiviat aletaan jo pikkuhiljaa tietää tällä foorumilla, ja aina löytyy tietoa miten kannattaa toimia ettei niitä pahempia syntyisi. Ja jos syntyy niin korjataan WISin ohjeiden mukaan.

Linkin punainen sedan on kyllä hyvän näköinen auto. Eiköhän siitäkin saa hienon kestävän käyttöauton kun noudattaa Saab-foorumin neuvoja ylläpidosta, päivityksistä ym. ym. :)
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
eebee
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 18:12

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja eebee »

Kiitoksia Wifferille rauhoittavista sanoista. Ehkä uskaltaudun pitkälle retkelle ja vien vanhan 9-tonnarini Seinäjoelle vaihtoon. Puoli miljoonaa ylitetty ja vasta nyt alkaa tuntua siltä, että korjaustarpeita on sen verran että vähän uudempi olisi hankittava.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

eebee kirjoitti:Terve kohtalotoverit. Vakavassa harkinnassa on ollut linkin takana oleva 1999 9-5, 2,3t, 149 tkm. Luettuani vikalistoja ja muita ongelmia tältä palstalta, meinaa usko loppua kun omat peukalot ovat sen verran keskellä kouria ettei korjailut onnistu. Sen verran pitkä oli myös lista ostaessa tarkastettavista asioista, että rupesi jo lukiessa hikoiluttamaan. Eihän kukaan sattumalta tuntisi kyseistä autoa? On sen verran kaukana etten turhan päiten viitsisi ajella paikalle.

http://www.rintajouppi.fi/Vaihtoautot/V ... 0/Saab/9-5
Tossa sulle samalla rahalla vähän tuoreempi farkku, jossa huohotin ongelmista vapaa kone. Ei noi koneet kilometreihin kuole, joten niitä on turha pelätä. Tehoissa häviät vähän, vaan siihenkin löytyy täältä foorumilta lääke :P.

http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3635826
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Termos »

9000 automaatilla kirjoitti:Tehoissa häviät vähän, vaan siihenkin löytyy täältä foorumilta lääke :P.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3635826
Vaan ne lääkkeetkään eivät kumoa sitä faktaa, että suurempi iskutilavuus ruokkii ahdinta paremmin pienillä kierroksilla 8)

Onhan tuo 2,3t vakiolla pilleriahtimella ja stage 1 -tasoisella "lääkkeellä" todella pirteästi kaasuun reagoiva vehje.

Jos joutuisin enemmän kaupunkinytkyttelyssä ajamaan, niin saattaisi stage 4 vaihtua takaisin ykköseen, GT17 Garretin heikkouksista huolimatta. Oli se vaan niin pirteä paketti normaalissa pyörityksessä, jossa kiekat harvoin nousivat yli 4000 rundin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin