Kaasari turbon imupuolella?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

V-M kirjoitti:
Saab.96 kirjoitti:... niin ei se ahdin imupuolella mikään ihme ole... Kaikkissa remmiahdetuissa V8:ssakin on ensin kaasarit ja sitten vasta ahdin....
Ei ny ihan kaikissa kaasareita ole ;-) -> Ruiskut!

http://kotinetti.suomi.net/enkenberg/Dy ... 52004.html

Kävin taasen tuolla eilen säätö ajolla ja kyllä lähtee...

Noita imu puolella olevia turboja on ihan tehdas valmisteisinakin... äh en ny muista mitkä mutta vanhempia kulkineita ne on ja harvinaisiakin. Olikohan Corvaisissa imu puolella tai jossain USA kulkineessa?

V-M

Pahoittelen että en ollut tarkka sanoissani. Omat "kokemukseni" ja tietämykseni on Ennen vuotta -75 valmistetuissa autoista. Niissä ei ruiskuja esiinny kovinkaan usein etenkään kadulla... Radalla kylläkin!

Vaikka täytyy sanoa että V8 (7,3 L) 440 cid (mopar) Remmiahtimella ja ilokaasuilla on ihan kiva... Viime kesän kruisingeissa nähtiin nimittäin tämäkin ihme....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Noita imu puolella olevia turboja on ihan tehdas valmisteisinakin... äh en ny muista mitkä mutta vanhempia kulkineita ne on ja harvinaisiakin. Olikohan Corvaisissa imu puolella tai jossain USA kulkineessa?


Miks musta välillä tuntuu että kirjoitan jotain näkymätöntä tekstiä.. :roll:

Aikaisemminhan kirjoitin:
Ja on noita ollu tehdasturboissa, no heti tulee mieleen chevrolet corvair. (ja on käytetty myöhemminkin, vielä 80-luvulla.) Vissiin ne on sitte pelannu.
80-luvun suuressa turbobuumissa noita oli muutamiakin eri automalleja tuolla periaatteella. Pitäs kaivaa taas ne vanhat vauhdin maailmat esille ja alkaa tutkiskella.
Aki Peltola #1132
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Aksu900 kirjoitti:80-luvun suuressa turbobuumissa noita oli muutamiakin eri automalleja tuolla periaatteella. Pitäs kaivaa taas ne vanhat vauhdin maailmat esille ja alkaa tutkiskella.
Jonkulainen harmaa muistikuva ilmestyi... mahtoikohan Konelan värkkäämät saippualaatikkomallin turbo Ladat ja 1.3 l turbo Sierra (olikohan se Stockman auto joka noita värkkäsi) olla tuolla systeemillä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Aksu900 kirjoitti:
Noita imu puolella olevia turboja on ihan tehdas valmisteisinakin... äh en ny muista mitkä mutta vanhempia kulkineita ne on ja harvinaisiakin. Olikohan Corvaisissa imu puolella tai jossain USA kulkineessa?


Miks musta välillä tuntuu että kirjoitan jotain näkymätöntä tekstiä.. :roll:

Aikaisemminhan kirjoitin:
Ja on noita ollu tehdasturboissa, no heti tulee mieleen chevrolet corvair. (ja on käytetty myöhemminkin, vielä 80-luvulla.) Vissiin ne on sitte pelannu.
80-luvun suuressa turbobuumissa noita oli muutamiakin eri automalleja tuolla periaatteella. Pitäs kaivaa taas ne vanhat vauhdin maailmat esille ja alkaa tutkiskella.
Sorry, työ kiireiden keskellä kirjottelin. Ja puusilmä iski...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Sorry, työ kiireiden keskellä kirjottelin. Ja puusilmä iski...
Hah, no hard feelings. :D
Aki Peltola #1132
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

1980 luvun puolivälin Mitsubisheissä harrastettiin turboja kaasarin jälkeen. Turbo ei ollut paljon lankarullaa isompi, mutta esim. -84 Colt Turbo oli kyllä ihan riittävän tehokas (1,6 l / 120hv) ajo-omituisuuksiinsa nähden.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Hitto kun tekisi mieli hankkia joku satasen-parin kinneri, johon kasata hallin perillä olevista rojuista joku "kunhan vähän sinnepäin" ahdin.. periaatteella, että so what, jos laukeaakin. Mamman mitsua olen jo ehdottamut kohteeksi, mutta olivat katsastusmiehen kanssa yksimielisesti sitä mieltä, että ei... samperin tosikot. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin