Molempia vaihtoehtoja kannattaa kokeilla, koska molemmissa on niin hyvät kuin huonotkin puolensa. Tietääpähän sitten, kumpaa tapaa käyttää useammin ja mieluummin. Omalla autolla on kiva lähteä, kun ei ole muiden aikatauluista riippuvainen, mutta toisaalta väsyneenä ei ole mukavaa eikä turvallista ajaa. Kumpaankaan suuntaan.Pohjalainen jr. kirjoitti:En ole oikeastaan vielä päättänyt, kun linja-autot kulkee sopivasti tästä meidän ohi, kun asutaan Jämsä-Halli välisellä tiellä. Keväämmällä sitten ainakin omalla kyydillä.Sumzi kirjoitti:No perkele! Siellä sitten![]()
Itse tuun tolla omalla turbolla kun julkisilla menisi niin pitkään ja onhan se muutenkin mukava taittaa matka SaabillaTuletko itsekin tolla sun Satkulla?
Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Azanovix kirjoitti: Molempia vaihtoehtoja kannattaa kokeilla, koska molemmissa on niin hyvät kuin huonotkin puolensa. Tietääpähän sitten, kumpaa tapaa käyttää useammin ja mieluummin. Omalla autolla on kiva lähteä, kun ei ole muiden aikatauluista riippuvainen, mutta toisaalta väsyneenä ei ole mukavaa eikä turvallista ajaa. Kumpaankaan suuntaan.

Kävin intin 1964 Obbnäsissä laivastossa niin siellä päässä ei väsynyt, mutta stadin päässä väsähti melkein joka ilta. (aamusella sai kyl dösassa koisia hetken.)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Kotoa on matkaa varuskuntaan ehkä 25 - 30 km, joten melkein nurkallahan tuo on. Talvella ainankin voisi ehkä olla parempi säilyttää auto kotona tallissa kuin lumen keskellä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Itse kuljin tuota väliä omalla autolla koko armeijan ajan, oli se mukavampi omaan rauhalliseen tahtiin lähteä takaisin
mutta eihän tuommoista satkua tosiaan hangen keskelle viitsi jättää.

Ex Og 9-3 2.3 Aero 2000
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
#4911
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Eikunvaan auto käyttöön. Ne on tehty ajettaviksi. Esim. allekirjoittaneella ei ole tallia, joten aina on lähtö taivasalta. Nytkin 99cc on ollut viimeksi ajossa melkein viikkositten. Alkaa olla melkoinen lumikinos auton päällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Oishan tuotta lisätallissa yksi hyväkuntoinen 900c mallia Pappamobiili II, tosin vanhemman pojan nimissä.
Pitää vain katsastaa ja taas mennään.
Pitää vain katsastaa ja taas mennään.

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Hei alokas!
Miten tämä projekti alkoi? Antoiko ne pojalle edes kunnon kamppeet? Ruokaa ne kyllä varmaan antaa, ettei laihtumaan pääse, vai kuin?
Terveisin Risto / alokas 3/65
Miten tämä projekti alkoi? Antoiko ne pojalle edes kunnon kamppeet? Ruokaa ne kyllä varmaan antaa, ettei laihtumaan pääse, vai kuin?

Terveisin Risto / alokas 3/65
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Alokas tuli juuri kotiin ekalle lomalle. Kertoo varmaan itse siitä enemmän. Samoin 900:n nokkaketju on vaihdettu ja nyt on hiljainen ja tasainen käynti. Ahtojen kato löytyi myös, joten aletaan olla loppusuoralla siltäkin osin.
Vielä kun pikkuisen saa pokatuksi pakoputkien päitä, niin voi sanoa kuin närästysmainoksessa "Nyt on hyvä" 


# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Joo niin se vain alokasaika alkoi.
Kaksi viikkoa meni niin, että oikein hujahti. Vaatteet sai melkein kaikki heti oikean kokoisia, mitä nyt toinen karvalakki oli kokoa 54 (sopiva koko on 59-60). Hatun kokoon saattoi vaikuttaa, että tuttu kaveri oli jakamassa niitä. Leppoisampaa menoa ollut kuin mitä odotin, vaikka tiesinkin jo ettei Halliwood ole sieltä pahimmasta päästä läheskään.
Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi, siitä huolimatta painoa on jäänyt matkalle jo neljä kiloa, mutta onhan sitä mistä ottaakin
Voi olla, että huomenna tulee ajettua autolla jonkin aikaa
Kaksi viikkoa meni niin, että oikein hujahti. Vaatteet sai melkein kaikki heti oikean kokoisia, mitä nyt toinen karvalakki oli kokoa 54 (sopiva koko on 59-60). Hatun kokoon saattoi vaikuttaa, että tuttu kaveri oli jakamassa niitä. Leppoisampaa menoa ollut kuin mitä odotin, vaikka tiesinkin jo ettei Halliwood ole sieltä pahimmasta päästä läheskään.
Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi, siitä huolimatta painoa on jäänyt matkalle jo neljä kiloa, mutta onhan sitä mistä ottaakin

Voi olla, että huomenna tulee ajettua autolla jonkin aikaa

Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Hienoa Paavo! Ei muuta reippaalla mielellä nenä päin tuulta. Hyvää jatkoa! 

Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Lueskelinpa tässä narun läpi, ja täytyy sanoa että hieno on kulkupeli, ihan kateeksi käy
Ajeleppa maltilla!
Ja lykkyä harmaisiin, tuut pitää sitä hienoimpana aikana elämästäs, usko pois. Ite olin siinä Keuruulla vuoden ja kertausharjotukset oli siellä tänä vuonna, eivät meinanneet saada mua sieltä pois lähtemään

Ja lykkyä harmaisiin, tuut pitää sitä hienoimpana aikana elämästäs, usko pois. Ite olin siinä Keuruulla vuoden ja kertausharjotukset oli siellä tänä vuonna, eivät meinanneet saada mua sieltä pois lähtemään

2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 08, 2009 13:55
- Paikkakunta: kotka
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Pakko laittaa kommenttia.
On kyllä ihan viimoisen päälle laitettu.
Itselläni olisi omassani jonka vasta ostin
laittelemista jos jonkinverran.
Taitaa olla ns. ikuisuusprojekti.
kyseessä siis: saab 900i vm1988 118hp
porrasperä kasitappi koneella. (klubitarrat+)
kilsoja on jo yli 330000 mutta toimii.
On kyllä ihan viimoisen päälle laitettu.
Itselläni olisi omassani jonka vasta ostin
laittelemista jos jonkinverran.
Taitaa olla ns. ikuisuusprojekti.
kyseessä siis: saab 900i vm1988 118hp
porrasperä kasitappi koneella. (klubitarrat+)

kilsoja on jo yli 330000 mutta toimii.
Jäsen #5236
Saab 900i 1988.
Saab 900i 1988.
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Sen verran kysyä vanhaa asiaa eli kun asensitte Aeron korisarjaa niin mistä löysitte oikean kokoisia popniitteja ovien helmojen kiinnitykseen?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Ihan tuosta paikallisesta sekatavarahalpiskaupasta. Iso laippa niissä oli, mutta alapuolelle piti pistää prikka.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
Auto pistetty tulille talven jälkeen. Tuskin sai avainta käännetyksi, kun iski ilman sahaamista tulet pannuun ja savut piipusta. Siitä lähtee kesän ajokausi liikkeelle. Kuulemma CSM on tähtäimessä. Huomenna haetaan pakokärylappu ja maanantaina tarkistetaan auton liikenneturvallisuus. 

# 419 Vesa Pohjalainen