Kone ei käy rikkaalla, koska ei kasta koskaan tulppia. Kone käy yön yli seisottua lämpötilasta riippuen jonkin aikaa (10sek-n.5min) normaalisti, sen jälkeen voi startata rajattomasti uudelleen aina lähtee käyntiin hetkeksi. mutta ei jää käymään.9000CD23T kirjoitti:Tutki se LAMBDA anturi, tai mittauta pakokaasuarvot.
Jos kovinkin rikkaalla on niin LAMBDA vaihtoon.
( minun tonnari teki samanlaista temppua, kun ilmamäärämittarin kotelo oli täynnä vettä, kävi jonkinaikaa ja rupesi rykimään ja kävi kolmella ja tämän jälkeen sammui, eikä millään käyntiin, no odotettiin 20minsaa ja taas lähti käyntiin hyvin, kunnes taas alkoi rykimään, pakokaasu haisi todella pahalle )
Saab 900i 16 kat käyntiongelmat
Hmm, tarjotaan pari "mahdotonta vikaa":
-bensatankin "huohotus" tukossa"? Tuleeko sihahdus kun avaat tankin korkin, heti kun kone sammui?
-sytytyspääteaste kuumenee tai on rikki? Onko siellä sitä lämmönjohtavaa tahnaa korin välissä?
-bensatankin "huohotus" tukossa"? Tuleeko sihahdus kun avaat tankin korkin, heti kun kone sammui?
-sytytyspääteaste kuumenee tai on rikki? Onko siellä sitä lämmönjohtavaa tahnaa korin välissä?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Ei ole tukossa, ja sytyspääteaste vaihdettu toisesta Saabistani, ei käy ja toinen Saab käy tällä.Teemu kirjoitti:Hmm, tarjotaan pari "mahdotonta vikaa":
-bensatankin "huohotus" tukossa"? Tuleeko sihahdus kun avaat tankin korkin, heti kun kone sammui?
-sytytyspääteaste kuumenee tai on rikki? Onko siellä sitä lämmönjohtavaa tahnaa korin välissä?
Ok, se sitten niistä "mahdottomista vioista"
Jos kerran käy IMM:n liitin irti, niin palaako silloin CE-valo? Konehan menee silloin "limp home" tilaan. Valon pitäisi palaa
Sun pitäis varmaan kokeilla toisella LH-yksiköllä, jotta vois sitten sen vian eliminoida pois. Pitää sitten olla varmasti samanlainen yksikkö.
Oletko katsonut ruiskun johtosarjan?
LH 2.4:ää on vielä pari versiota 2.4.1 ja 2.4.2.
Ainaskin 2.1 litraisissa on tuota LH 2.4.2:sta.
Jos kerran käy IMM:n liitin irti, niin palaako silloin CE-valo? Konehan menee silloin "limp home" tilaan. Valon pitäisi palaa
Sun pitäis varmaan kokeilla toisella LH-yksiköllä, jotta vois sitten sen vian eliminoida pois. Pitää sitten olla varmasti samanlainen yksikkö.
Oletko katsonut ruiskun johtosarjan?
LH 2.4:ää on vielä pari versiota 2.4.1 ja 2.4.2.
Ainaskin 2.1 litraisissa on tuota LH 2.4.2:sta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
IMM ollessa irti ei CE- valo pala ja kone on "limp home" toiminnolla.Teemu kirjoitti:Ok, se sitten niistä "mahdottomista vioista"
Jos kerran käy IMM:n liitin irti, niin palaako silloin CE-valo? Konehan menee silloin "limp home" tilaan. Valon pitäisi palaa
Sun pitäis varmaan kokeilla toisella LH-yksiköllä, jotta vois sitten sen vian eliminoida pois. Pitää sitten olla varmasti samanlainen yksikkö.
Oletko katsonut ruiskun johtosarjan?
LH 2.4:ää on vielä pari versiota 2.4.1 ja 2.4.2.
Ainaskin 2.1 litraisissa on tuota LH 2.4.2:sta.
Kokeiltu toisella IMM:llä, ei minkäänlaista muutosta
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tuo 10-15 sekunttia viittaisi ns..lämpöaikakytkimen toiminta aikaan, eli hieman rikkaammalla ja kun tämä antaa padalle käskyn että normaali syöttö päälle niin ottaa ja sammuu..?
hmmm...kaasuläpän asento anturi..?
