
OGsatku ja uusi akku
Re: OGsatku ja uusi akku
Kyllä satkulla tuosta reissusta selviää! Itsekkin heitin omalla satkulla tyttökaverin kanssa uutenavuotena erittäin pahassa kelissä reissun kuopio-helsinki-vantaa-kuopio eikä mitään ongelmia ilmennyt 

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: OGsatku ja uusi akku
Loppiaisen aikaan 1000 km todella pahassa lumimyrskyssä vanhalla satkulla ja Emäntä ja Tyttö kyydissä. Jos Saabiin ei voi luottaa niin mihin sitte ???
Kyllä vanhassa huolletussa ja pidetyssä autossa on vikamahdollisuuksia paljon vähemmän kuin nyky-tötteröissä.
Ne mahdollisesti vikaantuvat osat on aina mukana, syttypoksi ja laturin hiilisilta-latausäädin.
Kyllä vanhassa huolletussa ja pidetyssä autossa on vikamahdollisuuksia paljon vähemmän kuin nyky-tötteröissä.
Ne mahdollisesti vikaantuvat osat on aina mukana, syttypoksi ja laturin hiilisilta-latausäädin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: OGsatku ja uusi akku
Mikäs tuon syttyboxin virallinen nimi on?toms kirjoitti:Loppiaisen aikaan 1000 km todella pahassa lumimyrskyssä vanhalla satkulla ja Emäntä ja Tyttö kyydissä. Jos Saabiin ei voi luottaa niin mihin sitte ???
Kyllä vanhassa huolletussa ja pidetyssä autossa on vikamahdollisuuksia paljon vähemmän kuin nyky-tötteröissä.
Ne mahdollisesti vikaantuvat osat on aina mukana, syttypoksi ja laturin hiilisilta-latausäädin.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OGsatku ja uusi akku
esim motonet
sytytyspääteaste
mie oon keränny kaverin transporttereista noita talteen. taitaa 5 tai 6 olla laatikossa.
samoilla numeroilla mokomat
sytytyspääteaste

mie oon keränny kaverin transporttereista noita talteen. taitaa 5 tai 6 olla laatikossa.
samoilla numeroilla mokomat
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OGsatku ja uusi akku
Oliko siinä nyt sitten useampi vika, kun alussa kertoilit ettei startti pyöritä kunnolla, vaikka olit ladannut ctekillä akun täyteen? Viimeisimmistä viesteistä sai sen käsityksen että vika olisi ollut laturin hiilissä/säätäjässä.juhokare kirjoitti:Eli ei ollut kait sitten korjaamon asennuksessa vikaa, ja mielestäni se maadoitusasennus on siisti ja ihan kohtuu asiallinen, ei valittamista, näin päällisin puolin. Toivottavasti tuo laturi nyt pelaisi.
Suoraan sanottuna tekisi mieli lähteä talvipäiville juurikin tällä autolla, mutten tiedä uskallanko. Matkaa ei ole liian pitkästi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OGsatku ja uusi akku
Niin, akku oli huono tai vanheni, maadoitus ei välttämättä ollut se puhtain vaikka ehkä pelasi, Bilteman kytkin oli hieman löyhentynyt ja sitten säätäjä rikki. Nyt tuntuisi pelaavan taas.Mertmi kirjoitti:Oliko siinä nyt sitten useampi vika, kun alussa kertoilit ettei startti pyöritä kunnolla, vaikka olit ladannut ctekillä akun täyteen? Viimeisimmistä viesteistä sai sen käsityksen että vika olisi ollut laturin hiilissä/säätäjässä.juhokare kirjoitti:Eli ei ollut kait sitten korjaamon asennuksessa vikaa, ja mielestäni se maadoitusasennus on siisti ja ihan kohtuu asiallinen, ei valittamista, näin päällisin puolin. Toivottavasti tuo laturi nyt pelaisi.
Suoraan sanottuna tekisi mieli lähteä talvipäiville juurikin tällä autolla, mutten tiedä uskallanko. Matkaa ei ole liian pitkästi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Jaha, liekkö seuraavaksi menossa tämä niin kutsuttu sytkäboxi. Laitoin virrat päälle ja auton rätisi (valot) startatessa, mutta kone ei pyörinyt. Vai oliko akussa liian vähän virtaa, johon itse en usko. Sitten kävin katsomassa uudestaan päävirtakytkintä ja tarkistin sen, ja kokeilin uudestaan startata, mutta sitten lähti.
