Virhekoodi P1110

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
helmer.gustafsson
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 20:58

Virhekoodi P1110

Viesti Kirjoittaja helmer.gustafsson »

Koodi ilmeisesti tarkoittaa häiriötä alipainejärjestelmässä. Silmämääräisesti letkut ja putket ovat kiinni ja ehjiä. Moottorin toiminnassa en ole havainnut mitään muutosta moottorivalon sytyttyä. Nettikirjoittelun mukaan jonkun venttiilin vaihdettavissa oleva kalvo saattaisi olla hajallaan? Olen kerran kuitannut pois häiriökoodin, mutta se syttyi uudestaan noin viikon kuluttua.
Tiedustelen miten tätä ongelmaa olisi paras ryhtyä tutkimaan tarkemmin ja suorittaa tarvittavat korjaukset?

Jo etukäteen kiittäen,
Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Virhekoodi P1110

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bypass-venttiili tai sen alipaineletku. Kalvo ei ole vaihdettavissa vaan käy hakemassa uusi venttiili merkkiliikkeestä jos se on rikki (hinta n. 30e).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
helmer.gustafsson
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 20:58

Re: Virhekoodi P1110

Viesti Kirjoittaja helmer.gustafsson »

Kuullostaa hyvältä. Missä Baypas-venttiili suurin piirtein sijaitsee? Meneekö siitä se pitkä alipaineletku jonkinlaiseen alipaineakkuun tai säiliöön?
Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Virhekoodi P1110

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pitkä alipaineletku menee bypassilta tulipellissä olevaan solenoidiin. Bypass sijaitsee ahtoputkessa keulalla eli hyvin näkyvissä kun konepellin avaa.
Kuva
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
helmer.gustafsson
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 20:58

Re: Virhekoodi P1110

Viesti Kirjoittaja helmer.gustafsson »

Lämmin kiitos näistä arvokkaista neuvoista. Teen parhaani mukaan juuri niin kuin olet kertonut. Todella hienoa, että tällaista apua vielä on saatavissa.

Kiittäen,

Helmer Gustafsson
Saabisti
milinna
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Heinä 31, 2009 21:09
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Virhekoodi P1110

Viesti Kirjoittaja milinna »

Omasta kanssa eilen tuo sama vaihdettiin ja laitettiin käytetty väliaikaisesti kunnes uusi ehditään tilata - nyt se tyhmä kysmys:
onko näillä mitään merkitystä mimmonen sinne laitetaan, ihan alkuperäinen vain onko olemassa jotain "parempia" malleja /hyödyt/haitat ?
Saab 9-5 2.0t Wagon -01
Saab OG900 2.1 -93
helmer.gustafsson
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 20:58

Re: Virhekoodi P1110

Viesti Kirjoittaja helmer.gustafsson »

Ostin tänään uuden saksalaisen Kayser Baypass-venttiilin merkkiliikkeestä hintaan 38 Eur. Alkuperäinen oli Bosch-merkkinen. Tarkistin alipaineletkut ja olisin ostanut uudet, sillä letkuissani oli todella syviä kulumismerkkejä, mutta merkkiliikkeessä ei ollut letkuja. Yritän huomenna löytää jostakin irtotavarana ulkomitaltaan noin 7 mm:in vahvuista letkua. Vanhoissa letkuissa ei vielä ollut reikiä, joten uskoisin, että Baypass-venttiilissä on vikaa.

Terveisin,
Saabisti
helmer.gustafsson
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 20:58

Re: Virhekoodi P1110

Viesti Kirjoittaja helmer.gustafsson »

Kiitos!

Vanhan letkun päät olivat niin venyneitä, ettei sisämittaa letkua katkaisematta oikein saanut mitattua. Asensin tänään uuden Baypass-venttiilin paikoilleen ja havaitsin, että vanhan venttilin sulkuosa sitä painettaessa liikkui kangerrellen. Ensi viikolla hankin jostakin uutta letkua. Moottorin varoitusvalo ei ainakaan tänään syttynyt uudestaan, joten kyllä nyt kaikki taas tuntuu ihan hyvältä.

Hyvistä neuvoista kiittäen,
Saabisti
Vastaa Viestiin