Ruuvi renkaassa?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Ruuvi renkaassa?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Elikäs, pesin tossa kesärenkaat talviteloille, ja huomasin yhdessä renkaassa ristipää ruuvvin uponneena kantaa myöten. Sitä en tiedä kuinka kauan tuo ruuvi on siinä ollu, ei se paljoakaan vuotanut kun vuodonilmaisinaineella koitin.

Kyseessä on rengas 225/40 18" koossa, eli kysymys kuuluu onkohan tuota mahdoton paikata?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

ei kai, eikun "kamelinpaskaa" kehiin ja rengas kuntoon! :)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Käytä rengasliikkeessä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Käytä rengasliikkeessä ja pyydä paikkaamaan kunnpn paikoilla. Porataan reikä ja pistetään sisäpuolelta "kumisalko" liimalla kiinni. Ainakin mun rengas paikattiin viime syksynä tuolla tavalla ja hyvin on pitänyt. Tosin mulla on kesärenkaat malli "traktori" :oops:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

No täytyypi käydä tossa Laten(paikallinen rengasmyyjä) juttusilla kun tämä talvirengas kausi hieman tästä rauhoittuu.

Ei sillä viissiin taida olla mitään väliä vaikka on matalaprofiilirengas? ja nopeusluokka on W?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Eihän sillä muuta väliä ole, kuin että jos nopeusluokan rajoja koettelee, nuo räkänarut saattaa poistua paikoiltaan. Eli kuten sanottu, rengas irti vanteelta ja sisäpuolelta painettava talla reikään ja taas mennään.

Joskus takavuosina noista räkänaruista kiersi juttu, että ne olisi muuallakin EU alueella kuin Länsi-Saksassa kielletty, mutta taisi olla vaan juttu.

Samoihin aikoihin tuli ajeltua yksi kesä ruuvi renkaassa. Syksyllä luulin naulaksi, kun kanta oli kulunut kokonaan pois, eikä ilmaa tarvinut lisäillä kuin pari kertaa kesän aikana.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Kertokaas mitä nää teidän räkänarut ja kamelin paskat oikeen tarkottaa?

Enpä oo moisista koskaan kuullut, pait kamelin paskasta jossain ihan toisessa yhteydessä, korkeasaaressa :roll: :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Taitaa pojat sanoa sitä liimapullo-paikkausta "kamelinpaskaksi".
Ei ollut sitten toikaan.
No, paikkapullo hanskalokerossa, kummiski

Hyvin on toiminut ja helposti irtoo jätelavalla olevista renkaista, vai onkos sillä enää silloin mitään väliä.
Viimeksi muokannut Firges9000, La Loka 23, 2004 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Koiranpaskaa vaan kehiin :D Luultavasti sama asia kun kamelinpaska, ainakin 9-5T kuvauksen mukaan. Ikinä ei ole paikkaus pettänyt. :wink:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

9-5T kirjoitti:Kamelinpaska on n.10cm pitkä ja 5mm paksua narun ja mönjän risteytys. Suurennetaan/avataan reikä ja survastaa työkalulla kamelinpaska puolesta välistä sisään kaksin kerroin, pyöräytetään työkalua ja vedetään pois sitten katkaistaan ylimääräinen osa jolloin homma on valmis. Maksoin 5v sitten sarjasta n.400mk mutta nyt jossain autotarvikeliikkeissä on ollut halvalla pieniä sarjoja.
Onko tämä sama homma, jota myös tubeless paikkaukseksi kutsutaan. Mistähän tommosia sarjoja vois kysellä?

nimim: ainaski kerran vuodessa naula renkaassa
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

sakarias kirjoitti:Onko tämä sama homma, jota myös tubeless paikkaukseksi kutsutaan.
Tubeless on suomeksi sisärenkaaton, eli samasta paikkaustavasta on kyse.

Minuakin kiinnostaa tollasen sarjan löytäminen kun lähipiirin 6:sta autosta vähintään 2kpl vuodessa paikataan ko. menetelmällä rengasliikkeissä...
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Nyt olis kesärenkaan paikkaus taas ajankohtaista. Renkaasta löytyi ruuvi ja poistaessani sen, ilmat pakeni renkaasta.

Kävin ostamassa tarviketorilta paikkaussarjan ja sen mukana ei tietenkään tullut minkäänlaisia ohjeita. Sarjassa on "kumimatoja", neula, raspi ja vulkanisaattori.

Raspaanko minä reiän raspilla, voitelen "madon" vulkanisaattorilla, tungen sen neulalla reikään ja toivon parasta.

Olisi mukavaa kuulla, jos jollakulla olisi ohjeita tai kokemuksia moisesta paikkauksesta.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

syksyllä miekin ihmettelin takapään outoa käytöstä... oli takarengas totaalisen tyhjä mutta hyvin kannatteli 7" leveä vanne 195/65/15" rengasta,vaihdoin talvikumit viikko ennen lumisateita ja peltiruuvihan siellä oli ,2 viikkoa sitten löysin appiukon varastosta lidlistä ostetun paikkaussarjan juuri tätä räkää/paskaa kokeili ihan piruuttani eli kairalla reikä puhtaaksi,liimaa reikään,paska pitimeen ja työn sinne reikään ja nykäsi poies ,hyvin pysynyt ilmat 2 viikkoa vaik ei oo ajettu vielä yhtään!
saakohan tuota paskaa irtotavarana...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

9-5T kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

EDIT: tuolla olikin jo ohje.
Elikkä, yritänkö minä pursottaa sitä vulkanisaattoriainetta sinne reikään, vai onko tarkotus voidella ne "madot" vulkanisaattorilla?
Vaikkapa taitaa ajaa saman asian kumminpäin vaan. Pääasia on vissiin, että sitä ainetta siellä on.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Työntöpaikan voi voidella ihan tavallisella kumiliimallakin, jolloin se menee liukkaammin paikoilleen ja samalla tiiviys paranee.
Vastaa Viestiin