Ryypyn vaijerista...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ajakaa
"Ruisku"

Ryypyn vaijerista...

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Ovatko muut kanssaSaabistit huomanneet, että jopa orggis ryypynvaijeri katkeilee tasaisin väliajoin (max 2v.)! Johtunee mutkasta jonka vaijeri tekee koukatessaan alaspäin kohti kaasaria? Mistäköhän saisi osan joka kestää... :?
"SaabAna"
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Hmmmm....

Mulla taitaa 99:ssä olla vasta toinen vaijeri ja autolla on ikää kuitenkin pian 23v.

Jyrkät mutkathan tuon "vaijerin" syö. On tuo pianolanka sen verran jäykkää ettei jyrkkiä mutkia kestä....

Mahdollisimman jouhevat kurvit ja hyvät kinnikkeet kaasarin päässä.

Itse rakensin letkuklemmarista kiinnikkeen, millä vaijerinkuoren saa tiukasti kiinni ja myös asennon saa jäämään mieleisekseen....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Minä huomasin olevani Laakkosen kanta-asiakas kun ajoin -84 900GL:llä, onneksi oli vanhat varaosat tarjouksessa, meni muuten niitä ryyppuvipuja repullinen :lol: :wink:
jamala
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja jamala »

Mullakin hajos aikanaan ryyppyvaijerinkuori ja kyselin alkuperäistä vaijerinkuorta, mutta maksoi mielestäni hurjasti. Hain mopokorjaamosta sopivaa vaijerin kuorta, porasin vanhan pois siitä mustasta muoviosasta ylhäällä ja liimasin epoksilla kiinni. Hyvin on toiminut. Ei mulla ainakaan siinä itse vaijeri osassa ollut mitään kuluneisuutta kun sehän tosiaan on sellaista pianolankaa niin ei luulis menevän miksikään.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Vastaa Viestiin