OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
Onko tämä edes mahdollista? Taitaa tulla niin kalliiksi, ettei mitään järkeä? Otin tämän aiheen jo esille ks. automallin osiossa. Tavoiteteho olisi yli 200hv, mutta mielellään siihen 50 lisää.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
Suositeltavaa olis suoraan tekniikan vaihto ja siihen laittaa vaikkapa tuon 2.1:n kansi ja imusarja. Kuten tuossa linkissä sanotaan, vaparikone ei suuria ahtopaineita kestä korkean puristussuhteen vuoksi.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
Sitä ajattelinkin siis noita puristussuhteita. Sitten ei kannatakaan edes haaveilla. Auto kun kulkee nytkin aika hyvin, menisi vain piloille.DJHasis kirjoitti:Suositeltavaa olis suoraan tekniikan vaihto ja siihen laittaa vaikkapa tuon 2.1:n kansi ja imusarja. Kuten tuossa linkissä sanotaan, vaparikone ei suuria ahtopaineita kestä korkean puristussuhteen vuoksi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
B202I ei ainakaan oman kokemukseni mukaan kestä kunnolla edes 0,3bar ahtoja. Pientä nakutusta esiintyy kokoajan. Turbon suuttimet ja softa, 3bar bensanpaineensäädin, seokset vedossa kokoajan vähän rikkaalla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
Ei se korkea puristussuhde ole mikään este itsessään.DJHasis kirjoitti:Suositeltavaa olis suoraan tekniikan vaihto ja siihen laittaa vaikkapa tuon 2.1:n kansi ja imusarja. Kuten tuossa linkissä sanotaan, vaparikone ei suuria ahtopaineita kestä korkean puristussuhteen vuoksi.
http://forums.evolutionm.net/8917481-post391.html
13 rutuilla ihan vakuuttavaa jälkeä ja perusbensalla. Ei kuitenkaan onnistu ihan joka jampalta.
Re: OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
Paljonko 2.3Tn puristussuhde?
Tuossa linkissä taitaa olla puristussuhde 13:1. Mitä tuo toiseksi viimeinen virke tarkoittaa?
Tuossa linkissä taitaa olla puristussuhde 13:1. Mitä tuo toiseksi viimeinen virke tarkoittaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
Korkea puristussuhde on este ahtauksessa silloin kun käytetään moottorissa osia, jotka eivät kestä ahtausta. Tuon linkin evossa on käytetty korkeapuristeisia osia, jotka kestävät ahtaamista.JouniCSE kirjoitti: Ei se korkea puristussuhde ole mikään este itsessään.
http://forums.evolutionm.net/8917481-post391.html
13 rutuilla ihan vakuuttavaa jälkeä ja perusbensalla. Ei kuitenkaan onnistu ihan joka jampalta.
Perusvaparisatkussa on ymmärtääkseeni heikommat männät kuin turbossa, jolloin männät eivät kestä järin suuria ahtopaineita. Paksummalla kansipahvilla saa puristuksia laskettua ja samalla moottorin kestämään suurempia ahtopaineita.
Mutta järkevämpää olisi suoraan rakentaa se kestävä alakerta moottoriin. Melko halvalla kuitenkin turbon alakerran osia saa. Itelläkin on t8-satkun alakerran osia tonnarissa.
Tulkitsisin ettei tekijä uskois kyseisen kokoonpanon kestävän yli 22 psi noin 1,5 bar ahtopaineita.juhokare kirjoitti: Mitä tuo toiseksi viimeinen virke tarkoittaa?
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: OGsatku 2.1i :n ahdattaminen
Palotilat sun muut pitää olla muotoiltu sillain että nakutusta ei tule niin herkästi, samoten nokkien ajotukset pitää olla kohdillaan.DJHasis kirjoitti:
Korkea puristussuhde on este ahtauksessa silloin kun käytetään moottorissa osia, jotka eivät kestä ahtausta. Tuon linkin evossa on käytetty korkeapuristeisia osia, jotka kestävät ahtaamista.
Perusvaparisatkussa on ymmärtääkseeni heikommat männät kuin turbossa, jolloin männät eivät kestä järin suuria ahtopaineita. Paksummalla kansipahvilla saa puristuksia laskettua ja samalla moottorin kestämään suurempia ahtopaineita.
Mutta järkevämpää olisi suoraan rakentaa se kestävä alakerta moottoriin. Melko halvalla kuitenkin turbon alakerran osia saa. Itelläkin on t8-satkun alakerran osia tonnarissa.
Tarkotus oli vain korjata se että korkea puristussuhde ei ole este ahtamiselle jos homma on alusta loppuun suunniteltu. Vapari kamppeet ei ahdettuun moottoriin oikeen käy monestakaan syystä.