Liimaan tähän Saab/Scanian oman mainoksen:
![Kuva](http://i52.tinypic.com/2jczjaq.jpg)
Näihin alkulähteisiinhän tuossa tähtäsinkin, kun siellä oli tietoa joka monen mielestä on se oikea vuosiluku. Näin myös monella saab sivustolla, mutta tietoa löytyy myös muualtakin. Wiki on huono paikka hakea sitä.Minuteman kirjoitti:"core", arvostan tietotaitoasi ja Tietoasi siitä mikä se Tieto on ollut Saabin alkulähteillä eli Ruotsissa, mutta näin vain yleisenä huomiona että meillä Kekkoslovakiassa monet asiat ovat olleet silläaikaa arkijärjen ulottumattomissa ja Virkaansa äänestämättömien Virkamiesten yksityisten oikkujen vallassa.
Tuosta tuli mieleeni kesälomalla -75 ajellessani pohjois-suomessa 99:läni ja autossa oli nämä jenkki mallin myöhemmin myös muihinkin maihin tarkoitetut jännitteen alennuksella varustetut huomio valot orkkis puoli/pitkien valojen yhteydessä. (valot himmenivät huomattavasti).Parhaana esimerkkinä ensin meillä rutiininomaisesti kielletty lisäjarruvalo josta joku nimeltämainitsematon Virkamies mainitsi että "Vain kuolleen ruumiini yli", ja perusteluina se että "Takana ajava voisi luulla edelläajavan ajoneuvon syttyneen palamaan."
No jokos se baasi on säädetty?tomaatti kirjoitti:No,pistä sitten raporttia kun olet säädetyksi luukaksen.
Jos toi todella onnistuu,eli ei vaan tehdä niin kuin me tavalliset tuunaajat niin tieto kiinnostaa.
Ja mikä on se "huippu viripaja" jotta saa vähän käsitystä missä mennään?
Elä sie poju hättäile miun pajasta ,kyllä mie tiijän mittee minä tien miun suobille, kun mie itse sillä ajelen ja ruhalla suo ja hevosella piäsöö kahteloo vuon vierest kun muut tekköö työt ,kun työt on tehty maksaa lähtöö pajalta et helemat suobissa paukkuu. Se tekköö joka ossoo ja kaikki ei ossoo ei auta kuin maksoo ossooville minä ossoon paljon muuta kylläkin mitä monet muut ei taas ossoo (Ymmärsikö paja insnööri nyt tämän asian jo)..?)...!!!!tomaatti kirjoitti:No jokos se baasi on säädetty?tomaatti kirjoitti:No,pistä sitten raporttia kun olet säädetyksi luukaksen.
Jos toi todella onnistuu,eli ei vaan tehdä niin kuin me tavalliset tuunaajat niin tieto kiinnostaa.
Ja mikä on se "huippu viripaja" jotta saa vähän käsitystä missä mennään?
Ja mikä oli se huippupaja missä se onnistui?
Tehtiin laatu työtä -70 luvulla södertäljessä core....core2 kirjoitti:Heh.. tuli vain mieleeni virallisuus noissa listoissa, näitten aikamäärien suhteen. Olin vuoden 76 syyskuussa tsiigaamassa Rally Sörmlandia Eskilstunassa, kun Stig ajoi ensimmäisellä ja mustalla 99 combilla jossa oli turbo, poika ryttysi autonsa pitkässä kaarteessa vasemmalle, syy oli se, että moottorin pakosarja suli ja kaikki tehot pihalle, joten meni hieman pitkäksi se kaarre muutamien pyörintöjen kera. Stig linkutti varikolle jotain 30-60km/t.
Ja sen jälkeen Södertäljessä valmistettiin paksusta rosteriputkesta pakosarja.
Eipä sulanut enään.
Tarkoitatko Hondan GoldWing meeting, onko se Eskilstunassa 2011. Itse en enään saa ajella motskarilla lekurin ohjeen mukaan, ja ihan perusteltu päätös häneltä.makeh kirjoitti: Tehtiin laatu työtä -70 luvulla södertäljessä core....
Eskiltunaan tullaan muuten elokuun alussa gwcf koontuminen siellä 2011 västeråskin aika tuttu paikka kans (tämä corelle)
Näinhän se menee et harrastukseen uppoo euroja auton arvo on tois sijainen asia silloin kun sitä rakentaa itselleen eikä muille joku aihion tapainen on oltava mistä on aloitettava eihän se muuten onnistu rakentelu ja og:ta kun ei saa enää uutenakaan niin vanhasta se on rakenneltava mieluissaNaxu kirjoitti:Eikös satkuun saa ihan ostaa vahvistetun laatikon, jos konetehot alkaa karkaa käsistä. Hinta tosin aika suolainen auton arvoon nähden, mutta jos hyvää itselle rakentaa. Eikös joku foorumilainen ole laittanut yli 10000€ satkuun? On varmasti hyvä ja mieluinen.
Menee yllätävä paljon just siihen aikaa ,vaivaa ja euroja ennekuin pystyy jotain tekemään aina tuntuu jotain puuttuvan..??!!toms kirjoitti:Ei suoraan ole mennyt Saab autoon 10 t€ vaan välillisesti monta kertaa.
Rupeaapa kalkuloimaan montako euroo on uponnut kaikkeen siihen harrastuksen ympärille niin huh huh. Tyylinä ku on että jos tarttet jotain työkalua tms ja sulla ei ole niin silloin se täytyy hommata.
Makeh varmaan rakentaa HD;tä.![]()
Enpä tiiä yhtään alkuperäistä harrikkaa, kaikki kun puolivalmisteita ovat
Taitaa alkuperäinen olla harvinaisin HD.