Kannattaisi käydä ne sähköjohtimien pistokkeet läpi ettei vaan olisi hapettumia.
Moottorin lämpenemisjaksoon kuuluu kaksi vaihetta.
Polttoainerikastuskerroin on korkeampi ensimmäisten 20 sekunnin käynnin aikana.
Tämä tarkoittaa että ruiskutusventtiilien aukioloajat ovat pidempiä.
20 sekunnin kuluttua polttoainerikastusta pienennetään lyhentämällä ruiskutusventtiilien aukioloaikaa.
Jos sytytyspulssit lakkaavat polttoainepumppu pysähtyy. ( hihnapyörällä oleva anturi..? )
Mahdollisia vikoja.
Moottori käynnistyy mutta pysähtyy välittömästi.
-johtosarja liitinkappale
-joutokäynnin säätöventtiili
-polttoaineen paineensäädin
-polttoainepumppu, takaiskuventtiili
-imujärjestelmä
Lainattu saab-klubin foorumilta:
Lähetetty: Kes Hei 07, 2004 10:07 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
^^Mimmi tuossa vastailikin. CE-valo on yksi pirulainen. Mulla talttui vasta ilmamäärämittarin ja ruiskupumpun vaihdolla. Ruiskupumppuja tohon 16v-malliin on kahta sorttia, kalliimpi tottelee Boschin-nimeä ja halvempi on Walbro. Mulla oli onnea, oli tuo puolet halvempi (98 e). Eikä äännellyt ollenkaan, antelipa vaan bensaa ihan miten sattui, kunnes kajahti lopullisesti ja jätti tielle.
Rikkinäisellä ilmamäärämittarilla ei kestänyt yli 100 km/h:n vauhteja tai täyskaasukiihdytyksiä ja sytytti CE-valon ynnä heitti varajärjestelmän päälle. Kun vaihdoin toimivan ilmamäärämittarin, pelitti kaksi viikkoa kunnolla kunnes alkoi vilkuttaa valoa. Parina aamuna lähti vaan kolmella pytyllä käyntiin ja minä jo ounastelin kansiremppaa tms., mutta kun sitten jätti tielle ja ruiskupumppu vaihdettiin, KAIKKI temppuilu loppui siihen. Eli moninaiset ovat oireet tuolla ruiskupumpulla. Loppujen lopuksi (mulla yht. 140 euroa=traileri 20 km+osa+vaihto) aika halpa osa vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi.
hmmm...kaasuläpän asento anturi..?
Kannattaisi käydä ne sähköjohtimien pistokkeet läpi ettei vaan olisi hapettumia.
Moottorin lämpenemisjaksoon kuuluu kaksi vaihetta.
Polttoainerikastuskerroin on korkeampi ensimmäisten 20 sekunnin käynnin aikana.
Tämä tarkoittaa että ruiskutusventtiilien aukioloajat ovat pidempiä.
20 sekunnin kuluttua polttoainerikastusta pienennetään lyhentämällä ruiskutusventtiilien aukioloaikaa.
Jos sytytyspulssit lakkaavat polttoainepumppu pysähtyy. ( hihnapyörällä oleva anturi..? )
Mahdollisia vikoja.
Moottori käynnistyy mutta pysähtyy välittömästi.
-johtosarja liitinkappale
-joutokäynnin säätöventtiili
-polttoaineen paineensäädin
-polttoainepumppu, takaiskuventtiili
-imujärjestelmä
Lainattu saab-klubin foorumilta:
Lähetetty: Kes Hei 07, 2004 10:07 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
^^Mimmi tuossa vastailikin. CE-valo on yksi pirulainen. Mulla talttui vasta ilmamäärämittarin ja ruiskupumpun vaihdolla. Ruiskupumppuja tohon 16v-malliin on kahta sorttia, kalliimpi tottelee Boschin-nimeä ja halvempi on Walbro. Mulla oli onnea, oli tuo puolet halvempi (98 e). Eikä äännellyt ollenkaan, antelipa vaan bensaa ihan miten sattui, kunnes kajahti lopullisesti ja jätti tielle.
