saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
pitäs alkaa viemään tätäki projektia taas eteenpäin pikkuhiljaa.. kone pitäs alkaa tekemään. osia tullut haalittua jonku verran, t5 kansi, ahdin, hukkis, imusarja ym pientä, mitä olette mieltä kannattaako tosta b202 lohkosta alkaa tekemään noin 350hv moottoria? moottori laitetaan palasiksi ja uusitaan laakerit ym kulutus osat.
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
Ainahan kunnostettu moottori on parempi lähtökohta virittämiselle, kuin joku ikäloppu satojatuhansia kilometrejä nähnyt pata. Omaan 99:iin kunnostin moottorin tässä syksyllä. Lohko muunmuassa porattiin 0,5mm ylikokoon ja sinne tuli uudet männät. Onhan se hämmentävän kuuloista kierrättää konetta, josta ei kuulu mitään tyypillisiä paljon ajettujen Saabien mäntien kolinoita tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
juu tarkotus oli että kone kunnostetaan kaikin puolin ennen ku aletaan virittämään mut aattelin et kannattaako alkaa tuosta vanhasta moottorista tekemään vai vaihtaako jotain uudempaa mooottoria?Mertmi kirjoitti:Ainahan kunnostettu moottori on parempi lähtökohta virittämiselle, kuin joku ikäloppu satojatuhansia kilometrejä nähnyt pata. Omaan 99:iin kunnostin moottorin tässä syksyllä. Lohko muunmuassa porattiin 0,5mm ylikokoon ja sinne tuli uudet männät. Onhan se hämmentävän kuuloista kierrättää konetta, josta ei kuulu mitään tyypillisiä paljon ajettujen Saabien mäntien kolinoita tms.
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
Kyllä pääset helpommalla kun pysyt vanhassa. Joudut tekemään muutostöitä kuitenkin enemmän tai vähemmän mihin alat. Kun ilman t5-kantta on päästy yli 350hp tehoihin.sami_hifi kirjoitti:juu tarkotus oli että kone kunnostetaan kaikin puolin ennen ku aletaan virittämään mut aattelin et kannattaako alkaa tuosta vanhasta moottorista tekemään vai vaihtaako jotain uudempaa mooottoria?Mertmi kirjoitti:Ainahan kunnostettu moottori on parempi lähtökohta virittämiselle, kuin joku ikäloppu satojatuhansia kilometrejä nähnyt pata. Omaan 99:iin kunnostin moottorin tässä syksyllä. Lohko muunmuassa porattiin 0,5mm ylikokoon ja sinne tuli uudet männät. Onhan se hämmentävän kuuloista kierrättää konetta, josta ei kuulu mitään tyypillisiä paljon ajettujen Saabien mäntien kolinoita tms.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
Haha, näköjään ex tonnarini ovi päässyt näinkin näyttävään käyttöönsami_hifi kirjoitti:takapuskuri ois hintaväriä vaille ja jos etupuskurin sais tänään samalle mallille, paremmat ovetkin pitäs käydä hakemassa vkl:na, ei vihtiny vanhoista alkaa sepihtemään ku oli niin ruosteessa, ovista kiitos hanelle
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
Boiga kirjoitti:Haha, näköjään ex tonnarini ovi päässyt näinkin näyttävään käyttöönsami_hifi kirjoitti:takapuskuri ois hintaväriä vaille ja jos etupuskurin sais tänään samalle mallille, paremmat ovetkin pitäs käydä hakemassa vkl:na, ei vihtiny vanhoista alkaa sepihtemään ku oli niin ruosteessa, ovista kiitos hanelle
oli kyllä pirun hyväkuntoiset ovet
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
juu tuolla t5 kannella haen lähinnä sitä että sais tehtyä hyvin virtaavan moottorin ni ei sitte tarvis käyttää niin isoja ahtopaineita, ja tietysti ois sitte helpompi ottaa enempiki tehoa jos sikseen tuleeTurbo16 kirjoitti:Kyllä pääset helpommalla kun pysyt vanhassa. Joudut tekemään muutostöitä kuitenkin enemmän tai vähemmän mihin alat. Kun ilman t5-kantta on päästy yli 350hp tehoihin.sami_hifi kirjoitti:juu tarkotus oli että kone kunnostetaan kaikin puolin ennen ku aletaan virittämään mut aattelin et kannattaako alkaa tuosta vanhasta moottorista tekemään vai vaihtaako jotain uudempaa mooottoria?Mertmi kirjoitti:Ainahan kunnostettu moottori on parempi lähtökohta virittämiselle, kuin joku ikäloppu satojatuhansia kilometrejä nähnyt pata. Omaan 99:iin kunnostin moottorin tässä syksyllä. Lohko muunmuassa porattiin 0,5mm ylikokoon ja sinne tuli uudet männät. Onhan se hämmentävän kuuloista kierrättää konetta, josta ei kuulu mitään tyypillisiä paljon ajettujen Saabien mäntien kolinoita tms.
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
On siitä T5-kannesta muutakin etua kuin parempi virtaavuus, ovat etenkin rajussa käytössä kestävempiä kuin pitkälohkojen kannet jotka ovat jo melko harvinaisia jos meinaa löytää käytetyn yksilön ilman säröjä..
Mielenkiintoinen koriprojekti kyllä!
Mielenkiintoinen koriprojekti kyllä!
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
Pitäs alkaa nuihin etutolppiin alkaa suunnittelemaan ilmapussien paikkaa, tulee tommoset hitsattavat kierreholkit vakiotolppiin joista otetaan vakio jousikupit irti ja ilmapussien alapää tiiviisti kierreholkkiin muttereilla ja yläpää tiivistetään stefalla iskarin varteen. moottorin alakerrastakin on tehty kauppoja ni sais irrallaan rakentaa moottorin ja sitte laittaa ton entisen moottorin tilalle valmiina. Onko kellään tietoa minkä kokonen iskari patruuna passaa vakioon iskaritolpan sisään paitsi tuo koni sport? esim jonku muun automerkin patruuna ku sais olla mielellään vähä lyhempi ku tuo orkkis iskari?
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
ois jo tiedossa useammat coilover tolpat mistä iskarit rikki, täytyy alkaa niistä rakentelemaan eteen tolppia
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
alkas olla etutolpat hyvällä mallilla jotka koostuu saabin vakioiskarin alapäästä, soarerin coiloverin yläpäästä ja asconan iskaripatruunasta .. vielä ku maalais ja ilmapussit tulee ni saa laittaa tolpat alle
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
nyt ois tilattu eteen ilmapussit, varmaan ens viikolla saapuvat, pitäs pusseille tehdä kiinnityslaipat jotka voi laittaa coileihin kiinni .. tuli samalla tilattua työautoonki kesärenkaat 165/55/14 ja 195/45/14
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
Kuvat ois kivoja...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
Juu, kiinnostaisi kyllä nähdä ne tolpat.
Re: saab 9000 2.0 16v turbo tuunaus projekti.
täytyy huomenissa laittaa muutama kuva tulemaan