Boschilaisen versio maksaa noin 200 euroa ja tarvike noin 80-90 euroa.
Boschilaisen versio maksaa noin 200 euroa ja tarvike noin 80-90 euroa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Nyt off-topickkia: eräs täällä otti aivan aiheesta mahdollisuuden minun kannattamastani korjaamosta mahdollisen huonon laadun. Esimerkkinä voin sanoa, että ks. korjaamo on Toijotan merkkikorjaamo. Tekee perushuollot ja takuuhuollot, hinta tunnilta yleensä minulle hyvin järkevät 50 euroa ja työn laatu yleensä varsin hyvä. On tosi asia, että väki vaihtuu ja voi myös laatukin vaihdella ja korjaajan laatua mitataan paljolti stressin ja kiireen alla. Omat autoni erityisesti Hilux on huollatettu erittäin hyvin, ja mielelläni käytän tuolla kuin Juhan Autossa, joka on varmasti kallis, vaikkakin siellä työn tekemisen taso hyvää, mutta Muhoksen korjaamo on kävelymatkan päässä asunnoltani, niin homma on sujunut hyvin. On totta, että satkussani on ollut mielestäni liikaa vikoja, koska pelkään, etten saa niitä rahoja kokonaisuudessaan takaisin. Osan olen tehnyt itse, jota korjaamolta suosittelivat ja homma on onnistunut hyvin. Varsinainen huoltopäällikkö on varsin ystävällinen asiakasta kuin asiakasta kohtaan ja haluaa hyvää yhteistyötä, hän on mielestäni yksi isompia merkkihenkilöitä ks. huoltamolla.
Esimerkkinä mainittakoon, että Hiluxin pellit meni hieman ruttuun noin 4-5 viidestä kohtaan hirven vasa kolarissa juuri ennen Joulua. Muhoksella on Muhoksen Autohuolto niminen liike, jossa omistaja on mielestäni myöskin ystävällinen ja erittäin ammattitaitoinen peltikorjaaja. Hän teki yhteistyötä tämän asian tiimoilta tämän paikallisen toijotan huollon kanssa varaosiin liittyen ja homma eteni niin nopeaan, että autoni oli korjattu viikkoon ja jälki oli ns. parempi kuin hyvä! Muhoksella kaikkinensa homma on pelannut erityisen hyvin lukuunottamatta näitä pieniä ongelmia huoltajissa, jotka vaihtuvat. Täällä on myös toinenkin maalaamo, joka asentaa tämän koko eurooppalaisen halvan rengasliikeorganisaation renkaita, jotka tulevat rahtina. Muhoksen Neste on ollut kuitenkin hyvin kilpailukykyinen minun kannaltani, joka on mielestäni hyvä asia. Ja 17min kävelymatka yhteen suuntaan tuntuu vähältä. Eli kaikkinensa en pidä paskoina korjaamoina, vaikkakin tekevät joskus pieniä virheitä.
Sorry tämä pieni avautuminen.
Esimerkkinä mainittakoon, että Hiluxin pellit meni hieman ruttuun noin 4-5 viidestä kohtaan hirven vasa kolarissa juuri ennen Joulua. Muhoksella on Muhoksen Autohuolto niminen liike, jossa omistaja on mielestäni myöskin ystävällinen ja erittäin ammattitaitoinen peltikorjaaja. Hän teki yhteistyötä tämän asian tiimoilta tämän paikallisen toijotan huollon kanssa varaosiin liittyen ja homma eteni niin nopeaan, että autoni oli korjattu viikkoon ja jälki oli ns. parempi kuin hyvä! Muhoksella kaikkinensa homma on pelannut erityisen hyvin lukuunottamatta näitä pieniä ongelmia huoltajissa, jotka vaihtuvat. Täällä on myös toinenkin maalaamo, joka asentaa tämän koko eurooppalaisen halvan rengasliikeorganisaation renkaita, jotka tulevat rahtina. Muhoksen Neste on ollut kuitenkin hyvin kilpailukykyinen minun kannaltani, joka on mielestäni hyvä asia. Ja 17min kävelymatka yhteen suuntaan tuntuu vähältä. Eli kaikkinensa en pidä paskoina korjaamoina, vaikkakin tekevät joskus pieniä virheitä.

