9-5 vm 2000 tupruttaa savua

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabistiruotsi
"Tuplakaasari"

9-5 vm 2000 tupruttaa savua

Viesti Kirjoittaja saabistiruotsi »

Olen tässä pari kertaa huolissani kysellyt neuvoa 9-5 2,3 t savuttamisen johdosta. Kaikki kaverini totesivat, että kyllä se turbo on lojahtanut. Aloin uskoa heitä ja tänään otin lopulta turbon irti. (n. tunti töitä). Missään ei ollut löysää!! Ahtimen putki itercoolerille oli aivan kuiva. Tosin sitten pakokaasun puoleinen pää oli aika nokinen. siis kyllä öljyä palaa, mutta minkä vuoksi? Löytyisikö viisaimmilta neuvoa, ettei tartte koko konetta ruveta aukomaan? Kiitti etukäteen.
melberi
"Turbo"

Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua

Viesti Kirjoittaja melberi »

Ei kummempia välyksiä tässäkään: http://img526.imageshack.us/i/img0113df.jpg/

Eli turbiinipuolen vuoto ja öljyn koksaantuminen siihen akselin juureen/ympäristöön.

Foorumin juttujen perusteella jumiutuneet männänrenkaat moottorissa voivat savuttaa myös. Et ole mitään liotustemppuja kokeillut?
saabistiruotsi
"Tuplakaasari"

Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua

Viesti Kirjoittaja saabistiruotsi »

Moi, Kiitti kuvasta. Olipa päässyt turbo pahasti tervautumaan. Mulla ei pitäisi olla niitä ongelmia, kun itse turbolla ei ole vielä ajettu niin paljoa ja öljyt ovat "lähes puhtaat".
Taidan repiä kannen auki ja vaihtaa samalla venttiilien tiivisteet. Onko kenelläkään muuten kokemusta männän renkaiden vaihdosta, jos irroittaan ne alapuolelta ja työntää ylös?
Vastaa Viestiin