Rikkinäisellä ilmamäärämittarilla ei kestänyt yli 100 km/h:n vauhteja tai täyskaasukiihdytyksiä ja sytytti CE-valon ynnä heitti varajärjestelmän päälle. Kun vaihdoin toimivan ilmamäärämittarin, pelitti kaksi viikkoa kunnolla kunnes alkoi vilkuttaa valoa. Parina aamuna lähti vaan kolmella pytyllä käyntiin ja minä jo ounastelin kansiremppaa tms., mutta kun sitten jätti tielle ja ruiskupumppu vaihdettiin, KAIKKI temppuilu loppui siihen. Eli moninaiset ovat oireet tuolla ruiskupumpulla. Loppujen lopuksi (mulla yht. 140 euroa=traileri 20 km+osa+vaihto) aika halpa osa vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Polttoainepumppu ja takaiskuventtiili on uusittu, polttoaineen paineet ja jäännöspaineet tarkistettu, ok. Samoin polttoainepumpun tuotto on oikea, tyhjäkäyntimoottori on kunnossa, kaikki liittimet tarkistettu ja varmuuden vuoksi puhdistettu. En tiedä mitä arvoja lamdan pitäisi antaa. Auton käydessä IMM irroitettuna, (käy näin vaikka kuinka kauan) signaalijohtimen jännite n. 95-120 millivolttia. IMM irroitettuna kierrokset noin 1600.9000CD23T kirjoitti:Tuo 10-15 sekunttia viittaisi ns..lämpöaikakytkimen toiminta aikaan, eli hieman rikkaammalla ja kun tämä antaa padalle käskyn että normaali syöttö päälle niin ottaa ja sammuu..?
hmmm...kaasuläpän asento anturi..?
Kannattaisi käydä ne sähköjohtimien pistokkeet läpi ettei vaan olisi hapettumia.
Moottorin lämpenemisjaksoon kuuluu kaksi vaihetta.
Polttoainerikastuskerroin on korkeampi ensimmäisten 20 sekunnin käynnin aikana.
Tämä tarkoittaa että ruiskutusventtiilien aukioloajat ovat pidempiä.
20 sekunnin kuluttua polttoainerikastusta pienennetään lyhentämällä ruiskutusventtiilien aukioloaikaa.
Jos sytytyspulssit lakkaavat polttoainepumppu pysähtyy. ( hihnapyörällä oleva anturi..? )
Mahdollisia vikoja.
Moottori käynnistyy mutta pysähtyy välittömästi.
-johtosarja liitinkappale
-joutokäynnin säätöventtiili
-polttoaineen paineensäädin
-polttoainepumppu, takaiskuventtiili
-imujärjestelmä
Lainattu saab-klubin foorumilta:
Lähetetty: Kes Hei 07, 2004 10:07 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
^^Mimmi tuossa vastailikin. CE-valo on yksi pirulainen. Mulla talttui vasta ilmamäärämittarin ja ruiskupumpun vaihdolla. Ruiskupumppuja tohon 16v-malliin on kahta sorttia, kalliimpi tottelee Boschin-nimeä ja halvempi on Walbro. Mulla oli onnea, oli tuo puolet halvempi (98 e). Eikä äännellyt ollenkaan, antelipa vaan bensaa ihan miten sattui, kunnes kajahti lopullisesti ja jätti tielle.
Rikkinäisellä ilmamäärämittarilla ei kestänyt yli 100 km/h:n vauhteja tai täyskaasukiihdytyksiä ja sytytti CE-valon ynnä heitti varajärjestelmän päälle. Kun vaihdoin toimivan ilmamäärämittarin, pelitti kaksi viikkoa kunnolla kunnes alkoi vilkuttaa valoa. Parina aamuna lähti vaan kolmella pytyllä käyntiin ja minä jo ounastelin kansiremppaa tms., mutta kun sitten jätti tielle ja ruiskupumppu vaihdettiin, KAIKKI temppuilu loppui siihen. Eli moninaiset ovat oireet tuolla ruiskupumpulla. Loppujen lopuksi (mulla yht. 140 euroa=traileri 20 km+osa+vaihto) aika halpa osa vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Lambda 0 - 1V.
