Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Hei,
tänä aamuna vaimo lähti kaupassa käymään saaden Saabin käyntiin vasta toisella yrittämällä (tätä ilmiötä ei ole aikaisemmin ollut). Muutaman kilometrin päästä oli auto sammunut lähtemättä enää käyntiin.
Ei inahdakaan, ei sitten millään. Bensapumppu kuulostaisi korahtelevan tuttuun tyyliin, kun virrat kytkee päälle. Sulakkeet ovat ehjät. Itse kuitenkin epäilen tuota pumppua. Vai voisiko DI-kasetti hajota kuin tyhjästä, koska minkäänlaisia oireita ei ole aikaisemmin esiintynyt?
9000 2,0t -98
Kiittäen vastauksista,
Teemu
tänä aamuna vaimo lähti kaupassa käymään saaden Saabin käyntiin vasta toisella yrittämällä (tätä ilmiötä ei ole aikaisemmin ollut). Muutaman kilometrin päästä oli auto sammunut lähtemättä enää käyntiin.
Ei inahdakaan, ei sitten millään. Bensapumppu kuulostaisi korahtelevan tuttuun tyyliin, kun virrat kytkee päälle. Sulakkeet ovat ehjät. Itse kuitenkin epäilen tuota pumppua. Vai voisiko DI-kasetti hajota kuin tyhjästä, koska minkäänlaisia oireita ei ole aikaisemmin esiintynyt?
9000 2,0t -98
Kiittäen vastauksista,
Teemu
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Jos auto on sammunut ns. veitsellä leikaten, epäilisin kampiakselin asentoanturia...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Voiko tuon DI-kasetin tarkastaa laittamalla tulpan irrallaan olevaan kasettiin, startata ja katsoa, tuleeko kipinää? Vai voiko tällainen testi rikkoa ehjän kasetin. Toisaalta tuskinpa kipinää näkyy, koska bensapumppu örähtelee mukavasti sekä startatessa haisee bensa.
Missä muuten YKK-anturin liitin on kiinni? Pääseekö irrottamaan yläkautta? Ainakin itse anturi näyttäisi olevan paras irrottaa alakautta (lienee kiinni torxilla).
Teemu
Missä muuten YKK-anturin liitin on kiinni? Pääseekö irrottamaan yläkautta? Ainakin itse anturi näyttäisi olevan paras irrottaa alakautta (lienee kiinni torxilla).
Teemu
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Tulpat täytyy laittaa jokaiseen utareeseen ja maadoittaa, muuten ehjäkin kasetti voi rikkoutua.
Muistattehan sen että näpit pidetään kasetista irti startatessa, sekä sen että DI voi suorittaa tulppien jälkipuhdistuspolton starttiyrityksen jälkeen omin päin vaikka virta-avain on käännetty Off-asentoon.
Noissa on perinteiseen piuhasytytykseenkin verrattuna kertaluokkaa hengenvaarallisemmat jännitteet kyseessä.
Muistattehan sen että näpit pidetään kasetista irti startatessa, sekä sen että DI voi suorittaa tulppien jälkipuhdistuspolton starttiyrityksen jälkeen omin päin vaikka virta-avain on käännetty Off-asentoon.

Noissa on perinteiseen piuhasytytykseenkin verrattuna kertaluokkaa hengenvaarallisemmat jännitteet kyseessä.
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Onko autossani nokka-akselin sensoria? Jos on, voisiko sekin olla mahdollinen vika?
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Mitähän ne Motonetillä sitten tarkoittavat nokka-akselin anturilla...
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Jakajallisissa voi olla Hall-anturi virranjakajan sisällä. Sinun autossasi on suorasytytys eikä tarvita anturia nokka-akselilla koska Trionic tarkkailee sekä säätelee ajoituksia ja palotapahtumia sylinterikohtaisesti ionivirtamittauksella käyttäen siihen itse sytytystulppia.
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Täh ? Kyllä takuulla käyttää myös kampiakselin asentoanturia, jota voi verrata toiminnaltaan myös nokka-akselin anturiin. Kampuran asentoanturi on osanro 4227203 johon Mawerick viittasi jo alussa ja sen vikaantuminen kyllä vie käyntihalut koneelta.Minuteman kirjoitti:Jakajallisissa voi olla Hall-anturi virranjakajan sisällä. Sinun autossasi on suorasytytys eikä tarvita anturia nokka-akselilla koska Trionic tarkkailee sekä säätelee ajoituksia ja palotapahtumia sylinterikohtaisesti ionivirtamittauksella käyttäen siihen itse sytytystulppia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Liekö tarkoittaneet kampiakselin asentoanturia?Kyllönen kirjoitti:Mitähän ne Motonetillä sitten tarkoittavat nokka-akselin anturilla...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Käyttää käyttää ja tässä ketjussa on jo todettu että sellainen on, mutta ei sitä olematonta nokka-akselin asentoanturia. Meinasin jotta Motonetin Myyjille terveisiä, voivat yrittää myydä kysyjälle Hall-anturia.vesa67 kirjoitti:Täh ? Kyllä takuulla käyttää myös kampiakselin asentoanturia, jota voi verrata toiminnaltaan myös nokka-akselin anturiin.
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Voivat tarkoittaa mitä lystäävät.Kyllönen kirjoitti:Mitähän ne Motonetillä sitten tarkoittavat nokka-akselin anturilla...
Motonetissä olen usein huomannut, että tietoa ja tiedostoja ei juuri pidetä ajantasalla. Sinne mennessä täytyy tietää mitä haluaa eikä antaa niiden päättää muuten voi saada täysin sopivan näköisiä sopimattomia osia. Niiden suuressa nettisivu uudistuksessa oli kadonnut saabin käynnistinmoottorit. Sitä ei ole, sitä ei löydy. Ei myöskään strattimoottoria. Tiskillä kerrottiin ko. osan olevan "startti" eikä edellä lueteltuja nimikkeitä.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: Toisella yrittämällä käyntiin ja jätti tienpäälle
Se oli sitten se DI-kasetti.
Kiitoksia vastauksista ja hyvät Joulut!
Teemu
Kiitoksia vastauksista ja hyvät Joulut!
Teemu