ABS:t ei toimi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ZaappiFantti
"Turbo"

ABS:t ei toimi

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Moros,

ABS:T hyyty katsastusta ennen. Auto seissyt pakkasessa aika paljon. Sulatin hallissa ja koitin ihmetellä sulakkeita yms. Ei auttanut. Onko oikotietä onneen, eli leima noista kiinni.

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
muppelo
"Hölösuu"

Re: ABS:t ei toimi

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Lue ensin vikakoodit siitä vehkeestä että mitä se itkeskelee. Ohjeet vikakoodien lukuun löytyy vaikkapa:
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... ssbpg1.htm

Itsellä (juurikin vm. -91) kettuili siitä että pääventtiili on sökö vaikka viallinen oli itse boksi ja pomppasi katsastuksesta juurikin mm. abs:ien takia (muut syyt ovat käppärin vaijeri, jumissa eli jäässä, ja vas. alapallonivel)

itse olisin säästäny PALJON vaivaa jos olis ollu se toimiva boksi millä kokeilla...
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
ZaappiFantti
"Turbo"

Kiitos,

Katsotaan. Mistähän sais infot boxien yhteensopivuudesta? Käykö 1991 vehkeeseen 1995 ABS - boxi??

Missäs tarkalleen toi boxi olikaan?
muppelo
"Hölösuu"

noita 91:ssäkin olevia mk2 bokseja tuntuu olevan vähänlaisesti liikkeellä MUTTA sinne paikalleen käy vanhemmanmallin boksikin kunhan vinkulla tms. kaventaa liittimessä olevaa "koukkua" mikä ottaa boksin liittimestä toisesta päästä kiinni. Se osa on muovia. Toisen reunan metalliklipsi käy. Mulla tuo modaus kesti 5min.

Tietenkään vanhemmassa ei ole tuota vikakoodien lukumahdollisuutta (abs-valon vilkuttelulla, mutta minuapa se ei haitannu kun absit alkoi toimia).

Mulla tuo boksi ainakin on akvaariossa, vasemmassa reunassa. Mahtuu hyvin tulemaan pois kunhan nostaa sen muovisen johtonivaskan läpiviennin pois paikaltaan (akvaarion kansi pitää sen paikallaan ja sen joudut irroittaa muutenkin).
ZaappiFantti
"Turbo"

Mulla on vm. 95 boxi tulossa. kiitos. Eikös se ole MK2? Akvaarion kansi nyt on vaan yhellä ruuvvilla kiinni, kun sitä joutuu kokoajan aukomaan :)

ZF
muppelo
"Hölösuu"

mulla se ei ole millään kiinni kun sitä joutuu koko ajan aukomaan :lol:

Nyt täytyy jonkun viisaamman sanoa mihin asti tuota mk2 abs-purnukkaa on ollu käytössä. Itte luulisin että ainakin -93 asti mutta äkkiäpä tuon numerosarjan siitä päältä katsot et täsmääkö.
Vastaa Viestiin