9000 -90 2.0 IA T Korkea tyhjäkäynti, lastusta johtuva?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 9000 -90 2.0 IA T Korkea tyhjäkäynti, lastusta johtuva?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

kasalahko kirjoitti:ruiskulle jokin oma lämpöanturi? missä sijaitsee?
Näkyy imusarjan alapuolella, lohkossa 2 ja 3 pytyn välissä. Ylin rautalankalukituksella varustettu kaksinapainen liitin on lämpöanturin, alempana öljynpainekello omine johtoineen.
kasalahko
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Marras 01, 2010 17:47
Paikkakunta: järvenpää

Re: 9000 -90 2.0 IA T Korkea tyhjäkäynti, lastusta johtuva?

Viesti Kirjoittaja kasalahko »

Minuteman kirjoitti:
kasalahko kirjoitti:ruiskulle jokin oma lämpöanturi? missä sijaitsee?
Näkyy imusarjan alapuolella, lohkossa 2 ja 3 pytyn välissä. Ylin rautalankalukituksella varustettu kaksinapainen liitin on lämpöanturin, alempana öljynpainekello omine johtoineen.
Nyt on lämpöanturi vaihdettu, toimii hieman paremmin. Kierrokset silti n.1100. Kylmällä koneella luonnollisesti hieman enempi. Mitäs seuraavaksi :) Kaikenmoiset alipaineletkut koitin käydä läpi samalla. ei selkeää vikaa missään.

Tuntuu että antaisi kierrosten nousta korkeammalle ennen isomman vaihteen vaihtoa kuin ennen? Kulutus tuntui myös laskevan (ei tietokoneen mukaan)

Tulipa toinenkin vika tuossa, eli kaasun kun lyö pohjaan, kierrokset nousee n.4K jonka jälkeen ihan kuin bensansyöttö katkeaisi kokonaan ja kierrokset laskee n.2500. Tätä "nykimistä" siis niinkauan kun kaasua pitää pohjassa.
Tasaisesti kiihdyttäessä ei vikaa, kiihtyy ja kulkee tasaisesti ja hyvin.
Saab 900 -83 T8
Vastaa Viestiin