9-5 Aero -02 vielä merkkihuoltoon vai pajalle?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9-5 Aero -02 vielä merkkihuoltoon vai pajalle?

Viesti Kirjoittaja oju »

mikan kirjoitti:Mulla on lähes tuplasti tuon verran ajettu vanhempi Aero. Siinä on täys huoltokirja. Vaan oli siitä hyötyäkin, että kaikki huollot oli tehty ajallaan. GM nimittäin maksoi jakopäärempan silloin kun auto oli 8 vuotias ja 220 tkm mittarissa.
Elämä on varmaan ollut helpompaa noin, ei ne merkkihuollot ole autoilun merkittävin kustannus.

Alkuperäiseen kysymykseen ei ole yksiselitteistä vastausta. Esimerkiksi edelläolevassa tapauksessa kahdeksassa vuodessa huolloista on kertynyt aikamoinen kasa rahaa. Rahaa, jolla olisi voinut kevyesti maksaa erikseen tuon rempan. Toisaalta harva omatoimikorjaaja säästää nuo säästetyt rahat jonnekin, eihän tupakoimattomatkaan oikeasti käy useammin Kanarialla.
Riksa80
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Syys 16, 2010 08:16

Re: 9-5 Aero -02 vielä merkkihuoltoon vai pajalle?

Viesti Kirjoittaja Riksa80 »

Kiitos kaikille mielipiteistä. Alan kallistua sille kannalle, et etsin merkkihuollon, joka suostuu asentamaan mun tuomani osat, jos sellaisia nyt ylipäätään on olemassa. Näin säästäisin käsittääkseni melko paljon osissa ja saisin silti pidettyä huoltohistorian helposti uskottavana.

Metro-Autoa ei suositeltu, ja joku väläytti Länsiautoa. Onko Turun lähistöllä muita?
Nicke
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 15:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: 9-5 Aero -02 vielä merkkihuoltoon vai pajalle?

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Saab 9-5 Aero 2003
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: 9-5 Aero -02 vielä merkkihuoltoon vai pajalle?

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Ja viet sen raittarin,ehkä öljytkin merkkiliikkeeseen(raittari yli 100e merkki,motonet 29,90)noil taitaa sen 120 säästää jo.
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 Aero -02 vielä merkkihuoltoon vai pajalle?

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Vielä palatakseni näihin merkkihuollon leimoihin.

Eli tuon uuden ruåttista uitetun huoltovihkoa selailin ja kovasti oli leimoja.

Tarkempi syynäys paljasti, että 90tkm huolto onkin tehty 75tkm mukaan eli ei ole vaihdettu esim .tulppia ja raitisilmasuodatinta. Nyt ajettu 100tkm. Eli tulpat on vaihdettu 60tkm huollossa kai viimeksi ja jos huollattaisi vaan tästä eteenpäin normisti niin seiskasarjan kuparitulpille tulisi 60tkm täyteen ennen 120tkm huoltoa. Myöskään jarrunestettä ei ole vaihdettu 4 vuoden kohdalla. Jäähdytinnesteestä ei tietoa, onko siihen mitään vaihtovälisuositusta?

Polttoainesuodatin kait pitäisi vaihtaa 120tkm kohilla, ainakin muistelisin.
Tosin maptunin sivuilla olevasta huolto-ohjelmassa ei näy ollenkaan sitä, olisiko virhe, kai biopowerissa vaihdettava polttoainesuodatin löytyy?
http://www.maptun.com/serviceGuideTable ... falleId=78

jahas kysyin maptunilta:
The 9-5 BioPower doesn't have an external filter, it's integrated in the tank.

We follow the Saab Original Service protocols and they don't specify a change of fuel filter on the BioPowers.

Eikös sitä siis tarvitse vaihtaa kuin sitten vasta kun pumppu hajoaa?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Vastaa Viestiin