Sorry tämä pieni avautuminen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OGsatku ja uusi akku
heitä se päävirta katkaisija hittoon sieltä---ihmettelen miksi se edes on enään siellä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OGsatku ja uusi akku
Voitpa olla hyvin oikeassa!! Olen samoilla linjoilla, mutta siinä on vain se, että jos auto on käyttämättömänä viikon ellei kaksi, niin akku voi olla aika tilt. Voi olla, että poistatan sen sieltä, itse en osaa. On siinä sellainenkin hyvä piirre, että se pitää ruuvata kunnolla kiinni, niin sitten alkaa pelaamaan! Voi olla, että tänään ruuvasin sen hieman vain hennosti kiinni, niin jälki oli rätinätä, joka kuluttaa muita virtalaitteistoja. Tämä pieni kipinöinti kengissä voi aiheuttaa ns. hiilarin säätäjän palamista.nalleolut kirjoitti:heitä se päävirta katkaisija hittoon sieltä---ihmettelen miksi se edes on enään siellä
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OGsatku ja uusi akku
voi perse sun kaa... otat sen akun navan irti akusta ku saab jää seisomaan.
13mm mutteri löysälle ni saat tuon paskan pois välistä. aikaa menee n.1min.
13mm mutteri löysälle ni saat tuon paskan pois välistä. aikaa menee n.1min.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OGsatku ja uusi akku

Viimeksi muokannut Risto, Ke Helmi 23, 2011 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OGsatku ja uusi akku
Niin, nooo pitää yrittää. Tässä aiheosiossa ehdoton määrä kirjoittelijoista on itsepäteviä asentajia, joka tietysti on hyvä asia, mutta on totta, että itse en ole sellainen. Mutta koetellaan.nalleolut kirjoitti:voi perse sun kaa... otat sen akun navan irti akusta ku saab jää seisomaan.
13mm mutteri löysälle ni saat tuon paskan pois välistä. aikaa menee n.1min.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OGsatku ja uusi akku
Ei mulla ainakaan tupliksen akku ole millänsäkään, vaikka kylmällä lumikinoksessa on seissyt kuukaudenkin päivät... Okei sähkölaitteita on varmaan 90% vähemmän, mutta silti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: OGsatku ja uusi akku
Juuri samoja päävirtakatkaisijoita on meidän perhepiirissä harraste- ja mökkiautoissa useita. Ei mitään ongelmia.
Ja tätä latausasiaa sivuten muutama oma huomio mahdollisista vikapaikoista, tai siis mitä on oman satkun kanssa tullut tapeltua.
Laturin ohjausvirtapiuha irti/poikki. 3 kertaa ilmennyt vika, 3. kerralla jatkoin piuhaa sen verran ettei ole niin tiukalla.
Laturin maadoitus löysällä moottorin kupeessa. 2 kertaa ilmennyt, jälkimmäisellä kerralla laitoin ruuvilukitetta väliin. Toivottavasti nyt pysyy.
Ainakaan tuo maadoituksen löysyys ei polttanut latausvaloa, muistaakseni ohjauspiuhan katkeaminenkaan ei polttanut latausvaloa. Yleismittarilla mittailemalla laturin rungosta sekä plusnavasta sekä akulta pääsi käsiksi siihen faktaan että välissä jossain on huono kontakti.
Ja tätä latausasiaa sivuten muutama oma huomio mahdollisista vikapaikoista, tai siis mitä on oman satkun kanssa tullut tapeltua.
Laturin ohjausvirtapiuha irti/poikki. 3 kertaa ilmennyt vika, 3. kerralla jatkoin piuhaa sen verran ettei ole niin tiukalla.
Laturin maadoitus löysällä moottorin kupeessa. 2 kertaa ilmennyt, jälkimmäisellä kerralla laitoin ruuvilukitetta väliin. Toivottavasti nyt pysyy.
Ainakaan tuo maadoituksen löysyys ei polttanut latausvaloa, muistaakseni ohjauspiuhan katkeaminenkaan ei polttanut latausvaloa. Yleismittarilla mittailemalla laturin rungosta sekä plusnavasta sekä akulta pääsi käsiksi siihen faktaan että välissä jossain on huono kontakti.