Ajelinpa eilen kyläilemään, check engine valo syttyi 10km jälkeen ja paloi lähes tauotta koko päivän.
Saapas aloitti nykimisen 70km kohdalla, kohtaus meni ohi hetken päästä. Lopun 50km aikana kohtauksia oli kolme. Bensan kulutus oli noussut 3l/100km joka rauhoittui kun putsasin perillä imuilman anturin.
Takasin tullessa valo paloi lähes koko ajan, välillä auto toimii moitteetta, sitte alkaa nykimään, "vääntö" katoaa, eli kiihdytys on mallia lehmä makuulta, nykien. Vapaalla reagoi kaasuun normaalisti. Tyhjäkäyntikin katosi, viheliäinen piirre risteys alueella.
Sainpa ajettua saappaan kotia, appiukko ajoi varmistuksena perässä.
Tänään tutkailin wissiä ja saapasta, kun oli varulta hommattuna motonetistä kampiakselin anturi.
Mittasin saappaan anturin liittimet 1-2 n. 900 ohmia, wis antaa 540 ohmia.
Motonetin anturi antaa arvoksi n. 580 ohmia.
Tosin saappaan ja motonetin liittimet ei käy yhteen.Saappaan liitin on sininen nelinapainen josta käytössä 1-2-3, se on moottorin oikeassa päässä nipparilla vedettynä lämppärin putkeen eikä imusarjan alla kuten wis ilmoittaa. Tosin onhan siihen voitu vaihtaa anturi ennenkin ja silloin liitin on siirretty järkevämpään paikkaan.
Minusta oireet tuntuu täsmäävän hakuihin anturista mitä olen aiheesta täältä lukenut mut nyt ei jokin stemmaa osien/wissin kanssa. Onko kellään varmaa tietoa motonetin anturista käykö se muka heittämällä tähän vai onko minulla väärä anturi.
Vai onko tuo saapas koottu jämä osista maanantai aamuna kauheassa krapulassa?
No joo.
Putsasin tyhjäkäynti moottorin ylimääräisestä mönjästä niin nyt se pysyy käynnissä, mut kierrokset heittelee kaasun polkaisun jälkeen n.700-1500 kunnes vakiintuu, pientä heittoa kierroksissa tyhjäkäynnillä koko ajan. Check engine palaa edelleen.
Off topic: virtalukkokin päätti heittää jumiin joten purin senkin irti ja puoli purkkia crc:tä sisään ja ravistelua. Mustaa mönjää tuli sieltäkin ja lukko pelaa taas.
Kampiakselin asento anturi?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
- Paikkakunta: Hellsinki
Kampiakselin asento anturi?
900-97-2.3SE R.I.P -3071-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Kampiakselin asento anturi?
Pääsin käymään töissä ja hain uuden anturin varaosaliikkeestä.
Akkukenkä irti, anturi vaihtoon ja puolen tunnin päästä startti. Check engine palaa edelleen, meno motarilla tasaisempaa kuin aamulla, mut tyhjäkäynti katoaa koneen lämmetessä. Löysää kaasun niin sammuu saman tien. Alipaine letkut on käyty läpi ja kunnossa ovat.
Alkaa tuntua siltä et olisi pitänyt ostaa vanhempi saapas yksinkertaisemmalla tekniikalla..
Akkukenkä irti, anturi vaihtoon ja puolen tunnin päästä startti. Check engine palaa edelleen, meno motarilla tasaisempaa kuin aamulla, mut tyhjäkäynti katoaa koneen lämmetessä. Löysää kaasun niin sammuu saman tien. Alipaine letkut on käyty läpi ja kunnossa ovat.
Alkaa tuntua siltä et olisi pitänyt ostaa vanhempi saapas yksinkertaisemmalla tekniikalla..

900-97-2.3SE R.I.P -3071-
Re: Kampiakselin asento anturi?
Vikakoodi voisi helpottaa vianetsintää.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Kaasari"
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Kampiakselin asento anturi?
Noh, epäilen että anturi oli tiensä päässä jos mittaus antaa liki tuplat arvoksi, ei se ainakaan paranna kulkua. Venäjällä pysyköön suuremmat toleranssit.
Joo, se vikakoodi kiinnostaa minuakin, parista paikkaa kysynyt lukua niin vastaus oli, ei pysty.
Off topic: Pari kymppiä voin maksaa koodin lukemisesta mut sen päälle olevat hinnat on laillistettua raiskaamista.
Se mitä olen antanut ymmärtää foorumin kirjoituksista niin se vikakoodikaan aina onnelliseksi tee..
Joo, se vikakoodi kiinnostaa minuakin, parista paikkaa kysynyt lukua niin vastaus oli, ei pysty.
Off topic: Pari kymppiä voin maksaa koodin lukemisesta mut sen päälle olevat hinnat on laillistettua raiskaamista.
Se mitä olen antanut ymmärtää foorumin kirjoituksista niin se vikakoodikaan aina onnelliseksi tee..
-
- "Kaasari"
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 17:32
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Kampiakselin asento anturi?
Kävin heittää koeajon niin oireet jatkuu edelleen, bensan kulutus pyöri n.25l/100km.
Kuikkasin immun sisään niin siellä roikkui suikale anturista, eli se siitä vian hakemisesta.
Siirryn tästä osto-osaston puolelle. Kiitos avusta.
Kuikkasin immun sisään niin siellä roikkui suikale anturista, eli se siitä vian hakemisesta.
Siirryn tästä osto-osaston puolelle. Kiitos avusta.
900-97-2.3SE R.I.P -3071-