LH 2.2
Napa 20 ( Boksissa )
Sisään 0.6-1.0V ( Seos Lihava )
Sisään 0 - 0,4 ( Seos laiha )
Varhaissytytys ( PRE-IGNition DI/APC M1989-
Sisään 0V ( Rikastus, varhaissytytys )
Sisään 6.5V ( Ei rikastusta )
Sisään 12V ( Rikastus, nakutus )
LH 2.4.2
Napa 24 ( Boksissa )
0.6 - 1,0 ( Seos on lihava )
0 - 0,4 ( Seos on Laiha )
LH 2.2
Napa 20 ( Boksissa )
Sisään 0.6-1.0V ( Seos Lihava )
Sisään 0 - 0,4 ( Seos laiha )
Varhaissytytys ( PRE-IGNition DI/APC M1989-
Sisään 0V ( Rikastus, varhaissytytys )
Sisään 6.5V ( Ei rikastusta )
Sisään 12V ( Rikastus, nakutus )
LH 2.4.2
Napa 24 ( Boksissa )
0.6 - 1,0 ( Seos on lihava )
0 - 0,4 ( Seos on Laiha )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Tilasin Bochilta lamda-anturin, ensi viikon olen työmatkalla joten palaan asiaan ja informoin tuloksista palattuani.9000CD23T kirjoitti:Lambda 0 - 1V.
LH 2.2
Napa 20 ( Boksissa )
Sisään 0.6-1.0V ( Seos Lihava )
Sisään 0 - 0,4 ( Seos laiha )
Varhaissytytys ( PRE-IGNition DI/APC M1989-
Sisään 0V ( Rikastus, varhaissytytys )
Sisään 6.5V ( Ei rikastusta )
Sisään 12V ( Rikastus, nakutus )
LH 2.4.2
Napa 24 ( Boksissa )
0.6 - 1,0 ( Seos on lihava )
0 - 0,4 ( Seos on Laiha )
No niin on jälleen palattu ihmisten ilmoille. Asensin lamda-anturin ja toiveikkaana käynnistin Saabin ja tulos: ei edelleenkään käy, lamdan vaihdolla ei mitään vaikutusta käyntihäiriöön, kohta meinaan loppuu hermot!!!!Kulkuri kirjoitti:Tilasin Bochilta lamda-anturin, ensi viikon olen työmatkalla joten palaan asiaan ja informoin tuloksista palattuani.9000CD23T kirjoitti:Lambda 0 - 1V.
LH 2.2
Napa 20 ( Boksissa )
Sisään 0.6-1.0V ( Seos Lihava )
Sisään 0 - 0,4 ( Seos laiha )
Varhaissytytys ( PRE-IGNition DI/APC M1989-
Sisään 0V ( Rikastus, varhaissytytys )
Sisään 6.5V ( Ei rikastusta )
Sisään 12V ( Rikastus, nakutus )
LH 2.4.2
Napa 24 ( Boksissa )
0.6 - 1,0 ( Seos on lihava )
0 - 0,4 ( Seos on Laiha )
Tämä on erään toisen merkin tyyppivika, mutta käsittääkseni sinulla on myös Boschin järjestelmä johon ongelma liittyy. Kyse on autoista 90 luvun molemmin puolin muutama vuosi.
Eli virranjakajan sisällä on ns. hall-anturi joka on rikki. Tässä toisessa merkissä väittivät että sitä ei saa vaihdettua, ilman koko virranjakajan vaihtamista, mutta kyllä sen saa. Niiteillä kiinni ja maksoi jotain 60mk.
Meinasin itsekin luopua aikanaan toivosta kun ko. osa temppuili. Lähti käyntiin silloin kun huvitti ja sammui ihan miten sattui. Tuli vaihdettua aika paljon osia vian vuoksi. Ja ko. vika ei näkynyt Chec Engine valon palamisena
Eli virranjakajan sisällä on ns. hall-anturi joka on rikki. Tässä toisessa merkissä väittivät että sitä ei saa vaihdettua, ilman koko virranjakajan vaihtamista, mutta kyllä sen saa. Niiteillä kiinni ja maksoi jotain 60mk.
Meinasin itsekin luopua aikanaan toivosta kun ko. osa temppuili. Lähti käyntiin silloin kun huvitti ja sammui ihan miten sattui. Tuli vaihdettua aika paljon osia vian vuoksi. Ja ko. vika ei näkynyt Chec Engine valon palamisena